Ga naar inhoud

Wat vinden jullie van deze samenstelling en ingrediënten?


Domino

Aanbevolen berichten

Ik was even benieuwd wat jullie van deze ingrediënten en samenstelling vinden. Ik zal expres het merk en type nog even niet noemen.


 



Samenstelling:

luzerne, gerst, haver, johannesbrood, sojaschroot geschild getoast*, lijnzaadvezels, gerstvlokken, maisvlokken, maismeel, palmpitschilfers, raapzaadschroot, maisglutenvoer, zonnepit klein gestreept, rietmelasse, lijnzaadschilfers, sojabonen getoast hele, rode bietenbol, erwtenbreuk, tarwe gepoft, johannesbroodmeel, lecithine*, kalksteentjes, luzerne hooi, bietenpulp, soja olie*, softacid



Analitische bestanddelen/kg

ruw eiwit 14,5 %, ruw vet 5,1 %, ruwe celstof 12,3 %, ruw as 7,2 %, Calcium 9,02 g, Fosfor 4,74 g, Natrium 2,01 g



Toegevoegd/kg Vitamines

E672 Vitamin(e) A 9162 IE, E671 Vitamin(e) D3 1000 IE, Vitamin(e) C 17 mg, Vitamin(e) E 87 mg



Toegevoegd/kg Sporenelementen

E4 koper (koperchelaat van aminozuren, gehydrateerd) 7 mg, E4 koper (koper(ll)sulfaat pentahydraat) 7 mg, E5 mangaan (mangaanchelaat van aminozuren gehydrateerd) 16 mg, E5 mangaan (mangaan(II)oxide) 16 mg, E6 zink (zinkchelaat van aminozuren gehydrateerd) 28 mg, E6 zink (zinkoxide) 28 mg, E1 ijzer (ijzer(II)sulfaat-monohydraat) 61 mg, 3b8.10 selenium (organische vorm CNCM 1-3060) 0.13 mg, E2 jodium (kaliumjodide) 1 mg


Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat ik ernaar kijk is omdat ik vind, dat sinds ze selective krijgen, ze verdomd moeilijk door hun vachten heen komen. Joep is al een paar maanden bezig. Toen ik dat voer eerder voerde had ik daar geen problemen mee en hun vachten zagen er super uit. Ook mijn langharige babbel had een hele mooie vacht.

Ik ben op den duur overgestapt naar ss omdat dat zo goed zou zijn. En het is ook geen slecht voer maar ze deden het op zich ook erg goed op dat andere voer.

Het gaat namelijk om de alfamix van Garvo. Het is wel gemengd voer maar alles ging altijd op bij ze. Dus selectief waren ze er niet mee. Maar goed. Ik zat er dus weer aan te denken of ik misschien weer over zou stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ruien hebben ze hier nu ook moeite mee hoor. Het is dit jaar echt drama. Toch zitten ze vanaf dat ze bij mij zijn aan de Beaphar Care +. Vorig jaar ging het oke, dit jaar blijven ze aan de gang. Ik denk dat de zachte winter, het warme voorjaar en steeds weer die dipjes tussendoor qua weer ook een grote oorzaak is. Ik zeg hiermee niet dat het niet aan het voer kan liggen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het met de verharing ook een dik drama. Stamper is er godzijdank bijna vanaf (en dan kan ik wel janken omdat volgende maand het feest opnieuw begint) en onze boer is zo lief om mais te planten dit jaar. Heb van de week heel illegaal een maisblad gegapt en aan de konijnen achter gegeven. Chuckles had nl kettingkeutels en ik wil geen verstopping bij ze natuurlijk. Ik ga even vandaag op zoek naar de eigenaar van dat veld en vraag ik even netjes of ik wat maisblad aan de rand bij ons mag plukken en ik zal netjes de kolven aan de plant laten zitten. :)


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat ik ernaar kijk is omdat ik vind, dat sinds ze selective krijgen, ze verdomd moeilijk door hun vachten heen komen. Joep is al een paar maanden bezig. Toen ik dat voer eerder voerde had ik daar geen problemen mee en hun vachten zagen er super uit. Ook mijn langharige babbel had een hele mooie vacht.

Ik ben op den duur overgestapt naar ss omdat dat zo goed zou zijn. En het is ook geen slecht voer maar ze deden het op zich ook erg goed op dat andere voer.

Het gaat namelijk om de alfamix van Garvo. Het is wel gemengd voer maar alles ging altijd op bij ze. Dus selectief waren ze er niet mee. Maar goed. Ik zat er dus weer aan te denken of ik misschien weer over zou stappen.

 

Wanneer je je konijnen samen houdt zegt 'alles opeten' helemaal niks over wel of niet selectief eten, tenzij je ze apart voert.

 

Overigens hebben ze hier nu ook flink moeite met verharen, ondanks dat ze dat normaal eigenlijk nooit zo sterk hebben. Ook bij de opvangers ging/gaat het lastig.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen kick is de gene die veel verhaard marley amper dat verschil is echt goed te zien. ik zie regelmatig dikke grijze haarwolken van kick ! ik zelf kan hem nog niet aaien anders was het er allang af ;) en toen ik van vakantie weer kwam dacht zo kick is er vanaf maar 2 dagen later zat hij weer onder de witte plukken haha ik geef beaphar care + zal het daar aan liggen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Boris (heb ik sinds april) veranderde ongeveer een maand geleden in vrij korte tijd van een bruin/zwart, vrij wollig konijn in een glanzend zwarte schoonheid. Echt via zo'n verharingsgrens in zijn vacht, van boven naar onderen.


Fleur zit altijd het hele jaar door strak in haar staalgrijze pak. Bij haar zie je nooit een voddige of verharende vacht, enkel eens een rasta-tje aan haar billen. Wel vind ik veel wol in het hok. Zij ziet er nooit zo 'mottig' uit als haar man(nen).


Hier krijgen ze ook SS.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Helpt maisblad tegen verstopping?

 

Op de facebookpagina van Anita lopen ze ermee weg. Dat blad is erg ruw of zoiets door de vezels en dat trekt de haren mee naar buiten. Zo heb ik het begrepen. Dus ik probeer het gewoon. Maar dat is dus als je kettingkeutels hebt van een paar keutels en niet een echte verstopping, dan kun je denk ik toch maar even naar de dierenarts medicijnen halen. Chuckles heeft ook nog geen verstopping maar de kettingkeutels geven wel aan dat als ik er niks aan doe, het wel zou gaan komen natuurlijk.

 

Overigens nog niet de gelegenheid gehad om de boer netjes te vragen, volgende week maar even doen. Ik wil geen boze buren natuurlijk en als je vraagt zeggen ze vaak toch wel dat het mag. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een idee hoor, ook omdat ik destijds best tevreden was hoe ze het erop deden. Alleen had ik toen een paar "moeilijke" konijnen die wel op SS zaten. En uiteindelijk overgestapt omdat dat eenvoudiger was dan iedere keer 2 bakken te hebben staan.


 


Plus dat het goedkoper is (wat geen groot probleem is maar wel mooi meegenomen)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .