Spring naar bijdragen
moonderus

Jong vogeltje...

Recommended Posts

Ahw ocharme. Kleine vogeltjes die gepakt worden sterven helaas bijna altijd. Veel te stressgevoelig die beestjes. 

Ik heb dit topic te laat gezien, maar als het nog eens gebeurt: de beste optie is een vogelopvangcentrum (of dierenambulance, maar daar heb ik geen ervaring mee). Als dat niet mogelijk is, moet je kijken of het beestje ernstig gewond is. Als er niets aan de hand lijkt, laat je hem best gewoon weer los. Het kan dat hij dan toch nog sterft, maar in een kooi sterven ze toch zo goed als altijd. De beste kans heeft hij dan buiten. Als hij gewond is, doe je hem best in een donkere doos, dit helpt tegen shock. Warm houden is ook aan te raden, maar te warm mag het dan ook niet zijn. Dan naar mensen bellen die er verstand van hebben.

Maar hopelijk heb je deze raad niet meer nodig in de toekomst. Altijd zielig als zo'n beestjes gevangen worden door katten. :/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik weet niet hoe je ermee zit, maar ik zou  er helemaal kapot van zijn als 'ie dood zou zijn... sterkte...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .