Ga naar inhoud

Mijn Konijn Trilt, ligt alleen maar, en eet/drinkt niks!


Robin Van Heur

Aanbevolen berichten

Hallo,


 


Ik ben vanochtend wakker geworden en toen zag ik dat mijn konijn (slaapt op mn kamer) alleen maar lag, heel futloos.


Hij drinkt niks meer en eet niks meer. Hij is heel erg mager geworden en zijn buikje wat dikker. Hij trilt ook veel.


Ik ben dus meteen naar de DA gegaan en die zei dat het heel ernstig was (dit is zn 2e keer al in 3 maanden dat dit gebeurt alleen nog wat erger). De DA heeft mijn konijn (Witje) een prikje gegeven waardoor hij minder pijn heeft en hij heeft mij ook een flesje antibiotica ofzo meegegeven die ik 4x per dag aan Witje moet geven.


Hij ligt hier nu ook heel stil en doet niks behalve liggen en trillen.


Gisteren was hij nog helemaal goed en actief, toen had ik m naar buiten gedaan omdat hij dat normaal heel leuk vind. En wss heeft hij dus iets verkeerts gegeten waardoor hij dit nu heeft :(


 


Weet iemand wat voor ziekte dit is?


 


Groetjes Robin


 


PS. Mijn KOnijn is al 8 Jaar!


post-32051-0-45172300-1404210879_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die "antibiotica" heet dat toevallig Cisaral? Zo ja, dat is een maag/darm stimulerend middel. Kun je in de nek van je konijn voelen of hij lekker warm aanvoelt? De meeste konijnen die ziek zijn, kunnen hun eigen temperatuur niet meer goed regelen en koelen af. Daarom is het heel balangrijk om zijn temperatuur in de gaten te houden. Is die bij de dierenarts ook gemeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik snap niet helemaal dat je dierenarts je konijn dan weer mee geeft. Het klinkt alsof ie doodziek is iig. Of heeft ie misschien ook last van de warmte? Heeft je dierenarts niet gezegd wat ie heeft dan? Je zou ook terug kunnen bellen en dat vragen. Het zou kunnen dat je konijn buikpijn heeft. Soms gaan ze tandenknarsen als ze pijn hebben als je goed luistert. Als je konijn niet vooruit gaat, zou ik terug gaan naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want het zou ook kunnen dat je konijn gaat sterven en ik persoonljk laat ze dan liever inslapen. Heeft ie koorts eigenlijk? Je kunt een konijn gewoon temperaturen zoals bij een mens, rectaal dus. Het is echt vreselijk om toe te moeten zien hoe je konijn ligt te lijden, en met die leeftijd, zou het kunnen dat ie dood gaat. Dus ik zou nu even doorpakken, terug naar de da of bellen en vragen om advies. Misschien kunnen ze langskomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees eens wat hierboven staat. Je moet hem nu heel snel warm gaan houden met een kruik erbij en in een handdoek en naar een dierenarts die meer van konijnen weet. Ik zal zo een lijst geven dan kun je een goede dierenarts zoeken bij jou in de buurt. Die poot komt later wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermagering kan snel gaan ja.
Kijk maar even in de lijst die Lonja heeft geplaatst, daarin staan dierenartsen waar hier goede ervaringen mee zijn. Er moet sowieso even goed naar hem gekeken worden. (Kan er ook gelijk even naar dat pootje gekeken worden, misschien heeft hij er wel pijn aan en at hij daarom niet, waardoor hij wellicht last van zijn darmen heeft, en daardoor weer nog minder eet. Maar dat is een mogelijkheid, het kan ook wat anders zijn natuurlijk!)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet met ec zo dat konijnen kreupel worden? Wat erg zeg, er lijkt idd meer aan de hand. Wie weet heeft ie al lang weinig tot niks gegeten, sommige konijnen kunnen dat best lang volhouden voor de darmen stil vallen. Ik hoop dat je nu hulp hebt gekregen van iemand die iets meer weet van konijnen. En dat je konijn het overleeft. Sterkte iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je wel naar een konijnkundige dierenarts geweest? Vind het vreemd dat een dierenarts je met je konijn in deze toestand naar huis stuurt. Mijn dierenarts zou het konijn, indien niet duidelijk is wat er is, opnemen voor nader onderzoek. Ik hoop dat het nog goed gaat komen, maar dan heb je echt hulp van een konijnkundige dierenarts nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dierenartsen die allebei van niks weten en er ook verder niks aan doen? Bijzonder... wat hebben ze precies gedaan om het te onderzoeken?


 


Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het beestje op is. Wat ik dan alleen niet begrijp is dat een dierenarts dat niet ook inziet en voorstelt om het dier rustig te laten inslapen.


 


Hoe is het nu, met name qua eten en keutelen enzo?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat idd ook niet, dat je zo weer naar huis wordt gestuurd. Waar het wel een beetje op lijkt, zo te horen dan, is iets neurologisch. Mijn cavia is overleden nadat hij waarschijnlijk een hersenbloeding had gehad. Die kon alleen nog kruipen en deed niks meer. Het is hard maar ik denk dat je konijn het nu zo moeilijk heeft dat je hem beter uit zijn lijden kan helpen. Er is geen verbetering dus dan zou ik ermee stoppen, persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je het zelf ook niet een hopeloze situatie? Als je naar twee dierenartsen bent geweest, heb je iig een second opinion gehad. Dierenartsen zijn niet altijd konijnkundig maar een dier wat lijdt...hebben ze niet voorgesteld aan je om het dier in te slapen? Kan me voorstellen dat je dat moeilijk vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze gister al hebben voorgesteld om te laten inslapen dan vrees ik dat je wel weet wat er gaat gebeuren toch? Meestal worden ze eerst met een spuitje in slaap gebracht en als ze heel diep in dromenland zijn krijgen ze een spuit waardoor het hart stopt. Het ziet er heel vredig uit. Soms duurt het een tijdje en dan laten ze je ergens met je konijn wachten totdat hij helemaal 'weg' is. Daarna krijg je de vraag of je je konijn mee wilt nemen of daar laten. Als je het daar laat kan je kiezen voor verschillende manieren.. het kan individueel gecremeerd worden, het kan met meerdere huisdieren tegelijk gecremeerd worden of het kan worden opgehaald als 'biologisch afval' geloof ik en dan wordt het gewoon veilig verwerkt maar dan is het wat minder 'ceremonieel'. Het is maar net wat je zelf wilt en ook wat je wilt betalen. Je kan zelfs de as naar je laten opsturen om bij je te houden als herinnering.


 


Zo dat was allemaal wat zakelijk... nu vooral heeeeel veel sterkte, afscheid moeten nemen is ontzettend rottig :(


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .