Ga naar inhoud

Stampen


Nelleke25

Aanbevolen berichten

Ik houd mijn konijnen op mij appartement. Ze hebben hier voldoende ruimte en speeltjes. Ze hebben een panelenren om het hok waar ze in en uit kunnen de hele tijd door. Er zijn tunnels, balletjes eigenlijk heel veel. Ze hebben onbeperkt hooi. Ze wegen samen 2 kilo per konijn en sochtends krijgen ze 50 gram voer en savonds 50 gram. Sinds 2 dagen is een van de konijnen snachts aan het stampen ik weet niet waardoor dit komt want er is niks veranderd. Ze zit niet bang in een hoekje maar gewoon echt enkel stampen is dit een vorm van aandacht vragen? En wat kan ik hier aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je misschien een spin of een muis in huis? Heb je het verblijf al gecontroleerd op insecten? Is er misschien iemand in het appartementencomplex die ineens 's nachts laat thuis komt en veel herrie maakt?

Zijn de eerste dingen waar ik aan denk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon alleen dus dat er iemand thuis komt kan het niet zijn. Muizen ofzo heb ik niet.

Ze zijn de week daarvoor wel wezen logeren bij mijn ouders toen hadden ze ook voldoende ruimte.

Het lijkt mij echt angst voor iets het is ook als ik net in bed lig na een kwartier is het dan ook over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn moeder is er een buurman die 's avonds laat stomdronken langs komt waggelen. Wij horen het ondertussen niet meer, maar Maximus sloeg trouw iedere avond dat hij daar was en die man kwam langs alarm, net als Makoto dat nu ook doet, ik denk dat femmeke zoiets bedoelt. 


 


Hier slaan ze ook alarm als er iemand té laat langskomt naar hun zin, of voor het huis blijft hangen aangezien we op nogal een rustig stukje wonen waar zelden iemand langs komt. Waakkonijnen noemen we dat :P 


 


Maximus zat wel eens bij de balkondeur naar buiten te kijken en begon dan als een bezetene te stampen en knorren en heen en weer te springen voor de deur en dan wist ik "ah, een kat op zijn balkon". 


 


En daarnaast als Meiyo-chan een gekke bui heeft gaat ze je aan zitten staren en stampt dan op de grond, om luid zoemend om je heen te rennen. Als je dan doet alsof je d'r gaat pakken maakt ze een binky en racet ze het hele huis door (al stampend), om vervolgens weer op exact hetzelfde punt klaar te zitten voor de volgende ronde... 


 


Ze stampen uit angst, seksuele opwinding, frustratie, plezier, puur als waarschuwing "laat me met rust"... En inderdaad simpelweg om aandacht te vragen. Als je heel stil luistert, hoor je soms ineens iets, maar ook vaak horen ze dingen die ons niet eens opvallen... 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat bedoelde ik inderdaad ook :P

Tos stampt voor alles wat los en vast zit maar als Otje stampt weet ik dat het echt mis is, en tot nu toe was dat voor inbrekers of een marter in de tuin, week of 3 terug begon ze ook midden in de nacht te stampen heb mn tuin gecontroleerd maar gelukkig niemand gezien wat het wel was weet ik niet.

Maar zo heb ik ook een keer een konijntje gehad dat 2x in zn hele leven gestampt heeft. 1x zat er een kikkertje achter zn kooi, kikkertje was in de zomer naar binnen geplopt. En de andere keer zat er een spin in zn kooi. Tja zo zie je maar wat het konijn niet kent daar stampt ie voor.

Ik zou toch echt even alles controleren of er geen insecten ofzo in huis zitten en anders op letten of je buren ineens andere geluiden maken die ze niet kennen. Dan heb je dat iig uitgesloten of je vind de oorzaak en anders kan het ook aandacht ofzo zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .