Spring naar bijdragen
Bunnies for ever

Verwaarloosde teddy konijnen overgenomen

Recommended Posts

Ik heb ze in een binnenkooi met niets op de bodem een toilet in de hoek met houtkorrels. Hooi zit in een ruifje. Nu kan ik goed hun ontlasting in de gaten houden. En zo blijft er ook niets meer aan ze plakken. Ik ben vanmorgen 2 uur bezig gewees met de kooien verschonen en soppen. Hun kooi maak ik elke dag helemaal schoon alleen het toilet om de dag.

Mijn eigen oudere konijnen zijn zindelijk die verschoon ik om de dag het toilet en 1 x per week sop ik hun kooi uit. Deze teddy's doen het overal.

Heb een tondeuze gekocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meiden, veel succes met het helpen van deze dieren, echt super.

Zal niet meevallen, zeker nu met die warmte moet je snel zijn maar ook weer extra voorzichtig i.v.m. de stress. Maar dat hoef ik jullie niet te vertellen, sterkte met de klus en beterschap voor de konijnen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

jemig wat een verhaal. Ik zou ook aan je gezin denken.

Maar heb je dagelijks contact met deze mevrouw? Komt ze aan de deur. Als je toch besluit dat ze de dieren bij jou brengt, zou ik aangeven dat ze ze mag brengen, incl. de Vlaamse Reus. dan kun je in overleg met opvang(en) kijken wat je doet.

Ik denk wel dat over een week/maand/jaar deze mevrouw weer andere zwangere dieren heeft, dus zou, op termijn, als alles bedaard is, wel iets van aangifte doen. En dus nu foto's maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon zelf ook in de Zaanstreek.. Heb zelf een teddy widder.. Ook ik wil bij deze mijn hulp aanbieden wat vachtverzorging betreft :)

Hoop dat de beestjes er snel beter bij komen te zitten.. Ik probeer mezelf nu al in te zetten voor de kinderboerderij hier waar het ook niet allemaal top is. Wat is dat toch met mensen uit de zaanstreek.. :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Morgen worden ze gebracht. De grote niet. Heb wel gezegd dat deze echt een groter verblijf moet hebben. Ze gaat verhuizen naar een flat. Voor de katten heb ik haar gezegd dat ze ook het asiel kan vragen. Ze staan op internet inmiddels. Zijn er 2 van de 4. Morgen zie ik wel verder. Ik laat het hier weten.

Zal foto's maken mocht het nodig zijn als bewijs. Dan in de avond knippen en scheren maar. Wat een klus wordt dat. Ze krijgen hun eigen hok mee. Maar wat ik mij kon herinneren zat die vol uitwerpselen totaan het plafond en de nodige ongedierte. Iemand nog tips om dit diervriendelijk schoon te maken. Anders gooi ik er bleek in, schrobben en met hoge druk schoon spuiten. Echt een klus waar ik tegenop zie. Gatver.

Ik kom transport bakjes te kort. Dat word mannen in de douche en vrouwen in de transport bakje.

Zal mijn man leuk vinden. Het is hier morgen een ware konijnen boederij!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet te negatief over mensen in de zaanstreek. Blijkbaar zijn er ook mensen die wel het beste voorhebben met de beestjes, jullie maken een hoop goed :)

Ik zou de hokken inderdaad goed schoonmaken. Het meest diervriendelijk is om de hokken in een laagje schoonmaakazijn te laten weken, maar het kan zijn dat je iets agressievers nodig hebt.

Jammer dat je de vlaam niet mee krijgt, maar ik denk dat je je handen nu wel even vol hebt aan die pluisjes. Heel veel succes morgen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanaf Zaandam is het 10 min. Met de auto dan.

Ach, ik weet het niet. Ik denk impulsive aankoop. Misschien wilde ze gaan fokken met ze. Ze voldoen wel aan de eisen. Behalve de voedster die hier nu al is met haar verkleurde tanden en vreemde voorpootjes.

Buurman kwam net met een schattig vondelingtje. Wit klein konijntje. Had zijn hond in het park gevonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed dat je je zo inzet voor deze dieren. Ik zou inderdaad foto's maken en proberen of mevr de vlaam ook wil staan, kan je toch niet maken in een meter kooi en daar ook in moeten bevallen. En wat gaat ze met die jonkies doen? Als die verschillende geslachten hebben gaat ze ze dan wel op tijd scheiden, aparte verblijven aanschaffen, ze laten helpen, huisjes zoeken etc?

Ook sneu voor de katten, voor al deze dieren wordt gewoon geen verantwoording genomen, bizar. Kan me niet voorstellen dat het ontwetendheid is, je weet wat er gebeurt als je je dieren niet laat helpen en ze buiten los laat, best frustrerend en de dieren zijn nu de dupe en moeten ze nog weg ook.

De dieren hebben geluk dat er nu iemand is die wel om ze geeft. Je kan niet beweren van je dieren te houden als je niet naar hun belangen en behoeftes kijkt in mijn ogen.

Hopelijk zijn de teddy's snel van hun 'vacht' af.

Veel succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan wel janken. Is het echt dumptijd!!

Hij is mega mak in de handen. Denk een week of 7/8 misschien dwerg. Buurman heeft een golden retriever. Geen schram op het beestje. Hij zit nu bij de teddy man. Heb nu echt ruimte gebrek hoor! Dit kan niet. Teddy man is de uk aan het wassen. En de uk ligt lang uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hier 3x 120 kooien ook niet groot. Max 2 dwergen. Vind ik. Maar de teddy's zijn ietjes groter. En vanavond mogen ze lekker los huppen. En morgen ochtend ook. Dames apart van de heren. Ik ga even de buren vragen die hadden een konijn of ze nog een kooi te leen hebben. Als ze straks wel gaan jongen moet ik de jongen optijd gesext hebben. De dierenarts wil dit graag doen. Die ruikt geld natuurlijk. Kan je zwangere dames samen laten zitten op 120 x 60 ? Dat zijn mijn binnenkooien. De buitenhokken moet ik eerst goed bekijken of ze bruikbaar zijn. Die was 2x 100 bij 40. 2 lagen. Maar als ze verrot zijn dan moet ik opzoek naar wat anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer dat we toch wat ver uit elkaar wonen. En wat een werk joh.. pfff, dapper van je.

Ik ben even kwijt welke nijnen er nou bij elkaar zitten. Pas op dat er niet nog meer zwangeren ontstaan doordat jonkies al vruchtbaar zijn en per ongeluk gedekt worden enzo he, vooral als de geslachten (nog) niet goed zichtbaar zijn door al het haar enzo.

Dierenwinkels verkopen anti-myaisis spray, tegen van die nare gevaarlijke maden. Misschien is dat ook nog een idee om even te halen, want als je ze gaat wassen en je krijgt het niet 100% schoon dan is dat met dit broeierige weer en dat vocht één groot vliegenfeest natuurlijk.

Qua ruimte... ik neem aan dat het tijdelijk is en dat je ze niet allemaal gaat houden. In die zin maakt het nu allemaal niet uit, als ze maar veilig zijn.

Is er echt geen mogelijkheid om die zwangerschappen af te breken? Als hun gezondheid het enigszins toelaat zou ik ze eigenlijk alsnog morgen of maandag laten castreren. Misschien kan je schappelijk prijsje afspreken als je er met een paar tegelijk komt. Daarbij is een bevalling en het zogen ook niet ongevaarlijk voor de moeders, als hun gezondheid nu ook niet top is. En als je die jongen geboren laat worden zit je daarna met forse kosten qua vaccinaties en (ik neem aan) castratie. Dus het is een beetje lood om oud ijzer qua gevaar en kosten... juist daarom zou ik toch laten aborteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon ook in Zaanstad en mijn dierenarts is Schut, die zit in Koog aan de Zaan. Misschien is het een idee om hen even te bellen, ik denk dat die het wel aan durven, een zwangere voedster opereren. Als je de situatie uitlegt. Mijn dierenarts is niet zo huiverig voor opereren, ook als het dier flink ziek ik. Hij heeft laatst mijn bejaarde kat van een oogabces af geholpen onder narcose en zijn kop was twee keer zo groot als normaal. Kat is nu 16 en hij is prima opgeknapt. Hij is alleen niet goedkoop (castratie voedster was rond de 250) maar ik heb veel vertrouwen in ze. Ik heb eventueel meterhokken staan, als je die zou willen. Mag je voor niks hebben, ik denk dat ik er twee heb staan. Ik zou je ook willen helpen met het poets en scheerwerk maar ik kan erg slecht tegen 30 graden en word al niet lekker van een wandeling met de hond. Ik denk dat ik van mijn stokje ga, helaas. Maar ja, het zijn maar meterhokken. Heb ook nog wat draadrendelen, die je in dierenwinkel kunt kopen. Is dat iets?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze is ze uiteindelijk niet komen brengen. Dus ben ik naar haar toe gegaan. Er waren daar allemaal instanties bezig. Huilende kinderen van de vrouw. Het was niet gezellig. Ze had mij wel gezien. Het enige wat ik kon zeggen was, meid wat erg. Als je wilt praten bel maar. Dat heeft ze ook gedaan. Ze heeft niets meer. Alleen haar kindjes dan. Ze gong helemaal niet verhuizen.

Zo zie je maar.

De 2 die ik hier heb zitten gaan goed. De man is geschoren en gaat het goed mee. Het smet plekje ziet er mooi en rustig uit. Verder oogt hij gezond. Ik heb het gevonden weesje bij hem gezet. Ze liggen de hele tijd bij elkaar ook met het warme weer en er wordt veel gepoetst.

Hij is gevastreerd nu en het weesje is ook een man hij is alleen nog te jong om te castreren zei de dierenarts. Hij is 6.5 week en de teddy man is geschat op 1 jaar.

De voedster is vermoedelijk toch niet zwanger. Dierenarts denk dat het is opgenomen in haar lichaam of dat ze abortus heeft gehad en ze de dode of te vroeg geboren jongen heeft opgegeten. Daar heb ik geen sporen van gezien, en ik houd ze erg in de gaten.

Ze krijgt erg veel stress van kammen knippen etc. dus knip ik haar in de kooi elke x een beetje en dan krijgy ze wat lekkers. Als ze straks helemaal fit is gaat ze gecastreerd worden. Dierenarts vind dit het beste. Nu zegt hij is te groot risico en je moet even goed betalen. Ze heeft problemen met haar ademhaling. Hij schatte haar leeftijd op 1 jaar en een afwijking aan haar gebit. De hele gele tanden. En de vervormde pootjes is een vergroeing door gebrek aan juiste voeding toen ze klein was of zelfs nog niet geboren was. Ze zit nu alleen. Na castratie can ze weer aan haar man voorgesteld worden.

Met hun 2 komt het goed. Wat er met de rest is gebeurd weet ik niet. De vrouw denkt dat ze allemaal worden afgemaakt behalve de vlaamse reus en de zwangere katten en de andere katten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow, dat is even heftig natuurlijk.

Normaal zullen die dieren eerst helemaal nagekeken worden om dan uitsluitsel te bieden.

Indien bepaalde dieren echt niet meer te genezen zijn dan kan het inderdaad zijn dat ze ingeslapen worden.

Hopelijk komt het allemaal goed met de dieren en kunnen ze een mooie toekomst tegemoet.

Goed dat de ram reeds geschoren en gecastreerd is.

Hij voelt zich waarschijnlijk helemaal opgelucht...

En kan de dame eventueel niet geschoren worden?

Snelle korte pijn in plaats van elke dag een beetje stress en dergelijke?

Wat een optie is (en ik doe) is haar op een tafel te zetten en haar dan haar biks geven.

Zo is ze meer bezig met het eten dan met jouw handelingen?

Werkt bij mij erg goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shit man.. wat een verhaal...

Ik snap alleen niet zo goed waarom die vrouw zoveel dieren heeft. Je raakt niet zomaar ineens alles kwijt denk ik. Dat zie je wel een paar weken aankomen. Maar toch nam ze niet de verantwoordelijkheid om de beestjes uit elkaar te halen of elders onder te brengen. Tot het te laat was en ze naar jou kwam natuurlijk.

Eigenlijk wil ik niet eens weten wat voor een vreselijke ramp zich daar achter die voordeur voordoet. Dit probleem zit heeeel diep. Hopelijk komt ze er weer bovenop!

En hopelijk komen de konijntjes er ook weer bovenop...

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okee, wat heftig. Ik neem aan dat de vrouw niet goed meer kon zorgen voor al die dieren en konijnen takelen sneller af dan andere dieren door verwaarlozing. Zou best kunnen dat er dieren worden ingeslapen, helaas. Ik denk wel dat je twee taaie konijnen hebt nu want ze hebben waarschijnlijk heel wat overleefd zonder behandeld te worden. Maar het zou ook kunnen dat sommige problemen nooit helemaal weggaan. Ik vind dat dieren sneller opkrabbelen uit een vervelende situatie dan mensen dus ik hoop dat je snel meer actief gedrag gaat zien en dat ze zich gaan ontspannen bij je. Je hebt het wel snel en goed geregeld zeg, chapeaux! Heel verdrietig voor die mevrouw maar ik vind wel dat die konijnen bij jou een gouden mandje hebben gevonden, al dan niet tijdelijk. Wil je ze houden eigenlijk? Ik zou ze zo willen overnemen maar ik heb er al vier en dit jaar een abonnement bij de dierenarts, veel kosten gemaakt. Maar ik denk zeker dat je ze zo alle kans hebt gegeven, echt geweldig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bah wat een triest verhaal zeg. Daar gaat veel ellende achter schuil, en dan niet alleen bij de dieren. Ik bewonder het dat je voor de dieren bent opgekomen, maar kan me wel voorstellen dat je man hier geen voorstander van is. Het is mooi dat je een groot hart hebt, maar het is niet de bedoeling dat je daar zelf door in de problemen komt te zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend had ook moeite met al die konijnen en het gedoe, de rommel en de kosten. Maar zijn hart is intussen wel een beetje groter gegroeid. Nu is ie net zo dol op ze als ik. Sterker nog, hij is wel eens toen ik nog lag te slapen met een ziek konijn naar de dierenarts gegaan. En ik kan nog meer voorbeelden geven waar je ' aaaah, wat lief!' van gaat roepen. Het gaat niet overal zo, dat weet ik, maar soms komt er iets op je pad waar je geen nee tegen zegt en dan moet je compromissen sluiten. Dat doe ik ook voor hem als hij iets belangrijk vindt namelijk, beetje geven en nemen vind ik wel belangrijk in een relatie. Mannen beginnen snel over de kosten en de energie die je erin moet steken maar ik heb met die bloed, zweet en tranen toch het respect van mijn vriend gewonnen. En wat maken de kosten nog uit als je van ze gaat houden? Konijnen zijn leuker dan de meeste mensen denken. Nou ja, ik hoop dat je man je steunt, dat is altijd wel zo prettig natuurlijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De twee Teddy's mogen blijven van mijn man. Jippie...

Dus ik heb nu 7 konijnen in huis.

Mijn 2 oudste konijnen beide gecastreerd dame een te groot geworden Hollandertje en een te kleine Groot Lotharinger man.

2 dwergkonijtjes van 10 weken van een man die het land uit moest met zijn gezin, omdat hun verblijfvsergunning niet werd verlengd. Ze hadden 30 dagen de tijd en dit waren nog de enigste 2 konijntjes. Voor deze 2 zoek ik een leuke thuis. Ik heb ook een grote parkiet van hun die herplaats moet worden.

1 weesje van 6,5 week, gevonden door de hond van de buurman. Is vermoedelijk een man en een dwerg konijn.

Als ze eerder bij mij was gekomen, had ik misschien meer voor haar kunnen doen. Ze had wel de konijnenopvang in de buurt gebeld en die zeiden dat ze de konijnen mocht brengen maar wel €  15 per konijn moest betalen. En dat geld dat heeft ze niet. Zelfde is voor de andere dieren. Ik weet niet precies om hoeveel dieren het eindelijk gaat. Ik denk dat het nog om 7 konijnen ging en 4 katten. Het kan meer zijn, maar ik heb het niet gezien en ook niet aan haar gevraagd.

Konijnen zijn erg kwetsbare dieren. De dierenarts vertelde mij dat als zij geen eten meer in hun systeem hebben zitten dat deze dan stil staat en ook niet meer zal gaan werken en ze dus sterven. Soms als je er op tijd bij bent dan kan er nog wat aangedaan worden. Maar binnen 1 dag is het vaak al bekeken.

Het teddy mannetje gaat goed. Hij is lekker levendig en ondeugend. Het weesje is een beetje ondervoed, maar dat komt wel goed.

Het vrouwtje heeft het nog steeds benauwd, maar gaat wel beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms zit je zo tot over de oren in de zorgen, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En dan gaat het snel bergafwaarts. Sneu zeg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .