Ga naar inhoud

3 voedsters + 2 rammen

JohanS300

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje.

Ik heb buiten in een hoek van de tuin 2 hokken van deze site, palazzo en castle met een ren eromheen.

In de castle heb ik 3 vrouwtjes zitten, 2 zusjes plus de moeder.

In de palazzo 2 mannetjes (dit zijn de broertjes).

De moeder is ongeveer een jaar, en de kinderen 4 maanden.

Nu vroeg ik mezelf af, kunnen de 3 voedsters altijd bij elkaar blijven?, ze hebben nog niet gevochten, maar rijden wel eens op elkaar.

De mannetjes moet ik duidelijk gaan scheiden, zodra de vrouwtjes loslopen (ze kunnen bij het hok van de mannetjes komen), gaan ze met elkaar knokken.

Komt dit nou echt doordat de vrouwtjes vlakbij komen?, ik heb ze nog niet zien vechten (integenstelling, likken etc).

Bedankt alvast.

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rammetjes zulle waarschijnlijk gaan vechten hoor...

Maar gelukkig is er voor jou een oplossing, je hebt 2 hokken die je kan afsluiten, als ik het geod begrepen heb?

Best laat je beide rammetjes castreren en plaats je elk van hen bij hun eigen groep voedsters, zo heb je de meeste slaagkans denk ik. Mogelijk moet je een aantal karakters met elkaar proberen om tot een geslaagde groep te komen.

PS: Heb je een Da de geslachten een aantal keer laten nakijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké bedankt voor je reactie

de geslachten heb ik zelf bepaald, toen ze wat jonger waren had ik ze opgepakt terwijl ze aan het rijden waren.. dus de mannetjes waren overduidelijk.

Ik wil wel nog een keer naar de DA gaan, ook gelijk voor inenting (alhoewel dat inenten nu misschien wat aan de late kant is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voedsters rijden ook hoor!!! maar de mannen zullen nu wel ballen hebben in de vorm van amandelen.De mannen zullen zeker gaan vechten als ze voedsters ruiken.Maar dat geld ook voor de voedsters als ze mannen ruiken.Ik zou ze toch laten sexen door een da voor het zelfde geld zit er een ram bij je voedsters en heb je straks 2 nestjes er bij.Inenten word het hele jaar aangeraden aangezien myx het hele jaar heerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden doen zowel voedsters als rammen, soms rijd een voedster ook op een ram om haar dominantie aan te geven! Dus als dat de manier is waarop je geslachten bepaald hebt dan kun je nog wel nestjes verwachten :(

Als je echt 2 rammen en 3 voedsters hebt zou ik inderdaad beide rammen laten castreren, want of er nou voedsters in de buurt zitten of niet, er is altijd een 99% kans dat rammen gaan vechten.

Of de voedsters samen kunnen blijven is afwachten tot ze helemaal volwassen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Hey iedereen, ik heb de mannetjes gecastreerd, dus over een maandje kan ik gaan koppelen.

Nu moet er één mannetje bij 2 vrouwtjes, en een vrouwtje bij een mannetje. Is het niet erg als er 2 vrouwtjes + 1 mannetje bij elkaar zitten?

Ik heb ook gehoord dat het beter is om de vrouwtjes bij een mannetje te zetten, ipv een mannetje bij de vrouwtjes te zetten of maakt dat niet uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

twee vrouwen en een man valt te proberen! je zult dan een ram moeten hebben die de vrouwen duidelijk de baas is!

je moet sowieso niks gewoon bijmekaar zetten! dan zal de koppeling niet gaan slagen en krijg je geheid knokpartijen!

e moet koppelen op neutraal terrein.

dwz op een terrein waar alle konijn die je wilt koppelen nog nooit geweest zijn en waar hun geuren dus ook nog niet hangen!

het hok waarje het duo of trio naderhand in wilt doen zul je goed moeten ontsmetten en opneiuw inrichten. dit om alle geuren te wissen!

door geur wordt het territorium bepaald. hangen er van bij één konijn al geuren dan zal die snel denken de baas te zijn terwijl de ander konijnen dit niet zomaar zullen accepteren!

als koppel ruimte kun ej bijvooerbeeld een gang, keuken of garage nemen.

in de koppel ruimte zorg je voor voldoende schuilmogelijkheden door bijvoorbeeld huisje of doosje neer te zetten. dee konijnen moeten de situatie kunnen ontvluchten als ze er genoeg van hebben.

ook leg je, verspreid door de koppelruimte heen, voldoende leker neer. zoals biks en groentes en hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zouwel maar een koppeling tegelijk doen!

en trek er de hele dag voor uit!

rijden, jagen, plukken en een beetje rollen bollen hoort erbij! schrik daar dus niet van!

let op! het hoeft niet te geneuren maar meesta is dit wel zo!

natuurlijk accepteer je dit tot een bepaald punt... er mag geen bloed vloeien.. dan si er een grens overschreden!

als je ze eenmaal bij mekaar hebt gezet...laat ze dan ook bij mekaar!!

veel mensen maken de fout door ze ieder dag eventjes bij mekaar te zetten.. steeds iets langer!

konijnen doen, zoals eerdre beschrveen, heel veel met hun geur!

door ze steeds uit mekaar te hale zullen ze steeds door de acceptatiegrens van een ander konin heen moeten! ze moeten steeds weer mekaar aftasten en mekaars geur opnieuw leren kennen! niet doen dus! hiermee maak je het alleen maar moeilijker!

ga er op een stoel naast zitten maar probeer het ze zoveel mogelijk zelf uit te laten maken!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja, op de site staat trouwens wel dat je ze weer uit elkaar kan halen. Of bedoelde je dit niet zo?

Manier 1: Neutraal terrein

Op neutraal terrein de konijnen samen zetten, begin kort (10 minuutjes), en als het goed gaat elke dag steeds langer, als ze niet meer vechten gewoon zo lang mogelijk samen laten zitten, tot je het vertrouwen hebt dat ze samen goed zullen gaan in het hok. Je kunt ze gerust meerdere keren per dag bij elkaar zetten (wel 2 of 3 keer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn idd verschillende manieren om te koppelen. Er zijn een hoop mensen die zeggen als het goed gaat gewoon samen laten en anderen zeggen rustig aan beginnen en elke dag iets langer. Ik denk dat je het gewoon moet proberen en op je gevoel afgaan. Als je het bijv. 's avonds niet vertrouwd kan je ze altijd scheiden en de volgende dag weer proberen. Ik heb zelf op allebei de manieren gekoppeld en met allebei de manieren goede ervaringen. (en ook wat minder goede hoor). In ieder geval veel succes met koppelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

eenmaal samen én het gaat goed.... er is een bepaalde rust in de tent samen laten!

daarom zeg ik; begin vroeg zo heb jij en zei de hele dag de tijd. tegen de tijd dat je 's avond naar bed gaat zal dan vast duidelijk zijn of het klikt of niet...

merk je dan dat er nog steeds hevge onrust heerst... en durf je het niet aan ze zo samen de nacht in te sturen zit er helaas niks anders op dan ze te scheiden!

maar dan zou ik het de volgende ook niet zomaar weer gaan proberen! maar de boel eerst even laten bekoelen!

als je het zo over een hel dag doet heb je tegen de avond vast wel duidelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 weken later...

Ik heb vandaag 1 rammetje en 1 voedstertje gekoppeld. Dit is vrij goed gegaan, ze zitten nu zelfs al in een hok samen.

Maar het twede stelletje, (moeder, dochter, en zoon), wil niet zo goed lukken, de moeder samen met zoon gaat vrij goed, maar zodra de dochter erbij komt is het knokken, de dochter valt haar moeder én broertje aan.

Ik heb ze nu allemaal samen in een ren zitten, maar de dochter zit eff achter tralies.

Iemand tips? Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag de 3 konijntjes in de woonkamer laten lopen, ging al een stuk beter, maar komt misschien omdat ze véél meer ruimte hadden.

Het vrouwtje heeft haar moeder niet aangevallen, maar ging wel nog achter het mannetje aan, en ze gaven elkaar af en toe een krauw, niet echt vol in de aanval zoals de vorige x.

Het mannetje liep wel elke keer te stampen, en beetje te piepen/grommen (raar geluid om te omschrijven :P), dus hij was wel een beetje bang.

Ik vraag me toch af of ik deze wel kan koppelen, aangezien ik niet denk dat het mannetje de baas zal zijn.

Iemand suggesties?

Alvast bedank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu het rammetje bij de moeder gedaan, dit gaat goed... Het vrouwtje die bij de moeder zat heb ik vandaag gekoppeld met het konijn van mijn zus.

Tegen haar moeder/zusje/broertje is ze heel aggressief, maar tegen het konijn van mijn zus niet.

Punky (konijn van mijn zus) is 3 jaar oud, en is altijd alleen geweest.

Maar mijn konijn is heel geinteresseerd in Punky.

Punky is wel heel erg onderdanig, en best nog bang, maarja ze heeft heel der leven geen ander konijn gezien.

Mijn konijn doet niet aanvallen, alleen snuffelen en rijen. Ik heb ze nu in het hok gedaan en dit gaat redelijk. Ik zie alleen wel plukjes haar liggen van Punky, dit is raar want ze vechten niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .