Ga naar inhoud

Star graaft en bijt in mijn kleren!


Djohn

Aanbevolen berichten

Hallo iederéén! 


 


ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niet het juiste antwoord vinden


 


Sinds kort vind star het erg leuk om bij me op schoot te zitten vind ik heel leuk en gezellig! 


 


Maar.... Ze gaat nu ook in mijn kleren graven en bijten... Maar ook in de bank stoelen en dergelijke.... .  Waarom doet ze dit eigenlijks?   


 


Star is een exvoedster en ze heeft Spider als exram dus het zijn niet de hormonen....


 


Ze heeft een hok met en ren ter grote van een twijfelaars bed.  en ze mag bijna elke dag uren los lopen buiten de ren.


 


ze hebben wat katten tunnels en een bal en een knuffel om mee te spelen en ze heeft takjes, hooi en HFST dus aan verveling ligt het niet denk ik. 


 


Ik hoop dat iemand tips en advies heeft om hier iets tegen te doen. 


 


Groetjes Djohn


 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij doen dat ook graag, maar die hebben een paar handdoeken in de ren waarin ze dat nu doen. Hierdoor doen ze het veel minder als ze op schoot zitten. Ze kunnen die behoefte namelijk nu kwijt op de handdoeken. Soms leg ik de handdoek ergens overheen zodat ze moeite moeten doen hem eraf te krijgen. Geen garantie natuurlijk dat het minder wordt, maar hier heeft het wel geholpen.


Heeft denk ik gewoon met de graafbehoefte van het konijn te maken.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze t alleen bij jou zou doen zou ik zeggen "ja, karakter" maar ik denk dat Star aan probeert te geven "baas, ik vind t toch wel heel leuk om te graven"!

Het klinkt namelijk als wat Max in t park deed. Die groef dan eerst als een bezetene en grond die door wortels "vast" zit wordt met de tanden los geschraapt/de wortels door gebeten en dan graven ze woest verder. T kan erg agressief en woest overkomen, maar eigenlijk hebben ze gewoon lol. Max kwam dan helemaal onder t zand en de aarde weer bij je zitten, wit konijn ineens donkerbruin/zwart. Prachtig! Mijn huidige kinderen deden dat ook (hoeken in de kamer, kussentjes, kleding) en die heb ik tijdelijk een grote Ikeatas met een 5 cm potgrond gegeven, aangezien de grootste graver ook de grootste stresskip is en ik niet eventjes met dr naar t park kan, in ieder geval tot hun graafbak klaar is ;) het is dus niks persoonlijks, als je dat even dacht ^^ wat Elnienko zegt: ze zijn op en top konijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij doen dat ook graag, maar die hebben een paar handdoeken in de ren waarin ze dat nu doen. Hierdoor doen ze het veel minder als ze op schoot zitten. Ze kunnen die behoefte namelijk nu kwijt op de handdoeken. Soms leg ik de handdoek ergens overheen zodat ze moeite moeten doen hem eraf te krijgen. Geen garantie natuurlijk dat het minder wordt, maar hier heeft het wel geholpen.

Heeft denk ik gewoon met de graafbehoefte van het konijn te maken.

Hey goed idee ik ga dat ook maar eens proberen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze t alleen bij jou zou doen zou ik zeggen "ja, karakter" maar ik denk dat Star aan probeert te geven "baas, ik vind t toch wel heel leuk om te graven"!

Het klinkt namelijk als wat Max in t park deed. Die groef dan eerst als een bezetene en grond die door wortels "vast" zit wordt met de tanden los geschraapt/de wortels door gebeten en dan graven ze woest verder. T kan erg agressief en woest overkomen, maar eigenlijk hebben ze gewoon lol. Max kwam dan helemaal onder t zand en de aarde weer bij je zitten, wit konijn ineens donkerbruin/zwart. Prachtig! Mijn huidige kinderen deden dat ook (hoeken in de kamer, kussentjes, kleding) en die heb ik tijdelijk een grote Ikeatas met een 5 cm potgrond gegeven, aangezien de grootste graver ook de grootste stresskip is en ik niet eventjes met dr naar t park kan, in ieder geval tot hun graafbak klaar is ;) het is dus niks persoonlijks, als je dat even dacht ^^ wat Elnienko zegt: ze zijn op en top konijn.

 hey ik kan dat ook met handdoeken doen in een ikea tas zand geeft zoveel troep binnnen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen aarde buiten de tas gevonden hoor ;) En als je konijnen de handdoeken opeten heb je ook een probleem, maar wat jij wilt! Het zijn jouw konijnen. 

 

zit ook nog een beetje na te denken wat het beste is maar ik heb gekeken maar inderdaad ze eten de handdoeken op en dat is niet echt fijn....

 

Hmmm potgrond zei je? dat is ook nog eens goedkoop het weegt amper iets en kan ik overal halen ze vonden het wel geweldig en het is dan wel elke week minimaal verschonen want ze plassen er ook in maar het kost niets en dat maakt hun gelukkig :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen staan dan wel buiten, maar ik heb gewoon een kattenbak met houtkorrel enzo er in, gewoon het gebruikelijke.


Dat afsluitende klepje eraf gehaald want dat snappen ze niet, zodat er gewoon een gat is om doorheen te springen.


 


Maar ze doen echt niets liever dan er in graven, zandbak deden ze amper wat mee, hier wordt iedere dag in gegraven.


En het mooiste is: er valt nauwelijks wat naast, dus ook ideaal voor binnen


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze t alleen bij jou zou doen zou ik zeggen "ja, karakter" maar ik denk dat Star aan probeert te geven "baas, ik vind t toch wel heel leuk om te graven"!

Het klinkt namelijk als wat Max in t park deed. Die groef dan eerst als een bezetene en grond die door wortels "vast" zit wordt met de tanden los geschraapt/de wortels door gebeten en dan graven ze woest verder. T kan erg agressief en woest overkomen, maar eigenlijk hebben ze gewoon lol. Max kwam dan helemaal onder t zand en de aarde weer bij je zitten, wit konijn ineens donkerbruin/zwart. Prachtig! Mijn huidige kinderen deden dat ook (hoeken in de kamer, kussentjes, kleding) en die heb ik tijdelijk een grote Ikeatas met een 5 cm potgrond gegeven, aangezien de grootste graver ook de grootste stresskip is en ik niet eventjes met dr naar t park kan, in ieder geval tot hun graafbak klaar is ;) het is dus niks persoonlijks, als je dat even dacht ^^ wat Elnienko zegt: ze zijn op en top konijn.

Je zet kinderen in een Ikea tas met potaarde, euhhhhh, weleens aan Lego gedacht of Barbies???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zet kinderen in een Ikea tas met potaarde, euhhhhh, weleens aan Lego gedacht of Barbies???

Je kan er grapjes over maken, maar dat zegt meer over jou dan over mij, weet je dat? Voor een volwassen persoon met kinderen... tja.. Meer hoef ik niet te zeggen. En op Bunnysgirl ga ik niet eens in. 

 

Mijn kinderen hebben geen duimen (alhoewel, rudimentair, ergens waar het bovenste nageltje aan de binnenkant van de poot zit...), dus het enige dat ze met barbiepoppen kunnen is ze oppakken en heel hard rondrennen, het haar eraf knagen, of de handen eraf bijten en als ik ze een beetje ken, wordt het aloude onthoofden ook uitgeprobeerd; Wat mij betreft het ongezondste speelgoed ever voor mijn viervoetertjes. Doen ze liever met zakjes, bolletjes en doosjes waar wat in zit. Wat lego betreft, toevallig vinden ze dat helemaal geweldig. Ik heb uit mijn eigen kindertijd nog flinke kratten over (want nee, zelf was ik ook geen Barbie-persoon) en ik bouw af en toe wel een doolhof waar ze in kunnen spelen. Het mooie aan lego in plaats van hout, is dat je dat zo eens in de zoveel tijd nog eens volledig af kan breken en om kan gooien, en het is volledig afwasbaar! Je mikt het in een teil, laat het eventjes weken, mikt het vervolgens op een oud laken en laat het gewoon zo drogen.

 

En trouwens, nee, ik ben er klaar mee: Iemand voor schut proberen te zetten is onvolwassen, onprofessioneel en boven al ongewenst. Waarom nou hè? Voel je jezelf nu beter? Trots? Dapper? Witty? "Oh, kijk mij, ik spreek iemand erop aan dat ze haar konijnen haar kinderen noemt met een schijnbaar intelligent grapje! Haha!".

 

Als je 15 was en een punt probeerde te maken op de middelbare school kon ik het nog begrijpen, of als je geestelijk gehandicapt bent, mag je tegen me zeggen wat je wilt. Of nee, zelfs dan niet, want PESTEN (en dat is het, al zij het in een lichte vorm) is NOOIT GOED, dus zelfs de gehandicapten waar ik mee werk krijgen een tik op hun vingers als ze elkaar belachelijk proberen te maken. Maar for crying out loud, je hebt een kind! Je bent zeker over de 20 en naar mijn idee zelfs over de 30! Mijn konijnen zijn mijn kinderen. Je kan er grapjes, opmerkingen en sneers over maken wat je wilt, ik blijf dat zeggen. Ze liggen niet in bedjes met lakens, dragen geen luiers, ik verwacht niet dat ze praten, menselijke emoties gaan tonen of zelfs maar van me houden, ze krijgen het beste voer, het leukste speelgoed en ik ben dag in dag uit bezig het ze naar de zin te maken. Dus in plaats van te denken "oh, laten we daar een grapje over maken" waar ik nu dus klaarblijkelijk wel ERG zat van ben, ga je druk maken om de konijnen die allemaal in een hokje in de tuin opgesloten zitten en verwaarloosd worden. 

 

Jouw opmerking, en die van bunnysgirl helemaal, voegen niets toe aan deze discussie en zorgen er alleen maar voor dat je heel oud zeer opgerakeld hebt en waarschijnlijk bij meer mensen die nu stilletjes in een hoekje zitten. Maar ik loop niet weg. Ik spreek je er keihard op aan. Dit hoort niet. Zeker niet voor iemand van jouw leeftijd. Ik laat mezelf niet afzonderen als een zondebok, ik bijt terug. En nu ik weet dat je zo in elkaar steekt hou ik je strak in de gaten. 

aangepast door yuki-chan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die Lego is eigenlijk wel een heel leuk idee. Ik had vroeger altijd duplo, misschien ligt het nog wel ergens op zolder achter een schot :).

Ik noem mijn konijnen ook kinderen of baby's en er zijn nog veel meer mensen die hun huisdieren kinderen noemen. Ik vind het ook niet raar dat mensen enige vorm van moedergevoelens krijgen bij huisdieren. Het is toch een deel van je familie en er gaat ook altijd wel een beetje opvoeding inzitten, zeker als je dieren binnen hebt zitten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er grapjes over maken, maar dat zegt meer over jou dan over mij, weet je dat? Voor een volwassen persoon met kinderen... tja.. Meer hoef ik niet te zeggen. En op Bunnysgirl ga ik niet eens in. 

 

Mijn kinderen hebben geen duimen (alhoewel, rudimentair, ergens waar het bovenste nageltje aan de binnenkant van de poot zit...), dus het enige dat ze met barbiepoppen kunnen is ze oppakken en heel hard rondrennen, het haar eraf knagen, of de handen eraf bijten en als ik ze een beetje ken, wordt het aloude onthoofden ook uitgeprobeerd; Wat mij betreft het ongezondste speelgoed ever voor mijn viervoetertjes. Doen ze liever met zakjes, bolletjes en doosjes waar wat in zit. Wat lego betreft, toevallig vinden ze dat helemaal geweldig. Ik heb uit mijn eigen kindertijd nog flinke kratten over (want nee, zelf was ik ook geen Barbie-persoon) en ik bouw af en toe wel een doolhof waar ze in kunnen spelen. Het mooie aan lego in plaats van hout, is dat je dat zo eens in de zoveel tijd nog eens volledig af kan breken en om kan gooien, en het is volledig afwasbaar! Je mikt het in een teil, laat het eventjes weken, mikt het vervolgens op een oud laken en laat het gewoon zo drogen.

 

En trouwens, nee, ik ben er klaar mee: Iemand voor schut proberen te zetten is onvolwassen, onprofessioneel en boven al ongewenst. Waarom nou hè? Voel je jezelf nu beter? Trots? Dapper? Witty? "Oh, kijk mij, ik spreek iemand erop aan dat ze haar konijnen haar kinderen noemt met een schijnbaar intelligent grapje! Haha!".

 

Als je 15 was en een punt probeerde te maken op de middelbare school kon ik het nog begrijpen, of als je geestelijk gehandicapt bent, mag je tegen me zeggen wat je wilt. Of nee, zelfs dan niet, want PESTEN (en dat is het, al zij het in een lichte vorm) is NOOIT GOED, dus zelfs de gehandicapten waar ik mee werk krijgen een tik op hun vingers als ze elkaar belachelijk proberen te maken. Maar for crying out loud, je hebt een kind! Je bent zeker over de 20 en naar mijn idee zelfs over de 30! Mijn konijnen zijn mijn kinderen. Je kan er grapjes, opmerkingen en sneers over maken wat je wilt, ik blijf dat zeggen. Ze liggen niet in bedjes met lakens, dragen geen luiers, ik verwacht niet dat ze praten, menselijke emoties gaan tonen of zelfs maar van me houden, ze krijgen het beste voer, het leukste speelgoed en ik ben dag in dag uit bezig het ze naar de zin te maken. Dus in plaats van te denken "oh, laten we daar een grapje over maken" waar ik nu dus klaarblijkelijk wel ERG zat van ben, ga je druk maken om de konijnen die allemaal in een hokje in de tuin opgesloten zitten en verwaarloosd worden. 

 

Jouw opmerking, en die van bunnysgirl helemaal, voegen niets toe aan deze discussie en zorgen er alleen maar voor dat je heel oud zeer opgerakeld hebt en waarschijnlijk bij meer mensen die nu stilletjes in een hoekje zitten. Maar ik loop niet weg. Ik spreek je er keihard op aan. Dit hoort niet. Zeker niet voor iemand van jouw leeftijd. Ik laat mezelf niet afzonderen als een zondebok, ik bijt terug. En nu ik weet dat je zo in elkaar steekt hou ik je strak in de gaten.

[/quote

Mij strak in de gaten houden, zou ik zeker doen!

Je gaat, mijns inziens, overdreven te keer, maar ga vooral je goddelijke gang.

aangepast door Evee
Let op je woorden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er grapjes over maken, maar dat zegt meer over jou dan over mij, weet je dat? Voor een volwassen persoon met kinderen... tja.. Meer hoef ik niet te zeggen. En op Bunnysgirl ga ik niet eens in. 

 

Mijn kinderen hebben geen duimen (alhoewel, rudimentair, ergens waar het bovenste nageltje aan de binnenkant van de poot zit...), dus het enige dat ze met barbiepoppen kunnen is ze oppakken en heel hard rondrennen, het haar eraf knagen, of de handen eraf bijten en als ik ze een beetje ken, wordt het aloude onthoofden ook uitgeprobeerd; Wat mij betreft het ongezondste speelgoed ever voor mijn viervoetertjes. Doen ze liever met zakjes, bolletjes en doosjes waar wat in zit. Wat lego betreft, toevallig vinden ze dat helemaal geweldig. Ik heb uit mijn eigen kindertijd nog flinke kratten over (want nee, zelf was ik ook geen Barbie-persoon) en ik bouw af en toe wel een doolhof waar ze in kunnen spelen. Het mooie aan lego in plaats van hout, is dat je dat zo eens in de zoveel tijd nog eens volledig af kan breken en om kan gooien, en het is volledig afwasbaar! Je mikt het in een teil, laat het eventjes weken, mikt het vervolgens op een oud laken en laat het gewoon zo drogen.

 

En trouwens, nee, ik ben er klaar mee: Iemand voor schut proberen te zetten is onvolwassen, onprofessioneel en boven al ongewenst. Waarom nou hè? Voel je jezelf nu beter? Trots? Dapper? Witty? "Oh, kijk mij, ik spreek iemand erop aan dat ze haar konijnen haar kinderen noemt met een schijnbaar intelligent grapje! Haha!".

 

Als je 15 was en een punt probeerde te maken op de middelbare school kon ik het nog begrijpen, of als je geestelijk gehandicapt bent, mag je tegen me zeggen wat je wilt. Of nee, zelfs dan niet, want PESTEN (en dat is het, al zij het in een lichte vorm) is NOOIT GOED, dus zelfs de gehandicapten waar ik mee werk krijgen een tik op hun vingers als ze elkaar belachelijk proberen te maken. Maar for crying out loud, je hebt een kind! Je bent zeker over de 20 en naar mijn idee zelfs over de 30! Mijn konijnen zijn mijn kinderen. Je kan er grapjes, opmerkingen en sneers over maken wat je wilt, ik blijf dat zeggen. Ze liggen niet in bedjes met lakens, dragen geen luiers, ik verwacht niet dat ze praten, menselijke emoties gaan tonen of zelfs maar van me houden, ze krijgen het beste voer, het leukste speelgoed en ik ben dag in dag uit bezig het ze naar de zin te maken. Dus in plaats van te denken "oh, laten we daar een grapje over maken" waar ik nu dus klaarblijkelijk wel ERG zat van ben, ga je druk maken om de konijnen die allemaal in een hokje in de tuin opgesloten zitten en verwaarloosd worden. 

 

Jouw opmerking, en die van bunnysgirl helemaal, voegen niets toe aan deze discussie en zorgen er alleen maar voor dat je heel oud zeer opgerakeld hebt en waarschijnlijk bij meer mensen die nu stilletjes in een hoekje zitten. Maar ik loop niet weg. Ik spreek je er keihard op aan. Dit hoort niet. Zeker niet voor iemand van jouw leeftijd. Ik laat mezelf niet afzonderen als een zondebok, ik bijt terug. En nu ik weet dat je zo in elkaar steekt hou ik je strak in de gaten. 

Zo herkenbaar ik  ben met je eens de reacties van Obbe en bunnygirl waren niet aardig ze maken mijn topic niet leuker op helaas bestaat er nog geen ban knop in een topic moderatoren idee? Iemand die een leuk topic maakt en in eens verstoord wordt waardoor het topic misschien moet sluiten. dat de topic opener diegene kan bannen uit zijn topics of zoiets dergelijks? Het is maar een suggestie waarschijnlijk vrij onmogelijk om te doen maar niet geschoten altijd mis :)

 

Jij verzorgd je konijnen goed. ik neem van jou aan dat Obbe  ongeveer net zo omgaat met de konijnen als bunnygirl  zie dat topic van  bunnygirl maar eens. 

 het is niet volwassen van hun inderdaad maar toch is Het beste is gewoon je niet laten kennen. Nu lachen ze alleen maar harder weet je dat? (ik weet dat uit eigen ervaring)   Ik snap dat je zo reactie wilt geven maar. Weet bedoel het alleen maar goed om je te helpen :)

 

 

 Mijn konijnen voelt ook als mijn kinderen ik zal letterlijk nog door het vuur gaan om ze te redden. Gek? de ene vind van wel en de ander niet.  maarja ik ben zelf ook echt prettig gestoord dus het doet me niet echt veel.

 

Lego blokjes... Hmm... Goed idee goedkoop handig schoon en makkelijk te pakken... kunnen ze het niet kapot knagen en inslikken??? zoniet zou ik willen overwegen om dat te proberen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .