Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Met de paardenbloem zijn dit jaar helaas wat leveringsproblemen, de oogst was niet super dit jaar heb ik begrepen, en de goede kwaliteit is schaars. De mindere kwaliteit wil ik niet verkopen, dat ziet er stoffig en donker uit, en ik verwacht ook klachten te krijgen als ik het wel zou verkopen.

Bij de laatste levering is daardoor maar één zak geleverd, en die is alweer zo goed als op. Ik weet nog niet precies wanneer ik wel weer goede paardenbloem geleverd krijg. Misschien dat ik nog uit ga wijken naar andere leveranciers, maar het lastige is dat je vaak niet van te voren weet wat voor kwaliteit je gaat ontvangen, en ik was juist bij deze leverancier best tevreden omdat zij netjes A en B kwaliteit aangeven, en het ook laten weten als de A-kwaliteit niet beschikbaar is, zodat je altijd nog keuze hebt om wel b-kwaliteit te kiezen (wat ik bij paardenbloem dus niet doe, omdat dat een te groot verschil is). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah jammer, hier zijn ze er gek op en de zak is bijna leeg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog een restje staan, wil zo even wegen en dat nog online zetten ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paardenbloem gaat niet lukken door de brievenbus helaas. Dat is niet plat genoeg te krijgen, en als ik het wel plat genoeg krijg is de kans te groot dat er onderweg alsnog lucht in komt en het uitzet, en bij jou dan dus ook niet door de brievenbus gaat passen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah ok. Dan kijk ik even of ik nog wat meer nodig heb. Laat je weten hoeveel gram het is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is nog redelijk wat hoor, ik kwam nog een volle emmer tegen ook. Ik heb nu 1500 gram online gezet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooh, zoveel eten ze nou ook weer niet... ;) haha... ik zal eens kijken, bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Super! Zal het morgen verzenden. Voor vandaag zijn de pakjes al weggebracht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen haast hoor! Ze kunnen nog wel even vooruit. ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mississip en Dakota waren door het dolle heen met de weegbree. Ik wist niet eens wat het was en het ruikt naar potpourri, maar er wordt ongeveer om gevochten en als ik niet uitkijk bedienen ze zichzelf wel :lol:

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fien en Franke eten aldoor tegelijk van hetzelfde stukje weegbree, à la Lady en de Vagebond. :love:

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mississippi:

Mississip en Dakota waren door het dolle heen met de weegbree. Ik wist niet eens wat het was en het ruikt naar potpourri, maar er wordt ongeveer om gevochten en als ik niet uitkijk bedienen ze zichzelf wel :lol:

Gedroogde weegbree is hier ook 1 van de favorieten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Lienappelsien:

Gedroogde weegbree is hier ook 1 van de favorieten.

Oh echt. Ik had (heb) geen idee wat het is en ik word ook niet heel vrolijk van de geur haha. Maar als zelfs Dakota ongeveer op schoot kruipt voor een stukje... Ja nee dan moet het wel lekker zijn :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is onkruid, wat je veel in grasveldjes en parken ziet staan. Qila is er allergisch voor :dokter: Mijn man trouwens ook haha. Hooikoorts-patiëntjes.   Het ziet er vers zo uit:

bloeiende-plant-smalle-weegbree.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aaaaah! Ja nee dat ken ik wel! Nu snap ik ook ineens die donkere plantachtige dingetjes die er in zitten. Lijkt me ook wel leuk om dat een keer zelf vers te plukken, maar lijkt me toch ook een beetje eng ivm ziektes...

Ze vinden het hier in ieder geval heerlijk. Als ze braaf zijn geweest bij de kapper mogen ze vanavond de twee takjes die erbij zaten ;)

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja zeg, heb ik net besteld en dan zeggen jullie nu dat dat lekker is! 0;);p:'D

volgende keer maar weer... ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weegbree staat altijd naast brandnetels, is mij verteld. Als je slachtoffer bent geworden van brandnetels, verzacht het sap van de bladeren van de weegbree de branderigheid. Een keer gecheckt en het klopt ook nog. Vertelde mijn stalhoudster een keer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat de paardenbloem op is, verkocht ik mega veel weegbree, en is die nu ook op. Er zit wel zowel weegbree als paardenbloem in de weerstandmix. Ik heb alweer nieuwe voorraad besteld (ook paardenbloem B-keuze, voor het geval de A keuze weer niet leverbaar is).

Ook is de dinsdag dat ik gesloten ben aangepast, dat was eerst op 12 december, maar is nu de 19e geworden. Die week is afhalen (op afspraak) wel mogelijk op   woensdag, donderdag en vrijdag, die dagen ben ik namelijk toch gewoon in de loods om in te pakken :)

Aangepaste openingstijden 2017:

- Dinsdag 19 december zijn wij gesloten. Wij hebben dan geen openingstijden en zullen ook niet verzenden.
- Zaterdag 23 december t/m maandag 1 januari zijn wij gesloten in verband met feestdagen en vakantie.
Het laatste afhaal / verzendmoment voor kerst is vrijdagmiddag 22 december.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paardenbloem & weegbree zijn weer op voorraad!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik had het gezien! Het is wel de bedoeling dat ze in het assortiment blijven, maar ik moet weer even nieuwe emmertjes bestellen voor ik ze kan maken :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb zojuist emmertjes besteld, die zullen denk ik begin volgende week binnen komen. Dan zal ik weer verwenemmers samenstellen en online zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .