Ga naar inhoud

het nieuwe beaphar konijnenvoer


ricksem

Aanbevolen berichten

De zak Nature staat hier nu naast me, en Diva vindt het prima smaken! Cas twijfelt nog een beetje.
Wel grappig, want ik had het andersom verwacht; Diva is de zoetekauw en vandaag vertelden ze bij Beaphar dat deze nieuwe voeding wat minder zoet is dan Care+ . En Cas wordt normaal gesproken juist vooral wild van hooi/weegbree en goed, af en toe ook wel van een rozijntje.

Het zijn langgerekte staafjes, en het is qua geur een beetje vergelijkbaar met de staafjes biks die in gemengd voer zitten, enkel misschien wat sterker en ook wel iets frisser. (ik heb alleen geen idee hoe Care+ ruikt eigenlijk.) Care+ schijnt het qua smaak wel echt te winnen, maar dit kwam ik nog tegen op hun eigen FBpagina:

'Een antwoord op de vraag of Nature net zo goed is als Care+, is niet te geven omdat het heel verschillende voedingen zijn. Het verschil zit hem vooral in de manier waarop de producten gemaakt worden en de grondstoffen die worden gebruikt.

Care+ is geëxtrudeerd, een proces waarbij het voer licht verteerbaar wordt gemaakt. Alle voedingsstoffen worden hierdoor makkelijk opgenomen. Care+ heeft daarnaast veel gunstige toevoegingen, zoals specifieke aminozuren (eiwitopbouw) en omega 3 & 6 vetzuren (hart en bloedvaten). Care+ heeft een onovertroffen smaak, zonder uitzondering smullen knagers van dit voer.

Nature is geperst. De basis van Nature is Timothy hooi, wat zich er niet voor leent om geëxtrudeerd te worden. Het hoge ruwvezelgehalte stimuleert de darmwerking en er zijn geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen toegevoegd. Net als bij Care+ is ieder brokje gelijk van samenstelling en daarom is Nature een zeer geschikt alternatief voor gemengde voeding waarvan alleen de lekkerste delen worden gegeten.
'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

We hebben het hier uitgeprobeerd en ze vallen er echt op aan!

Ik vind het erg goed ruiken en zeker door het zeer hoge vezelgehalte erg geschikt voor alle konijnen (ook die met darmproblemen).

Als het te verkrijgen is in verpakkingen van 10 of 15 kilo, ga ik zeker overwegen om over te stappen!

En hopelijk komt dat er ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm gaan we weer  (j)  ik heb net mijn nieuwe anderhalve zak beaphar care + losgemaakt maar als de verhalen hier hoor dan kan ik mezelf niet tegen houden om er ook een zak van te kopen! ik weet het ik ben vaak overgestapt, maar de konijnen hebben er geen last van! kijk als ze er op reageerde dan zal ik het niet zo snel doen ;) maar dat duurt nog wel een maandje voor de zak op is :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook gerust op Care+blijven hoor, als ze het daar goed op doen. Het is (nog) niet echt te beoordelen of Nature beter of minder goed is dan Care+, omdat het zo anders is.

(Het is overigens wel een goed alternatief voor het gemengde voer (Xtra Vital) van Beaphar. Dat verkopen ze nog wel omdat het qua mengvoer toch nog wel een stuk beter van samenstelling is dan de 'B-merken' en veel consumenten nog niet echt naar een 'mono-brok' willen overstappen, maar zelf zijn ze dus ook meer fan van hun eigen Care+ of Nature. :) )



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar als je de prijs vergelijkt 3 kilo voor 10 en care+ is anderhalf voor 10, nou doe mij maar een zak nature van 3 kilo is goedkoper en kan er langer mee doen ;) maarja stel dat de konijnen het niet lekker vinden zit ik met de gebakken peren (I)  dus eigenlijk zou ik eerst wel eens een proefzakje willen !


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn da deed het anders... Die gaf een pagina met informatie en een analyse voor goed voor. Wat ik wil voeren, ben ik vrij in. Ze raden mij geen merk aan. Valt het binnen de waardes van de analyse? Dan is het goed. Ik hou er niet zo van als op die manier een merk wordt opgelegd als zijnde 'dat moet je hebben, dat is goed'. Er zijn meerdere goede voeders.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij alleen Science Selective.

Ik heb er zieke konijnen mee op zien knappen.

Wordt ook door de dierenarts als enig goed voer gezien.

Misschien wat duurder, maar kosten dierenarts zijn ook niet mis.

Dan vind ik dat een dierenarts met een behoorlijke tunnelvisie ;)

Trovet, Science Selective en ook Beaphar Care+ doen tegenwoordig weinig voor elkaar onder. (Oxbow is geloof ik ook eentje die wel in het rijtje van goede voeders thuis hoort, maar die ken ik wat minder goed.) Om er maar een paar te noemen. En hoewel een DA best een voorkeur kan hebben voor een bepaald merk omdat hij'/zij er goede ervaring mee heeft, heb ik tot nu toe vooral gehoord dat ze weliswaar 1-2 merken verkopen, maar een ander merk niet per se slechter vinden. Je praktijk raakt er alleen zo vol van, met al die zakken voer ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Science Selective heel goed voer (stonden ze hier ook op totdat ik naar Trovet overstapte), maar het is niet per se beter dan andere voeders die goed proberen te kijken naar samenstelling. En het ene konijn doet het beter op SS en de ander op Trovet. En weer een ander blieft het allemaal niet en eet pas goed met een schaaltje Care+ .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn konijnen hebben hun eerste zakje leeg, vandaag maar een zak van 3 kilo gekocht. Ze vinden het erg smakelijk :) Zou super zijn als er groot verpakkingen van komen!

Volgens mij heb ik laatst bij een dierenwinkel geïnformeerd en die had het over zakken van 15 kg. Was een Discusfiliaal. Ik heb voor Binky een zakje van 500 gram gekocht als snoepje en hij vindt ze erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootverpakkingen zijn er helaas nog niet van dit voer, heeft beaphar nog niet gemaakt. Ik heb het ook al bij ze aangekaart! Hopelijk voegen ze die wel snel aan het assortiment toe. Tot nu toe hebben wij eigenlijk alleen nog maar positieve reacties gehad op de zakken nature voer die wij verkocht hebben. Ook mijn eigen konijnen vinden het lekker voer.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootverpakkingen zijn er helaas nog niet van dit voer, heeft beaphar nog niet gemaakt. Ik heb het ook al bij ze aangekaart! Hopelijk voegen ze die wel snel aan het assortiment toe. Tot nu toe hebben wij eigenlijk alleen nog maar positieve reacties gehad op de zakken nature voer die wij verkocht hebben. Ook mijn eigen konijnen vinden het lekker voer.

 

Dat is vreemd... Meisje had het toch echt over 15 kg zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan echt nog geen grootverpakkingen en die komen er helaas ook nog niet.

Ze willen eerst kijken hoe de kleinverpakkingen lopen en dan gaan ze nadenken over grootverpakkingen.

Heb gezegd dat ik dat erg jammer vind, juist omdat ik denk dat ze meer verkopen als ze grootverpakkingen toevoegen.

Maar snap hun standpunt ook wel.

Dus grootverpakking zit er nog niet in, maar als we allemaal positief reageren, dan komt die grootverpakking vanzelf ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het qua samenstelling beter of gelijkwaardig aan Care+?

 

Beaphar zelf wil het als meer budget wegzetten naast care+, ze willen met dit voer mensen overhalen om van hun gememengde voer naar geperste brok over te stappen. Volgens hun zou care+ dus beter moeten zijn dan deze voeding. Ik weet eigenlijk nog niet of ik die mening deel. Ik moet de ingredienten nog eens goed naast elkaar gaan leggen.

 

En inderdaad, veel vragen, dan komen de grootverpakkingen vanzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je dat ook bij konijnen de smaken verschillen. Ik heb m'n 8 konijnen hier het nieuwe voer door hun bestaande voer gegeven, maar dat nieuwe voer bleef netjes in de bakken liggen, terwijl de bakken normaal helemaal leeg gaan. Ik heb het een week geprobeerd, maar helaas. Ik geef m'n konijnen altijd SS en care+, dus houden we dat ook maar zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een zakje van 500 gram gekocht voor het proefpanel (ons stel Fleur en Boris en onze pleegzusjes Jenna, Julie en Jodi).


Ondanks dat ze hun gewone brokjes net ruim een uur geleden hadden gehad, pakte ieder konijn zonder twijfelen een paar brokjes van mij aan. Het schijnt dus goed te smaken, aldus mijn vijftal!


We hebben er dus weer een zakje gezonde snoepjes bij! Ook handig te gebruiken in de intelligentiespelletjes.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .