Ga naar inhoud

voerbak omgooien


Nanette

Aanbevolen berichten

Onze konijnen, we hebben er twee: Bundy (exram) en Bobbie (voedster) gooien iedere avond hun voerbak door


het hele hok....het maakt mij niet uit want ze eten hun voer wel gewoon maar ik ben zo benieuwd waarom ze dat nu


eigenlijk doen? Herkend iemand dit bij zijn/haar eigen konijn(en)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar zijn ze konijn voor! Het liefst zoveel mogelijk rommel maken, er nog even door plassen en poepen, en er dan in gaan liggen. Ik kan je alleen maar als tip geven om gewoon geen voerbak te gebruiken, dat doen wij ook al jaren niet meer. Een voerbak is leuk voor mensen, maar dieren zien het verschil niet.


Je zou, als je toch een voerbak wil blijven gebruiken, zo'n langwerpige betonnen kunnen kopen. Die verkopen ze wel in de meeste tuincentra/fatsoenlijke dierenwinkels. Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik voorop stellen dat ik het niet erg vind hoor, ik vond het gewoon apart zeg maar.


Ze zijn verder super netjes, plassen en poepen netjes op hun toilet maar dat voer moet werkelijk door het hele hok


(boven en benedenverdieping) gesmeten worden.


Ik ken die langwerpige betonnen bakken inderdaad wel. Bedankt voor de tip.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef hun voer en groenten ook niet meer in hun voerbakken.


De groenten geef ik altijd lekker op het gras (als het niet regent) en anders gewoon in hun hok.


Korrels idem, lekker zoeken naar die heerlijke biks in het gras.


Zo hou je ze ook goed bezig.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ook nooit meer in een bak. Lekker strooien maar. Dan voorkom je ook dat ze alles naar binnen schrokken en zich verslikken.


Bovendien heeft iedereen de ruimte om wat biksjes mee te pikken en staan ze niet als een geschifte chihuahua om dat bakje te cirkelen. Of ik moet een grote bak kopen natuurlijk XD


 


Oja, ontopic:


Het bakje staat in de weg. Ze vinden het niet leuk eten uit dat bakje en het bakje is stom. Weg ermee! Hup! Gooi hier maar neer! Stom bakje.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de voerbak aan de muur hangen. Kunnen Ze niet omgooien en eten ze nu lekker saampjes uit.

Ik heb Napoleon wel eens wat voer in een kommetje gegeven en dan ging hij er lekker met 1 poot in staan en dan kieperde het zo om. Lekker stofzuigen. Nu staan ze ook met hun poten in de voerbak maar die kan geen kant op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zo'n grote voerbak van de webschop hier! ideaal alleen het lastige is als ik ze wil voeren, dat ze al met de kop in de voerbak zitten en alles er zowat naast gaat :P en ze kunnen er niet mee gooien wat er zit een grote ronde kant aan ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een stenen bakje dat alle hoekjes het hok ziet, ik laat hem lekker z'n gangetje gaan, hij zal d'r wel lol in hebben. Als ik hem voer zet ik het demonstratief recht, en wanneer hij eet gooit hij het weer demonstratief om. Bezigheidstherapie :D


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij doen het ook. Mijn vader denkt dat het komt omdat ze honger hebben maar ze doen het ook als ze net eten gehad hebben xD

maar dan hebben ze ook honger :P je kent konijnen toch wel onder tussen? konijnen hebben altijd honger xD. Als die van mij hun dagelijkse portie groenten op hebben van zo'n 400 gr komen ze bedelen voor brokjes en dan hebben ze het echt net 2 min. op.

On topic: ik voer mijn nijntjes alles uit de hand dus die hebben geen voerbak. Misschien ook wel een leuke voer mogelijkheid; snackballen :) daar moeten ze mee rollen om het eten eruit te krijgen, t is altijd een goede bezigheidstherapie :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een betonnen bakje maar de helft van de tijd mik ik het door de kooi heen. Kunnen ze wat doen voor de kost. :P Het grappige is dan dat er altijd wel wat onder de rand van hun toilet/curverbak blijft liggen, dus ik kan bij het toilet en hok schoonmaken niet direct beginnen. Ik moet eerst wachten tot die twee vreetzakjes klaar zijn met de kliekjes. :D


 


Het heeft denk ik ook wel met spelen te maken. Sommige konijnen gooien dingen in de lucht omdat ze dat leuk vinden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een voerbak van metaal aan de tralies in de ren hangen, zeg ik s morgens tegen de kinderen dat ze buiten niet te veel herrie moeten maken omdat de buren nog slapen. Gooit madammeke haar voerbak al kletterend door de ren. Een HERRIE! dus nu laat ik het bakje ook maar voor wat het is. Het kan haar in ieder geval niks schelen of ze uit een bakje eet of van de vloer. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .