Ga naar inhoud

Raar gedrag


Jill85

Aanbevolen berichten

Als ik de konijnen hun hok wil schoonvegen met een borstel vallen ze dikwijls minn borstel aan. Ze bijten erin en duwen die opzij. Onze jack durft er ook op springen en knort dan. Als ik keutels opraap met mijn hand doen ze niets. Alleen snuffelen en mijn hand aflikken. Waarom vallen ze dan mijn bórstel aan.

Daarstraks had ik hun biks in een kartonnen doosje gedaan zodat ze wat meer moeite moesten doen. Onze jack eiste het volledig op. Ruby wou ook meeeten masr hij joeg ze altijd weg. Uitvallen en knorren naar haar. Zij loopt dan weg maar probeert dan heel voorzichtig langs hem heen te sluipen om toch wat korreltjes te pakken. Hij is dan zo druk bezig met zijn kop in dat doosje te steken dat hij dat toch niet merkt. Als hij genoeg heeft gaat hij onder zijn brug liggen. Waarom doet hij zo agressief naar haar? Een half uur daarvoor lagen ze nog gezellig te knuffelen.

Gr jill

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier nog niet echt opgemerkt ik ga altijd met de kruimeldief door de ren :P alleen kick vind het nog eng. marley niet ,die gaat er beetje aan snuffelen en heb al een keer haar gestofzuigd :P ze doet er niet veel op uit met de bezem heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd ga ik ook nog eens doen haha :P en met opeisen heeft kick ook wel hij eist plekjes op jaagd marley aan de kant en gaat er dan liggen later mag marley eerst kick wassen daarna ernaast liggen maar als marley er eerst naast gaat liggen word ze weer weggejaagd. of er moet snel gewassen worden dan is het goed KICK echt een BAAS hoor :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle konijnen hebben een hekel aan borstels en bezems en alles. Geen idee waar het vandaan komt haha.

Doet mij denken aan honden en postbodes  :hihi:  Hier valt het eigenlijk best wel mee, Medes heeft zo zijn momenten waarop hij alles aanvalt dat in de ren komt (behalve mijn handen, die zijn blijkbaar leuk). Op andere momenten mag ik gewoon dweilen en stofzuigen terwijl hij een dutje doet, raar dier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maximus dook er ook altijd bovenop, tot ik een ouderwets vegertje (zo'n platte) op de kop tikte. Maar de normale stoffer-en-blik-vegers zijn altijd de pineut geweest. Slaan met zijn poten, knorren, bijten, niets was te gek om de 'indringer' te verjagen. Ik denk dat ze qua vorm en door de haren lijken op indringers? Maximus had ook een gloeiende hekel aan cavia's. Maar hamsters vond hij weer geweldig (al was dat niet wederzijds). 


 


Wat het voer betreft, misschien twee rolletjes/doosjes maken? Er zijn konijnen die het leuk vinden hun puzzels en voerbakken te delen, en er zijn konijnen die dat niet hebben, vooral als ze het idee hebben dat er "niet genoeg" is en het andere konijn veel lager in de rangorde staat dan zijzelf. Slapen, wassen en dat soort dingen zijn leuk en sociaal en kan je delen met iemand lager in de rangorde, maar voer is voer en dat blijft een primitieve levensbehoefte en het recht van de sterkste overwint meestal... 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hun groenten geef ik altijd apart maar dan nog probeert ze soms de wortek uut zijn mond te trekken. En dan ist ruzie natuurlijk :) rare beesten soms

 

Hehe is hier ook. Flynn is wat tammer dan Senna, dus Flynn wordt vooruit gestuurd om uit mijn hand te eten maar zodra hij dan naar haar terugloopt pakt zij het af. Het is een beetje alsof ik hem voer en hij haar :D Soms is hij het echt spuugzat alleen en dan hoor je KNOR en vliegt er een plukje haar van Senna rond. Verder is het een klef stel ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vinden ze alles best. Vegers, bezems, doekjes, spuitflesjes, kruimeldief en stofzuiger, het wordt allemaal getolereerd en vrolijk besnuffeld. Ik denk dat je ze ook niet aan de kant moet duwen, maar dat je netjes om ze heen moet werken. Als ze weg moeten, duw ze dan weg met je handen en niet met de borstel.


Pas met de grote stofzuiger wel op, want die zuigkracht is wel erg hard als ze er even hun snuit in stoppen...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vinden ze alles best. Vegers, bezems, doekjes, spuitflesjes, kruimeldief en stofzuiger, het wordt allemaal getolereerd en vrolijk besnuffeld. Ik denk dat je ze ook niet aan de kant moet duwen, maar dat je netjes om ze heen moet werken. Als ze weg moeten, duw ze dan weg met je handen en niet met de borstel.

Pas met de grote stofzuiger wel op, want die zuigkracht is wel erg hard als ze er even hun snuit in stoppen...

Dat om hun heen werken is makkelijker gezegd. Ze lopen speciaal in de weg of springen op de borstel :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat om hun heen werken is makkelijker gezegd. Ze lopen speciaal in de weg of springen op de borstel :)

 

Kan je niet de ren ofzo even afsluiten wanneer je met het hok bezig bent? Wel lekker om dat even in alle rust te doen inderdaad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn kleintjes probeer ik ook altijd om ze heen te werken maar dan denken ze: "Hey, wat is dat daar? Ahhhhh, Aanvallen!".


Mijn borstel is nooit veilig en ze komen altijd aangelopen als ze hem zien.


 


In hun ren hebben ze een hoekje waar er geen gras ligt en dus graven ze daar altijd.


Maar ze graven bijna al het gras onder en dus gebruik ik een borstel om het zand terug op zijn plaats te vegen.


Flint ziet de borstel nog maar komen en hup ze staat klaar voor de aanval.


Ze slaat met haar voorpootjes en bijt dan ook, duwt met haar hoofd de borstel uit de weg...


Telkens ik een stuk zand terug op zijn plaats heb geveegd, duwt ze het met haar voorpootjes lekker terug.


"Lekker puhhh" denkt ze dan. Echt heel grappig om te zien!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook, vooral de voedsters zijn het er niet mee eens als hun hokken schoon worden gemaakt! Aanvallen, grommen, ermee gooien als ze de kans krijgen. Ik denk dat het een soort "ga weg, ik doe dat zelf, jij met je mensenborstel die alles weer vreemd en anders maakt" gedrag is.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het vooral het mannetje dat dat doet. Nu ik snap van tijd niets van zijn gedrag. De ene keer zijn ze superklef samen en wast hij haar helemaal. Zij legt zich d helemaal plat precies of ze is er niet gerust in. Een ander moment jaagt hij haar na en knort. Zij loopt dan pijlsnel weg. Tot een gevecht komt het niet. Enkel wat gejaag. Is dit een normaal koppel? Ze hebben nu iets meer d 2 vierk meter dus ze kunnen mekaar uit de weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar geen last van. Wel van Willow die altijd op mijn blik moet gaan zitten als ik keutels aan het opvegen ben of als ik dat blik in de kruiwagen wil gaan legen. :P Chuckles probeert altijd de handstoffer op te eten en dan moet ik hem even wegsturen, maar niks geen aanvallend gedrag of zo.


 


Ze lopen wel altijd gigantisch in de weg, dat dan weer wel. :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze lopen inderdaad erg in de weg ja. Dat op het blik zitten herken ik ook. Ze springen ook in de emmers en gaan voor de borstel zitten zodat je ze op zou vegen als ze wat lichter waren.


Heb er wel eens eentje opgeveegd die dan heel gewillig op het blik ging zitten en daarna kieperde ik haar zó de prullenbak in. Hup, weg ermee. Ik haal je er straks wel weer uit.


Maar er lagen zoveel leuke dingen in de prullenbak! Toen wilde ze er niet meer uit en de appelschil moest mee.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik wist niet dat zoveel konijnen dezelfde fobie hebben! Mijne ook, de veger is toch een vijand hoor! 


En toen ik ipv de veger mijn hand in de kooi stopte vergiste hij zich ff, auw! Maar goed, hij bedoelde het niet zo haha..  ^^


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .