Ga naar inhoud

Het Grote Zelf-Geklust Topic

yuki-chan
 Delen

Aanbevolen berichten

Haha Babs, ja dat gevoel ken ik! Ik heb op dit moment mijn zinnen gezet op de Amerikaanse dining-booths, maar die kosten (per stuk van 120 cm breed) 800 euro... En dan heb ik er 4 nodig... Dus op naar de teken-tafel! 

Ben wel erg benieuwd naar je lampenkapjes, en ja, ook nog steeds je vijver!

Ik heb hun "samen" mand ook onder handen genomen, maar die ligt gedemonteerd in Rotterdam, die foto's houden jullie tegoed voor volgende week... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Babykatoen en langharige teddy-stof ^^ meestal gebruik ik polarfleece, dat houdt de kou buiten (of binnen, als je er een koelelement in hebt zoals bij +25 graden) en is goed waterdicht te maken... en vliegengaas. Maar de teddy gaat hier isolerend werken. Voor de raampjes komen nog winter-flappen, tegen snijdende wind en heftige regen, zodat ze volledig droog zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Ik zou nog foto's van onze vijver plaatsen. Mijn man heeft dit dus zelf ontworpen en ook met het handje gegraven. :)

Dit is onze plantenvijver. Dat is ons biologische filter.

Plantenvijver_zpse68bcbad.jpg

Rechts dus de plantenvijver, Onder de brug zit een watervalletje en dat schone water gaat dan weer de grote vijver in.

Vijver1_zpsba76ddbb.jpg

Dit is het aanzicht vanaf het eerste bruggetje. 

Vijver3_zps46be8579.jpg

De vijver loopt door tot de klimop achter. Is denk ik wel in te schatten hoe groot onze vijver is (40 kuub):

Vijver2_zps9a3c6449.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik hier ook klus gerelateerde vragen stellen?

Ik heb al ff een kleine search gedaan. Maar met alleen het woord verf krijg ik wel heuul veel hits haha.

Ik wil een kleine opstaande rand voor om de binnen ren maken, zodat er wat minder rommel door de tralies heen vliegt.

Is er nou verf die bij uitstek daarvoor geschikt is? Ik wil echt op safe spelen, want het is een kleine avonturier hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle verf is giftig als je erover na gaat denken. Er wordt gezegd dat watergedragen beter is dan terpetine-basis, maar persoonlijk vind ik de terpertine-basis kras, stoot en beschadiging vaster, om het nog niet te hebben over het mooi gelijkmatig dekken. De giftigheid zal niet minder zijn met watergedragen verf, maar je hebt met terpetine-basis wel te maken met dampen die vrijkomen als je schildert, dat wil je dus wel uit de buurt van je konijnen doen. Watergedragen heeft een beetje de neiging te dun uit te vloeien naar mijn zin. Daarnaast kan je wel terpetine-basis over watergedragen schilderen, maar niet andersom... Als je echt veilig wilt gaan kan je het beste voor een ontzettend hard houtsoort gaan waar ze moeite met knagen mee hebben (dus geen mdf of iets in die strekking) en dus ook minder verf mee binnen krijgen, of het randje iets van de tralies van je ren afzetten. 

En zorgen dat de verf goed droog en niet meer vers is voordat je het in de buurt van je konijntjes laat (denk in de richting van 48 uur). 

Heb je al nagedacht over een plexiglas rand bijvoorbeeld? 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor je altijd heel uitgebreide antwoorden! :)

Hout leek me mooier voor het oog dan plexiglas, alles voor m'n diertjes maar ik vindt t leuk als het bij de inrichting past. Maar misschien kan ik t inderdaad wel zo maken dat t niet te dicht bij de tralies zit. Ik wil graag een mooi ruim verblijf, vandaar al m'n interesses en onderzoek hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .