Ga naar inhoud

heeft iemand ervaring met backbloesem bij gedragsproblemen?


cookiemonster

Aanbevolen berichten

hoi allemaal ,


Ik heb  een ,nu ruim een jaar , oude teddy widder die zich steeds meer als een ' monster ' gaat gedragen .


Ik ben gek op haar hoor en ik lach me vaak ook echt rot om al haar avonturen en gek gedrag  , maaaaaaar ze heeft zomaar ineens perioden  van : - ineens overal plassen (en ze is echt zindelijk ! ) en poepen - dingen uithalen waarvan ze weet dat het niet mag !   - aanvalgedrag - bijten - grommen - stampen met haar achterpoten ( ook als er echt niks gebeurd ) - ze is afwisselend agressief en dan ineens weer heel knuffelig en cute  - en ik mag haar absoluut niet kammen of knippen !!! ( die mocht vanaf de 2e maand dat ze hier kwam al niet meer  ) verder valt ze ook regelmatig het schepje aan waar ik haar wc etc mee schoonmaak maar af en toe zie ik haar ook knuffelen met het schepje ) . Ik word er echt langzaam radeloos van . Mijn partner is zelfs bang voor haar ( Hier moet ik vaak vreselijk om lachen , maar hij heeft wel gelijk ze is niet te vertrouwen in haar moodswings ) 


Zeker het vachtverzorgingsgedeelte is een drama . De tranen stromen over mijn wangen als ik weer in gevecht moet met haar en ik diepe bijtwonden in mijn benen heb staan , omdat ze echt NIET geborsteld of geknipt wil worden en het echt heeeeeel erg nodig is ( zeker omdat deze teddy widder een foutje in haar vacht heeft . Deze haargroei is echt absurd  !!! ) .


Het is nu op het punt dat ik haar eens in de zoveel tijd helemaal kort probeer te knippen ,zodat ik iig alle klitten , vervilting etc kwijt ben , maar het ziet er niet uit en het is ook echt elke keer een horror drama ! 


Ik ben echt radeloos want ik kan haar gewoon niet de verzorging geven die ze nodig heeft op vachtgebied. 


Ze heeft een groot hok , ze mag overdag als ik thuis ben op een stuk terrein  rondom haar kooi loslopen.


Ze heeft divers speelgoed ( intelligentie , knaag / graaf , verstopplek  en ze kan springen en klimmen  ) dus uitdaging genoeg zou ik denken .... .


 


Nu ga iemand mij de tip van bachbloesem  , heeft iemand hier ervaring mee ? en zou het kunnen helpen bij mijn kleine monstertje .


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe klinkt castratie? ^_^


 


Het klinkt als serieuze territorium-nijd en een dominantiestrijd om de baan voor 'opperkonijn' in het huishouden en daar ga je met bach-bloesem niet veel aan doen. Je kan haar misschien wat gemoedelijker krijgen, maar ze zal blijven uitvallen als het haar beter uitkomt, en ze zal de strijd met je aan blijven gaan als je vriend al opgegeven heeft. Immers, ze heeft 1 van die enorme mede-bewoners eronder gekregen en jij pakt haar ook niet echt aan zoals konijnen onderling doen lijkt mij... Als je het zo ver laat komen dat je benen onder de bijtwonden zitten... 


 


Ik gebruikte het op agressieve paarden, om ze wat gemoedelijker te krijgen, maar dat was voornamelijk om 'precies genoeg medewerking' te verkrijgen structureel iets aan hun gedrag te kunnen veranderen (zonder daarbij het leven te laten). De bloesem was (en is) niet om het gedrag op zichzelf te veranderen, zo van "och, ik geef je een paar druppels en dan ben je weer helemaal geweldig". Ook op paarden die compleet in paniek waren, vooral na onweer is het bij 'gevoelige' paarden een uitkomst door de slobber. Het vlakt ze precies genoeg af om zichzelf niet tegen de wanden van hun box te gooien, of in blinde paniek dwars door de omheining te gaan.


 


Op Maximus heb ik het nooit gebruikt. We konden wel eens overhoop liggen wie er nou precies de baas was (en hij was een zéér dominante gecastreerde vent), maar niet levensbedreigend zoals met paarden, en in paniek raken was niets voor hem. Op de ukkies gebruik ik rozenblaadjes als ze een beetje van slag zijn. Daar zit een stofje in dat ze een beetje kalmeert. Maar! Makoto gaat na zijn 4-maanden-jubileum naar de DA om zijn hormoon-en-baby-fabriekjes te laten verwijderen, en Meiyo gaat als ze een jaar mag worden ook om het zooitje te laten verwijderen. Het kost ff wat, maar het maakt ze in veel gevallen veel gemoedelijker in de omgang. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik pak haar wel hard aan hoor :s Ik voel me zelfs regelmatig schuldig omdat ik haar zeer duidelijk laat merken dat ik van haar gedrag niet gediend ben ! En regelmatig sluit ik haar op in haar kooi om aan te geven dat haar gedrag niet getolereerd word. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen ......


Maar als ze geknipt moet worden dan heb ik weinig keuze , ze bijt gewoon door een handdoek heen !  en " AUW " roepen werkt echt bij deze dame ECHT niet :s 


 


Haar laten helpen heb ik wel over nagedacht , maar zou dat echt heel veel schelen ? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar opsluiten in haar kooi wekt vaak nog meer frustratie op.


Ik zou toch echt voor een castratie gaan aangezien je zegt dat ze echt moodswings heeft.


Dit kan wijzen op haar hormonen die af en toe het dak uit springen...


En voor territoriale dames word dit meestal aangeraden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan schelen om haar te laten castreren, maar je hebt geen garantie dat het helpt. Zelf zou ik het denk ik wel proberen.

Heeft ze wel genoeg permanente ruimte en een vriendje? Dat zijn de basisbehoeften van konijnen en vaak is dat de helft van het gedrag al verdwenen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij Christa.. Je konijn is gewoon echt konijn en zo te lezen omdat het wisselend is klinkt het hormonaal, maar het zal ook een tante met pit zijn. Basisbehoeftes voorzien helpt vaak al grotendeels dus permanent een ren en een vriendje. 


Verder zou ik haar persoonlijk niet zelf kammen als het zo'n drama is, maar naar de trimster brengen en daar haar kort laten wieken. Dat scheelt voor jezelf een hoop stress en kan jullie band weer verbeteren  :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Klinkt inderdaad als hormonaal probleempje! :wink2:


Ik denk dat castratie een hoop zal helpen..wat vachtverzorging betreft, zou ik zo'n effileerschaar aanschaffen en om de dag 3 minuutjes bij knippen.


Zo duurt het niet te lang en ziet het er ook nog een beetje redelijk uit in plaats van al die happen er uit.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 'gedragsproblemen' is het erg belangrijk eerst te kijken naar het daadwerkelijke gedrag inderdaad... is dit een gewoon normaal konijn dat net als ieder ander dier gewoon af en toe een gekke/drukke/chagerijnige bui kan hebben? Is het een doodnormaal konijn waarbij het typische konijnengedrag misschien anders is dan wat er verwacht werd? Is er wel sprake van abnormaal gedrag en zo ja, waar komt dat door (eenzaamheid, ruimtegebrek, hormonale problemen, pijn, etc).


 


Dat is echt het belangrijkst. Daarnaast wil ik graag even opmerken dat Bach bloesem therapie berust op het placebo effect.


 



 


De populariteit van de Bach Bloesem Remedies is een indicatie voor zowel een verontrustend gebrek aan kritische vermogens als een bereidheid om te geloven in toverkunst in flesjes, hoewel opgemerkt moet worden dat vele gebruikers geen flauw idee hebben wat die remedies eigenlijk zijn en hoe ze bereid worden. Het belangrijkste is echter het effect op de volksgezondheid. De propagandisten voor Bach Bloesem Remedies maken in feite antireclame voor serieuze geneeskunde, terwijl ze tegelijk hun gelovigen wijsmaken dat karaktertrekken en stemmingen in wezen ziektes zijn, en dat die vermeende ziektes medicamenteus behandeld moeten worden.



 


Aangezien de topicstarter concreet vraagt naar de mogelijke werking van deze methode vind ik het relevant om dit hier te vermelden.


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .