Ga naar inhoud

Te veel Metacam?! Help


Flappietjes

Aanbevolen berichten

Volgens mij werkt metacam best snel. Ik weet het niet zeker aangezien die van mij slecht op metacam reageerd (hij wordt er duf van en doet dan helemaal niks meer behalve liggen).


Ik heb hem tegen pijn en EC behandeld en toen het beter ging heb ik de pijnstiller gestopt op een dag dat ik hem in de gaten kon houden. Toen ik merkte dat het niet opnieuw slechter werd heb ik de pijnstiller ook niet meer gegeven. Maar heb wel eerst beide gegeven tot het beter ging voordat ik dit ging proberen.


Sterkte met hem. Hopelijk zie je hem snel weer meer rondjes lopen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen,

De symptomen zijn momenteel nog steeds een ingetrokken poot bij het lopen. Hij lijkt soms ook wankel, is natuurlijk misschien ook normaal als hij op 3 poten springt? En op het andere pootje krijgt hij een zere hak. Voor de rest likt hij constant aan de poot die ingetrokken is (maar echt niets van wondje te zien), strekt hij de poot vaak helemaal naar voren en trilt er vaak mee. Hij doet dan ook vaak zijn tenen open. Hij trekt ook vaak zijn achterlichaam eens naar omhoog alsof hij zich stram voelt en wil uittrekken. Herkent iemand hier iets van? Hij is ook vermagerd, 15 gram en weegt nu 1730 gram (het is een gewoon rasloos konijn, zeker geen dwerg maar toch nog vrij klein) hij krijgt panacur voor EC, antibiotica voor zen zere hakje en ciseral drops om vertering goed op gang te houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef wat een zorgen.


 


Het is niet 'gewoon' een splinter ofzo? Iets wat niet een overduidelijk wondje is maar wel erg zeer kan doen? Of een nagel die erg ingescheurd is? Lastig joh.


 


Ik kan er ook niet meer van maken, behalve maar weer heel veel succes wensen ...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide dierenartsen hebben gezegd dat het niet gebroken was en dat ze geen wonde of iets anders zagen.. Ze kunnen ook niet met zekerheid zeggen of hij wel of geen EC heeft aangezien hij niet alle typische symptomen heeft. Mogelijk een verkeerde sprong, maar daar blijkt hij dus al geruime tijd pijn van te hebben.. Is ook moeilijk om zelf telkens grondig te zoeken naar een splinter want hij haat het echt om opgepakt te worden of dat je aan zen poten komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn nagels zijn tijdje geleden nog keurig geknipt en die zien er oke uit.. Misschien toch nog aan iemand vragen om eens goed tussen zen tenen e.d.te kijken terwijl ik hem vasthoudt... Medicatie geven in zen bekje laat hij goed toe.. Maar aan zen poten komen.. No way :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .