Spring naar bijdragen
Shivas

Mijn werk materiaal.

Recommended Posts

Hier wat materiaal dat ik gebruik voor de vachtverzorging van mijn angora's.

Het bestaat uit verschillende borstels,verschillende soorten kammen,roterende kam en harkkam,

verschillende soorten scharen, klitten kam,een trimschaar,trimmesjes grof en fijn,nagelschaartje en anti-klit poeder.

Foto550-XOFPEVWT.jpg

Foto550-SAH6HJNW.jpg

Foto550-48PQZ4QG.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat veeeel :0 je zou er zo een poetskist voor kunnen maken/kopen? Of heb je die al?

Mijn materiaal hangt steeds binnen handbereik aan de muur op de plaats waar ik de konijntjes verzorg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw wat uitgebreid. Dat antiklit poeder heb ik eigenlijk nog nooit gezien, werkt dat goed??

De anti-klit poeder werkt perfect,het voorkomt dat de konijntjes niet vlug in de klit komen.als er zich toch klitjes vormen kan men die er makkelijk uit kammen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar koop je die anti-klitpoeder? Want ik heb een jonge ram met halflange vacht van 5 maanden oud die zijn babyvacht maar niet uit wil doen. Zijn vacht klit heel snel en ik heb er al wat klitten uit moeten knippen. En kammen vindt ie natuurlijk niks maar dat zal toch moeten de rest van zijn leven. Of is het gewoon talkpoeder? Ik heb wel droogshampoopoeder voor konijnen maar dat is vast niet hetzelfde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar koop je die anti-klitpoeder? Want ik heb een jonge ram met halflange vacht van 5 maanden oud die zijn babyvacht maar niet uit wil doen. Zijn vacht klit heel snel en ik heb er al wat klitten uit moeten knippen. En kammen vindt ie natuurlijk niks maar dat zal toch moeten de rest van zijn leven. Of is het gewoon talkpoeder? Ik heb wel droogshampoopoeder voor konijnen maar dat is vast niet hetzelfde.

Ik ga de anti-klitpoeder op de dierenmarkt in Mol halen,je hebt ook een anti-klit spray maar die is niet zo geschikt voor konijntjes.

De anti-klitpoeder is geen gewone talkpoeder,droogshampoo is meer om de konijntjes hun vacht proper te houden en niet om klitten te verwijderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En het is niet schadelijk voor de gezondheid of zoiets? Want ik kan me voorstellen dat ze bij het wassen wat van het poeder binnen kunnen krijgen.

De anti-klitpoeder wordt op de droge vacht aangebracht,daarna goed inwrijven en dan het konijn borstelen.Het is onschadelijk voor de gezondheid ik gebruik het al jaren zonder dat er een konijntje ziek van is geworden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okee, handig spul dan. Ik zal eens kijken of ik het hier in de buurt ook ergens kan vinden. Bij ons in de opvang zitten een hoop teddy's en er is weinig tijd om die diertjes uitgebreid te borstelen. Anti-klit poeder zou dat natuurlijk een stuk makkelijker maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De anti-klitpoeder is een goed hulpmiddel en het kammen wordt makelijker en het is vlugger gedaan.Ik werk aan een vol behaarde angora ong.15à20 min

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gezocht naar anti klit poeder voor konijnen maar kan het nergens vinden. Kun je misschien op het potje kijken van welk merk het is? Zou het kunnen dat het voor andere dieren is gemaakt zoals paarden of katten? Ik kan wel wat producten vinden voor paarden namelijk. Voor konijnen worden niet zoveel producten gemaakt. In Skandinavie meer dan hier waarschijnlijk, is het wel een Nederlands product? Het zou Bobby wat ongemak schelen. Ik weet niet hoe hij het doet maar ik vind iedere keer als ik kam klitten die er lastig uitgaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoooly shit! Wat heb jij veel spulletjes! Je kan zo je eigen winkeltje of bedrijfje beginnen :O

Van sommige dingen weet ik niet eens wat is is of waar en hoe je het moet gebruiken.

Zou je de foto kunnen bewerken en er cijfertjes bij kunnen zetten? En dan in een andere post de naam van het ding en de uitleg? Het is wel erg interessant hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gezocht naar anti klit poeder voor konijnen maar kan het nergens vinden. Kun je misschien op het potje kijken van welk merk het is? Zou het kunnen dat het voor andere dieren is gemaakt zoals paarden of katten? Ik kan wel wat producten vinden voor paarden namelijk. Voor konijnen worden niet zoveel producten gemaakt. In Skandinavie meer dan hier waarschijnlijk, is het wel een Nederlands product? Het zou Bobby wat ongemak schelen. Ik weet niet hoe hij het doet maar ik vind iedere keer als ik kam klitten die er lastig uitgaan.

De anti-klitpoeder heet phytosoin het kan ook gebruikt worden voor perzische katten.

Het kan ook aan de haarstructuur van Bobby liggen dat deze makkelijk klit.Ieder konijn heeft zijn eigen haarstructuur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoooly shit! Wat heb jij veel spulletjes! Je kan zo je eigen winkeltje of bedrijfje beginnen :O

Van sommige dingen weet ik niet eens wat is is of waar en hoe je het moet gebruiken.

Zou je de foto kunnen bewerken en er cijfertjes bij kunnen zetten? En dan in een andere post de naam van het ding en de uitleg? Het is wel erg interessant hoor.

Als ik tijd heb zal ik de spullen nummeren en benoemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, dankjewel, phytosoin, ga ik daarnaar zoeken. Bobby heeft idd gewoon een hele pluizige, lange vacht. Ik denk dat het zo blijft. Misschien heeft ie wat Teddy bloed want de haren zijn best lang. Ik moet ook eens wat borstels bij gaan kopen want die ik nu heb, komen niet goed bij de onderlaag.

Zie ik nou ook een herderharkje liggen? Die heb ik ook, helpt dat om tot de onderlaag te kammen? Ik ben bang bij harde kammen en borstels dat ik de huid bezeer. Ik zit te denken hem maar wat te kortwieken zodat het kammen wat makkelijker wordt. Maar goed, misschien dat het niet hoeft met die poeder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, dankjewel, phytosoin, ga ik daarnaar zoeken. Bobby heeft idd gewoon een hele pluizige, lange vacht. Ik denk dat het zo blijft. Misschien heeft ie wat Teddy bloed want de haren zijn best lang. Ik moet ook eens wat borstels bij gaan kopen want die ik nu heb, komen niet goed bij de onderlaag.

Zie ik nou ook een herderharkje liggen? Die heb ik ook, helpt dat om tot de onderlaag te kammen? Ik ben bang bij harde kammen en borstels dat ik de huid bezeer. Ik zit te denken hem maar wat te kortwieken zodat het kammen wat makkelijker wordt. Maar goed, misschien dat het niet hoeft met

die poeder.

Als u borstels en kammen koopt let er dan op dat zij afgeronde punten hebben.

Dat is een dubbeltandig roterend harkje met afgeronde punte.

U kan proberen met een dubbeltandige kam met afgeronde punten.

Foto550-SD4676MF.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Foto550-SXSZFWAK.jpg

Foto550-8KPYQTBR.jpg

1 Puntschaar om de ernstige klitten door te knippen.

2 Halve puntschaar om een stuk van de klitten te verwijderen.

3 Grote schaar met afgeronde punten om de klitten dicht tegen de huid af te knippen.

4 Kleine schaar met afgeronde punten om de klitten van de oortjes,het hoofdje en pootjes te knippen.

5 Uit dun schaar om de vacht 1/3 uit te dunnen.

6 Trim mes grof om het boven vacht te trimmen.

7 Trim mes middel om de onder vacht te trimmen dit moet wel voorzichtig gebeuren.

8 Trim mes fijn om het hoofdje en de pootjes te trimmen.

9 Ontviltingskam grof speciaal om de vacht te ontdoen van klitten grove verviltingen bv op de flanken of het achterwerk.

10 Ontviltingskam fijn om de vacht te ontdoen van kleine verviltingen bv onder de kin of aan de wangen.

11 Afmeetkam om de te knippen lengte te bepalen.

12 Grove borstel om provisorisch te borstelen.

13/14 Grove zachte borstels om de billen,kin en borst te borstelen.

15 Grote fijne zachte borstel om de rug,flanken en achterhand te borstelen.

16 kleine fijne zachte borstel om de kin,borst,pootjes en buik te borstelen.

17 Dubbel tandige kam om goed de ondervacht te kunnen borstelen en kleine klitten te verwijderen.

18 Grove kam om de haren al wat losser te maken zodat deze makkelijker te kammen is.

19 Middelmaat kam om de overige klitten te verwijderen.

20 Fijne stofkam om stro en hooi sprietjes uit de vacht te kammen.

21 Anti klit kam voor het ontwarren / ontklitten. De kam heeft afgeronde roterende tanden (360 graden) welke het borstelen een stuk eenvoudiger maken.

22 Nagel schaartje om de nageltjes te knippen.

23 Handtondeuse om na het knippen de vacht wat ordelijker te maken.

24 Anti klit hark voor het ontklitten van rug en flanken.De hark heeft dubbele afgeronden roterende tanden.

De antiklit poeder wordt door de fabrikant niet meer gemaakt daar deze onvoldoende verkocht werd heeft de man van de markt me gezegd toen ik hem daarachter vroeg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw, wat een arsenaal! Jij krijgt zeker vaker konijnen in handen die volledig in de klit zitten. Ik heb dus een teddy kruising, volgens mij, en het is idd zo dat ik nu al met vijf gereedschappen werk om hem bij te houden. Dat is nog bepaald niet makkelijk! Waar Bobby last van heeft, is dat ie heel snel klit onder zijn kin, op zijn borst. Omdat ik zichzelf vaak poetst, denk ik. Ik heb het erg kort geknipt en toch klit het snel. Wat kun je daaraan doen, niks zeker?

En op de kont gaat het ook zo snel, ik heb ze op vinyl en dekens maar de korrels op zijn toilet blijven erin hangen. Hij vindt kammen niet zo erg maar probeert wel weg te komen en lekkere dingen neerleggen om te snoepen helpt niet erg. Hoe stel jij een konijn op zijn gemak, zijn er nog truuks daarvoor?

Jammer van die poeder zeg, dat dat spul niet verkocht werd dan. Het zou fijn zijn als ze het weer wilden gaan maken want er zijn veel teddy's en teddy kruisingen nu. Staat erop wat voor ingredienten erin zitten eigenlijk?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw, wat een arsenaal! Jij krijgt zeker vaker konijnen in handen die volledig in de klit zitten. Ik heb dus een teddy kruising, volgens mij, en het is idd zo dat ik nu al met vijf gereedschappen werk om hem bij te houden. Dat is nog bepaald niet makkelijk! Waar Bobby last van heeft, is dat ie heel snel klit onder zijn kin, op zijn borst. Omdat ik zichzelf vaak poetst, denk ik. Ik heb het erg kort geknipt en toch klit het snel. Wat kun je daaraan doen, niks zeker?

En op de kont gaat het ook zo snel, ik heb ze op vinyl en dekens maar de korrels op zijn toilet blijven erin hangen. Hij vindt kammen niet zo erg maar probeert wel weg te komen en lekkere dingen neerleggen om te snoepen helpt niet erg. Hoe stel jij een konijn op zijn gemak, zijn er nog truuks daarvoor?

Jammer van die poeder zeg, dat dat spul niet verkocht werd dan. Het zou fijn zijn als ze het weer wilden gaan maken want er zijn veel teddy's en teddy kruisingen nu. Staat erop wat voor ingredienten erin zitten eigenlijk?

Ik krijg regelmatig konijntjes in handen waarvan de vacht volledig vervilt is,onlangs heb ik nog een teddy dwerg gedaan die niet meer kon lopen vanwege haar vervilte vacht.

Bobby zal een lichte en veerkrachtige beharing hebben,deze is zo fijn dat die vlug in de klit geraakt.Je kan Bobby na het kammen eens nabehandelen met een borstel met echte varkensharen,een synthetische borstel zorgd ervoor dat de haren nog elastischer worden en gaan dan ook weer vlugger klitten.Ieder langharig konijn heeft zijn eigen vachtstructuur en rammen hebben zo wie zo een fijnere beharing dan voedsters.Een teddy/teddy widder zijn beharing is ook fijner dan die van een angora en gaat ook vlugger klitten.Het enige wat je kan doen is Bobby meermaals per week te borstelen.

Mijn langharige konijnen hebben allemaal stro in hun nachtverblijf,blijft er wat in hun vacht hangen dan pluk ik die eruit.

Om de konijntjes te kalmeren gebruik ik mijn stem,ik praat op een zachte geruststellende toon tegen hun ook kroel ik ze tijdens het borstelen vaak aan de oortjes wat de meeste konijntjes graag hebben en ze zich gaan ontspannen.

Ik ga verschillende fabriekanten mailen om te vragen of zij een anti-klit product in hun assortiment hebben wat geschikt is voor konijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Scheer jij ook erg vervilte konijnen?

En ik heb gisteren mijn Fluffy (teddy kruising) onder handen genomen.

Ik leg altijd zijn portie biks klaar, hij blijft dat mooi zitten en hij laat zich dan heel goed onder handen nemen.

Gisteren lag hij helemaal relax languit te eten.

Op een bepaald moment begon hij zijn kopje te wassen en geeuwde hij lekker.

Ik sluit altijd af met een leuke herinnering: een snoepje, stukje fruit of groente.

En dit werkt enorm goed voor mij.

Zo'n antiklippoeder zou super zijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeetje zeg, ik ben nog steeds onder de indruk. Zelfs na de prachtige uitleg van alle attributen sta ik nog te kijken van alle spullen. Sommige dingen lijken erg op elkaar, maar toch zit er veel verschil in het gebruik. Diep respect voor jou!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de info, ik ga zoeken naar een borstel van varkenshaar.

Bobby heeft echt een hele fijne vacht. Ik had eigenlijk niet door dat ie een Teddy kruising is, ik heb hem via via gehad. Ik dacht dat ie een middenmoot konijn zou worden en dat zijn vacht net als die van mijn andere konijnen (gents baardkonijn) zou zijn. Niet dus, ik schrok toen ik hem ging kammen want hij zat vol klitten. Hij kwam ook aan vol klitten maar ik dacht dat ze hem nog nooit gekamd hadden. Maar Bobby moet gewoon vaker in de week gekamd worden dus, eens in de week is niet genoeg.

Wat een ellende he, die Teddy kruisingen. Mensen kopen ze omdat ze zo leuk fluffy zijn maar vergeten dat er een boel werk bij komt kijken. En dan kun je een boel problemen verwachten. Ik vind langharige konijnen echt iets voor de gevorderde konijnenhouder, niet voor beginners. Bobby is wel echt een heel leuk konijn dus ik doe het graag voor hem, alleen leuk vindt ie kammen niet echt. Dus ik ga hem wel kort houden, denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .