Ga naar inhoud

Is dit normaal?


meroke

Aanbevolen berichten

Op mijn advies zit je in dit geval vast niet te wachten, maar misschien stelt het je gerust: ik ben ooit met een van onze voedsters op zondag naar de spoeddienst geweest omdat ik voor het eerst haar gaatje zag en ik ervan overtuigd was dat ze baarmoederkanker of iets dergelijks had, zo eng vond ik het eruit zien. Wat zei de DA? "Eens kijken... dit is haar anus... dat ziet er normaal uit...." en ik "eh...haar anus? dus dit is heel normaal?"


KETJING! 100 euro kwijt voor een anus. Bij ons is sindsdien een nieuwe munteenheid ontstaan, iets kost bijvoorbeeld 2 ani. Snap je m?


Dit verhaal uitsluitend om je ongerustheid over een konijnenanus wellicht te sussen. Al ben ik geen dierenarts en kan ik natuurlijk nooit vanaf hier zeggen of er iets me je nijn aan de hand zou zijn.


  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. 


Ik twijfel of ik ermee naar de DA zou moeten gaan, maar morgen is hier ook feestdag dus dan is die eigenlijk niet open, tenzij inderdaad de spoeddienst.


Ik kijk het morgen nog even na. 


 


Iemand zei me dat het maden konden zijn, maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk, dan zou ik die waarschijnlijk wel zien?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit zo zie, zou ik me nog niet al te druk maken. Als je konijn maden heeft zie je dat wel hoor! Dat is echt vies. Dan zie je de maden gewoon kruipen. Wat op de foto staat is afkomstig van zijn geurklieren vermoed ik. Als je het nu schoongemaakt heb, controleer het dan nog een paar keer. Als het er binnen no-time weer zo uitziet zou je naar de DA kunnen gaan (zou wel wachten op een normale dag met normaal tarief). Mocht het er rustiger uit zien, zou ik me geen zorgen maken. Er komt altijd wel wat vettigheid uit de geurklieren, ook onder de kin kan je konijn daar last van hebben.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar had Willow bij mij 1 made. Die zat als een soort ingekapselde pukkel (zo'n pukkel met een witte punt). Maar omdat die punt wel heel erg groot was, zag ik direct dat het om een made ging. Dus maden herken je echt wel, of ze nu ingekapseld zijn of rondkruipen (in dit geval zie je ook vaak wonden van het aanvreten).


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .