Ga naar inhoud

Knutsel topic

Aanbevolen berichten

Zomer kijk eens kritisch naar gekochte kleding die is ook niet altijd netjes afgewerkt hoor.

Ik heb ook altijd heel veel genaaid. Ik kan patroon tekenen en kon dan zo dure dingen uit de winkel namaken.

Haken is niet zo moeilijk hoor.

Misschien dat er iemand in de buurt woont die jou kan helpen. Of staan er filmpjes op YouTube.

Als je het leuk lijkt gewoon gaan doen.

Leuke dingen zie ik hier voorbij komen.

IK zal ook eens foto's opzoeken van mijn knutselwerkjes.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

wauw dat lijkt me wel gaaf! patronen zelf tekenen en dingen namaken. ik wil graag een basiscursus doen maar met werk en een andere cursus die ik 2 avonden volg is het nu een beetje veel. ondertussen modder ik wat aan en is het best draagbaar. het haken is idd niet moeilijk, moet er een keer voor gaan zitten en misschien dat het deze herfst en winter wel gat gebeuren. ik vind dat grove haakwerk erg leuk voor in huis. 

leuk onderwerp is dit.. mooie dingen zoals dat schilderij van het paard, echt knap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je op internet filmpjes vind hoe je dingen moet doen? Of kijk eens of je tweedehands het magriet naaiboek kunt krijgen. Daar staat volgens mij stap voor stap in uitgelegd hoe je bepaalde dingen doen moet.

Ik ben vandaag ook maar weer eens aan de knutsel. Ik ga voor een buurvrouw die binnenkort een baby krijg een kraammand maken. En daar mag een doekpopje niet in ontbreken.

Dus dat heb ik gemaakt.

foto2_zps4ccedb46.jpg

Foto gemaakt met mobiel dus niet al te best.

Als de moeder dit popje bij zich draagt neemt het de geur van de moeder aan.

Ik heb deze al heel veel gemaakt ook vaak bij moeten maken omdat het de lievelingsknuffel was van de kindjes.

Dus het blijft een topper wat betreft kraamkadootjes.

Knuffels Belleke

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnenquilt die bij ons aan de muur hangt.

Ik maak dus quilten en ooit zag ik van deze quilt een patroon en toen was ik verkocht. Meestal werk ik niet zo met patronen maar deze moest ik gewoon hebben.

Het is een beetje een slechte foto maakte hem met de mobiel. Kleuren zijn ook een beetje anders zie ik. maar het gaat maar om het idee toch. Er zitten gezichtjes op geborduurd ook dat zie je hier niet goed.

Knuffels Bellekefoto3_zps723e63f2.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

oh wat leuk dat popje en het kleed! echt gaaf en mooi gemaakt! motiverend:) ik weet dat er veel haakfilmpjes zijn, heb er al wel wat mee geoefend, heb 2 haaknaalden en een bolletje van mn moeder geleend om te oefenen haha. het is meer dat ik er nog niet echt aan toe ben gekomen. binnenkort maar eens wat leuke bollen halen en aan de slag met de poef. Eerst mijn jurkjes afnaaien. Vandaag een vest en jurkje zover afgemaakt, nu heb ik mn moeders hulp nodig, volgend weekend maar even langs. Dan heb ik nog 4 stofjes liggen (net vorige week naar de markt geweest). En ik wilde nog wat tasjes maken voor speelstukken van kolonisten van katan. 

Ik heb ook hele leuke vlaggetjes gezien met klittenband en letters die wil ik graag maken maar gezien ik nog geen eens kinderen heb heeft dat geen haast:P mijn moeder heeft er laatst een voor mijn nichtje-to-be gemaakt, erg leuk! zoiets als dit:http://www.naamvlag.nl/?stoffen-mini-vlaggetjes-(slinger-horizontaal),66

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

dankje belleke! eigenllijk ben ik best creatief ja ik heb van mijn  10 jaar tot 13 tekenles gevolgd (drie jaar dus :P) en doe nu ook dictie/toneel. Heb ook al verschillende 'naailessen' gevolgd en ik ga dolgraag zelf aan de slag op men eentje met naald en draad of met de naaimachine. Ook knutselen doe ik graag in mijn vrije tijd (vooral voor de nijntjes haha :P :p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
  • 7 maanden later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .