Ga naar inhoud

Het Grote Zelf-Geklust Topic

yuki-chan
 Delen

Aanbevolen berichten

Gegroet geachte mede-forumleden! 

Ik zat me al een paar dagen af te vragen of er een topic is waarin men zijn eigen creaties voorstelt. Dan niet van taarten, of kaarten of kleine handwerk-dingetjes (want die heb ik dus wel gevonden), maar het grote werk: Kleding en meubels bijvoorbeeld, maar ook dat tuinhuisje dat je met bloed, zweet en tranen ontworpen en in elkaar getimmerd hebt, of de tuin en vijver die je eindelijk goed aangelegd hebt gekregen. Of misschien zelfs wel het huis? Speelgoed voor de konijnen bedacht of creatief jatwerk met eigen inbreng? ... De zelfgebouwde konijnenkooien kunnen er ook in (logischerwijs), maar meestal zijn we daar zo trots op dat ze een eigen topic krijgen ;)

Dus! Ik ben vreselijk benieuwd of mensen hier creatief zijn (of een creatieve/handige partner hebben die hun iedere wens in iets tastbaars omzet) en naar de vruchten van dit harde werk en met mij vele anderen denk ik. 

Nog eventjes de regels op een rij: 

- Het is iets dat je zelf gemaakt hebt. Niet noodzakelijk zelf ontworpen, maar wel vanuit het niets (of weinig) opgebouwd. Bouwpakketten vallen hier dus helaas niet binnen ;) Uitzondering: Je hebt er daadwerkelijk structureel iets aan veranderd waardoor het niet echt meer lijkt op het basis-product.

- We hebben het over creaties uit bouw-materialen (hout, beton, steen, glas, acryl enz), waar redelijk grof geschut aan te pas is gekomen (toch minstens een zaag en wat schroeven) of iets met stofjes. Voor taarten ed is er een eigen topic. 

- Het is toegestaan creaties van je partner te posten :P

- Dan natuurlijk het meest logische: we blijven aardig, houden het netjes etc etc (zie forum-regels). 

Enjoy! 

Ik trap dan maar gelijk ook af: 

Ik ben dol op knutselen! 

Ik had mijn huisje net een half jaartje toen ik al helemaal zat was van de chaos en rommel in mijn (mini)hal. Een kast kopen was geen optie: dat paste niet. Rare maten, pijpenlade, 4 deuren en dan ook nog eens een intercom om rekening mee te houden! Dus gaan tekenen en een paar plaatjes mdf en wat verf gehaald: Helemaal happy. 

4e6e8424-500e-4a85-a6a2-2ebc2db55da2_zps6d549b08-e2d3-443e-8491-c84c6915c0f7_zps

Een kast voor (een deel van) m'n schoenen en een bankje om ze aan te trekken *nu met bijpassend kussen*. Comfort moet je hebben ;)

Daarnaast ben ik dol op werken met stofjes... Momenteel ben ik bezig met het pimpen van mijn bunny-reiskoffers, maar de nieuwste hoes ligt nog in R'dam (en wordt als een havik bewaakt door mams). Een voorproefje van eerdere creaties: 

Maximus ging in de winter nog wel eens mee op reis, en tijdens 1 winter (niet deze, maar die ervoor) zat hij het letterlijk af te sterven in zijn koffertje. Hij zat niet meer op de niet-geïsoleerde kamer, maar in een degelijk en goed verwarmbaar huis, dus zijn wintervacht was amper bestaand. Logisch dat je het dan koud hebt! Ik heb het op proberen te lossen met een snugglesafe, extra dekens, extra isolatie, maar niets leek te werken. Ik had wat stof over van een ander project (Kerstmanpak voor iemand) en tja... Baat het niet dan schaadt het niet, en van het 1 komt het ander:

1ce18c1b-2e4b-4a68-a8d1-8df5d0724e3d_zps

Santa-bunny! Gebaseerd op het ontwerp van paardendekens! Ik heb een schurfthekel aan paardendekens, maar ja, die monsters bouwen een wintervacht op, want ze staan niet verwarmd. Alleen met hoge uitzondering gooi ik er 1 op (en dan moeten ze erg ziek zijn) en zo dus ook op m'neer. Hij heeft het niet meer koud gehad ;) 2 lagen velours met watten en een bontrandje met een Chinese knoop hielden de warmte die hij afstond onder het dekentje, waardoor hij dus in een soort warm wolkje rondhobbelde. Dan zorgen dat de kooi nooit de grond raakt en je zit prima. 

Het jaar erop kon ik het echt niet laten :P Heb een kerstmuts voor hem gemaakt en een bijpassend pakje voor mezelf. Je had het gezicht van mijn schoonzus moeten zien. Prijsloos. Daarnaast probeer ik ieder jaar een kostuum voor de ELF in elkaar te flansen. Helaas pakt de foto van het jaar ervoor niet, het groene was van Haarzuilens editie 2014 ^_^ Ik ga even rommelen met mijn online foto-editor om te zien waar het probleem zit... 

339b6514-38c8-4c25-8cd3-b3ed43e47503_zpsa05919df-08cc-45b4-98fb-c68f3f38b3e6_zps

Dus! Kom maar op met die creaties! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de Pax is nooit standaard als je erover na gaat denken :P Het is een combinatie van bouwpakketten die je niet snel in de winkel tegen gaat komen ;) tenzij iemand natuurlijk een kast gezien heeft en het handige boodschappenlijstje ernaast erbij heeft gepakt om de presentatie-kast compleet na te bouwen... XD Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld zelf-geplaatste Ikea-keukens... Tenzij je de showroom nagebouwd hebt is dat ook altijd leuk om te zien! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk! Dat dekentje staat echt heel lief :love:

Een bijpassende outfit, goed bedacht!

Als ik zin heb, knutsel ik ook wel eens iets in elkaar.

Laatst nog een speeltje voor een parkiet, of een sieradenhanger voor mezelf. Ik maak er eigenlijk nooit echt een foto van. Een goeie tip voor de volgende keer :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die matchende outfits zijn zo leuk.

Ik ben niet echt een knutselaar, ik ben in dat opzicht ook totaal niet creatief. Soms probeer ik het weleens en dan begin ik ergens aan, maar als het dan heel even niet gaat zoals ik wil dan houdt het voor mij alweer snel op haha. Slechte eigenschap.

Misschien dat ik dit topic maar moet gaan volgen om een beetje het goede voorbeeld te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man is hier de knutselaar. Ik ben meer de prutser. Ik heb in mijn hoofd heel erg veel creatieve ideeën maar het komt er niet uit tenzij je mijn design spullen op papier meetelt. ;)

Mijn man bouwt vanuit het niets hondenhokken, konijnenrennen en heeft zelfs onze tuin ontworpen incl. megavijver. Hij heeft een visie in zijn hoofd en dat komt er gewoon goed uit. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk leuk, net nu ons kasteel af is. Ik zag hier een link naar Plueschnasen en werd spontaan verliefd op die kastelen, maar ja de prijs... De site aan mijn vriend laten zien en die zei meteen dat we dat zelf ook wel konden. Dus ik ben gaan meten (hoeveel ruimte hebben ze nodig om te keren, hoe steil moeten de trapjes etc). Toen in het weekend naar de bouwmarkt. Omdat die van ons toch echte knagers zijn, het binnen komt te staan en we niet wisten of het wel zou lukken, hebben we budgethout gekocht. Twee pakken a 12euro vloerdelen, een plaat en twee latjes (een voro het frame en een voor de traptreden). Na een paar dagdelen klussen is dit het resultaat. Niet zo mooi als die van Plueschnasen en ook niet zo mooi als het kasteel dat eerder geplaatst is in een ander topic, maar wij en vooral de flappies zijn er blij mee.

En die Expedit is ook zelf in elkaar gezet ;-)

foto-US4NDKO3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Michelle! Lijkt me ook erg handig, zo'n extra onzichtbaar opbergplekje.

Sorry Noontje! Dat was ik :P Wederom... Plüshnasen heeft hele leuke spulletjes en ook ik had zoiets van 'verdeurie... da's duur en da's dan ook nog exclusief verzendkosten', maar ik vind jouw 'poging' er prima uitzien! Vooral de metalen elementen geven het zo'n middeleeuws meubel-look, helemaal in de stijl!  

De site heeft het trouwens opgegeven om irritant te zijn ^_^ (jeeee). Zoals beloofd: De jurk van 2013. 

0952a957-2c83-4030-88cc-0b82ed5c8180_zps

Dan nog m'n grote vriend op z'n plek, mét kussen en omdat de foto een beetje weird uitpakte ook nog een foto van het stofje van boven (dr zit geen rare grote vlek in, het spul is gewoon gevlekt van zichzelf ;) )

20140528_143301_zps9b5a7d22.jpg20140528_143225_zps5ab1654d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep ^_^ Alleen ik had m'n korset net iets te klein ingeschaald... Moet er eens rekening mee gaan houden dat ik zo 10 kilo lichter of zwaarder kan zijn in een goede maand tijd en dat ik vooral moet mikken op de 90 kilo-variant of iets hoger ipv de 80 kilo-variant en iets lager  :no: De stress die de last-minute aanpassingen vergen zorgen altijd dat ik wat flinker ben (omdat ik ook way way teveel eet op zo'n moment, haha). Dan ga ik heel enthousiast voor de M en moet ik uiteindelijk een L hebben. BALEN! 

En ik moet zeggen dat je me erg nieuwsgierig gemaakt hebt met je mega-vijver :P Ik sta ook ingeschreven op een koi-forum (ik wens ik wens dat ik binnenkort een mega-grote tuin onder m'n handen krijg om mee te werken, koi op een balkon is just not done... Jammer genoeg...), en als ik mega-vijver hoor dan gaan er automatisch belletjes rinkelen "heeeey... Grote vijver... misschien grote vissen?" en dan tik ik mezelf op mn vingers "dit is een konijnenforum Angela, niet zo nieuwsgierig meid." Maar toch... ;)

Ik ga voor volgend jaar trouwens voor een tijger-vachtstof lolita-jurk. Tja. Je wilt apart zijn of niet, tééhéé... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja, dat dacht ik ook :P Tot ik de patronen van Truly Victorian te pakken kreeg. Sindsdien sla ik mezelf voor m'n kop dat ik dat niet eerder gedaan heb (dus voor iedereen 'daarbuiten' die het zou willen), het is kinderlijk eenvoudig, alleen gaat er ontzettend veel werk zitten in de fijne prutswerkjes (zoals de ruche op de 'bladeren' van de rok, wat een ***karwei is dat zeg... Dat is 1 blad per keer, anders dan wordt je nog een ruche...) en dat is dan ook wat je betaalt! De bergen en bergen handwerk die in zo'n ding gaat zitten. Al moet ik eerlijk zijn dat ik soms handgemaakte jurken verkocht zie worden waarvan ik me afvraag waar ze het lef vandaan halen om er zoveel geld voor te vragen... 

Oh jippie! Ik kijk nu al uit naar je foto's ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kent mij niet. ;) Ik kan een knoop aanzetten met draad en naald en dat is alles. Ik kan niet recht knippen, recht stukken erop zetten en vind het ook vreselijk werk. Is er iets kapot, dan wil ik het met naald en draad even proberen, maar zodra het te moeilijk wordt, dan kieper ik het gewoon weg (nadat ik besloten heb dat het echt niet meer kan voor thuis/klusjes om het huis). Ik was de wanhoop van de handwerklerares. Die heeft menig maal een potje naast me zitten janken dat ze het me al zo vaak had uitgelegd. Tja, ik snap het niet, sorry. :(

Die handgemaakte jurken zit ook uurloon bij in. En dat uurloon is ook niet mals. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervan uitgaand dat dat zo'n 15/20 euro is :P ja, dan tikt dat lekker aan idd. Maar dan is er ook nog de issue "kwaliteit".

M'n nieuwste project los weten te krijgen, nog even afmaken thuis ^_^ maar mn nieuwste kooi-plan heeft momenteel even voorrang... Excited!!

Kom op mensjes... er zijn toch wel meer zelf-bouwers? Anders gaan we de Ikea-bouwpakketten ook maar goedrekenen... Zelf heb ik er nooit problemen mee (in tegenstelling tot een Gamma horgordijn, hoe onoverzichtelijk en onlogisch kan iets getekend worden?!!), maar ik heb een goede vriend die zijn lattenbodem niet in elkaar kreeg, noch zijn bed, of zijn kastjes ^_^ dus ik weet dat ze er zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een IKEA bed in elkaar gezet maar daar is niks aan inderdaad, zo briljant hoe dat alleen met plaatjes beschreven wordt, super makkelijk.

Zelf klussen... ik heb een lamp opgehangen, woooh! Hehe... nee ook niet zo'n klussert vrees ik. Ook een beetje gebrek aan goed materiaal, ik merk dat dingen waar ik wel wat voor in huis me makkelijker afgaan. Ik heb niet direct twee linkerhanden, helemaal niet zelfs, alleen heeeeel erg weinig geduld. Als ik door heb hoe iets moet dan is voor mij de lol er al vanaf en als iets moeite kost vind ik wel iets leukers om te doen. Dat een beetje.

Ik heb van steigerhout plantenbakken gemaakt, telt dat? Maar dat is echt zooooo simpel...

Dus klussen... mwah neuh. Meer van het knutselen de laatste tijd, zelf enveloppen maken enzo, handig voor naar penvrienden (want dat is veeeeel leuker dan e-mailen! Ja echt! :mdr: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Ik ben echt niet van het klussen. Ik houd wel van decoreren maar aangezien ik met een krap budget zit en een heel dure smaak heb.... :P Enfin, ik heb wel met schemerlampjes met rieten kap! :D

O ja, foto's van de vijver. Ik maak van de week ff foto's. Die van Photobucket lijken er niet meer op (die zijn van de aanleg en inmiddels is alles begroeid) en het is nu te slecht weer. Hou je tegoed!

Die vervoersmand is erg mooi! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .