Ga naar inhoud

Konijn knaagt aan muur, heeft hij tekorten?


DebJj

Aanbevolen berichten

Míjn bijna eenjarig hangoortje heeft iets nieuws...

Aan de muur knagen, de meubels laat hij gelukkig met rust.

Als hij n 'hapje' muur neemt, lijkt hij t lekker te vinden, heeft hij iets te kort?

Aan hooi, goede voeding, en knaag en speel attributen geen gebrek..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muren/behang/plinten zijn gewoon lekker in de ogen van konijnen, het is een fabeltje als ze aan muren knagen dat ze iets te kort komen ze knagen gewoon graag :wink2: , bij mij althans heeft het ook een magische aantrekkingskracht en aan speelgoed etc. geen gebrek hier, zorg gewoon zover mogelijk dat ze er niet aan kunnen knagen, want dan krijgen ze teveel kalk of zoiets binnen dat niet echt goed voor ze is (nou ja echt niet).


Ik heb bij mij knaagstrips op de muren geplakt de hoeken aangezien mijn konijnen liever lui zan dan moe waren die hoeken het aantrekkelijkst.


En sinds de knaagstrips laten ze het met rust behalve als ze toevallig een stukje los behang tegen komen dat trekt ze wel weer aan om te gaan knagen...


Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Knaagstenen (en dus ook beton of kalkblokken van de muur) veroorzaken blaasgruis... Maar vaak is zo'n muur gewoon een geweldig obstakel om te overwinnen en geven ze inderdaad niet op voordat ze zichzelf pijn doen, of die muur daadwerkelijk een gat rijker is ;) Als ze op de randjes knagen, inderdaad knaagstripjes aanbrengen, en midden op de muur is het enige dat je kan doen het afschermen met een plaat acryl-glas of er een kastje/tafeltje voorzetten. Vaak pakken ze namelijk ook maar 1 punt op een lange muur (als ze al zo actief en die-hard zijn), en het blokkeren van die plek leidt ze af. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook een stuk uit de muur gebeten. Gewoon uit een vlak stuk muur dan nog, niet eens aan een hoekje. Nog altijd een mysterie hoe hij dat heeft gedaan, dat was toen ik nog naar de les was. Misschien verveling? Ik heb er een stuk karton voor gezet (mooi is anders maar tja) en als hij er nu aan snuffelt, zeg ik nee en loopt hij met een hoop binkies weg. Dus ik veronderstel dat het hier een manier van aandacht vragen is, of hij pest mij gewoon graag, kan ook. :P


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is fijn om te horen. Ik had al het vermoeden van niet, maar nu heeft de ziel rust ^^

 

Ik 'jaag' hem er nu gewoon altijd weg, want hij weet duivelsgoed dat het niet mag. 
Als ik m al roep stopt hij er meteen mee, dus dan denkt tie waarschijnlijk al 'oh sh*t' hihi..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde een nieuw topic openen, maar het lijkt op elkaar.

Mijn konijn wordt net voor mij (om 5 uur ivm ochtenddienst) wakker en knaagt aan de tralies van het hok. Of het echt knagen is weet ik niet, want het maakt dan ook kabaal en krijgt uiteindelijk aandacht.

Ik kan hem niet negeren of ergens anders zetten omdat ik in een studio woon.

Iemand die er iets op weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha dat heb ik ook! Mijn konijn zit op mijn kamer, een tijdje geleden vond hij zijn ren opeens niet meer leuk. Hij is ze dan maar gewoon beginnen opeten (gaas). Daarom had ik er karton voor gezet. Allemaal super, tot 's morgens vroeg, eerst rond 7 uur, de dag nadien rond 6 en vorige week was ik elke keer wakker om 5 uur. Trekken, knagen en hyperactief gedoe, vreselijk veel lawaai. Hier is het inderdaad om te zeggen dat hij er uit wil. Dit weekend ben ik een pvc-plaat gaan halen (lijkt op plexiglas maar dunner en goedkoper) en heb dat voor het gaas gezet. Tot nu toe is dit een goede oplossing, voor het eerst in een paar weken heb ik eens kunnen uitslapen! Ik weet natuurlijk niet of zoiets bij jou haalbaar is, in wat voor hok zit hij? Want ik kan me voorstellen dat zo'n platen in een traliekooi bijvoorbeeld redelijk onhandig zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorheen had ik andere werktijden en deed hij het niet. Toevallig heb ik hem de laatste week uit zijn hok gelaten om even te snuffelen terwijl ik me klaarmaak voor werk. Misschien dat hij daar om vraagt inderdaad.

Het is een traliekooi inderdaad Cathedral, dus wat onhandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorheen had ik andere werktijden en deed hij het niet. Toevallig heb ik hem de laatste week uit zijn hok gelaten om even te snuffelen terwijl ik me klaarmaak voor werk. Misschien dat hij daar om vraagt inderdaad.

Het is een traliekooi inderdaad Cathedral, dus wat onhandig.

Dan lijkt het mij heel waarschijnlijk dat hij daarom vraagt ja. Mag hij vaak los? Misschien heeft hij behoefte aan wat meer ruimte/loslooptijd. Wat je ook nog zou kunnen doen is een wilgentak in zijn hok leggen als hij begint te knagen. Als ik dat hier doe, wordt alle aandacht naar de tak gericht, maakt ook minder lawaai. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook wil helpen is iets neer te leggen waar ze wel aan mogen knagen. Wij hebbem sinds een week denk ik standaard een appeltak in de keuken liggen. En ipv dat ik 10x op moet staan, mopperen, nee roepen of time out in het hok moet geven, heb ik de hele avond geen konijn meer aan ze. De appeltak is inmiddels kaal en heb ik buiten gegooid voor de hond. En ja hoor: de plinten zijn weer aan de beurt. ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .