Ga naar inhoud

Intratuin "knaagdierplant" ervaring?!


yuki-chan

Aanbevolen berichten

T gaat om dit ding, de "snuffelblad" en zijn compagnonnen. Dat katten helemaal wauws worden van kattenkruid is niets nieuws en dat ze kattengras gebruiken voor hun haarballen ook niet :P Maar die andere twee, voor knaagdieren, dus wel. 


 


Konijnen zijn er zogezegd dol op.... Maare... Als ik ze zo zie dan heb ik zoiets van "ik ken die plant ergens van en het was niets goeds met konijnen..."


 


Naar huis gegaan: Ik heb ze hier al een paar jaar staan als "klein duimpje" (zo klein is duimpje niet meer ... :no: ) maar ze moeten ver uit de buurt van kinderen gehouden worden (en automatisch voor mij dus ook bij mijn viervoeter-kinderen). Dus! Ik heb deze planten een poos geleden richting de slaapkamer verplaatst om er zeker van te zijn dat een bepaald harig iets er met zijn *tengels* niet aan zou komen... Naast een complete collectie tropische planten en spaties die ik sowieso uit de buurt van alles met het verstandelijk vermogen van een peuter houd... 


 


Maar ja... Het kan dus verre familie zijn die er verbazingwekkend veel op lijkt en dat dit plantje compleet onschadelijk is... Of de Intratuin heeft een nieuwe manier gevonden om omzet te genereren (en ik laat het aan je fantasie over hoe ik dat bedoel)... 


 


Iemand zijn mening delen? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vinden ze het heerlijk! Ik heb er meerdere van door het huis staan, staat ook nog eens leuk :)


Ik heb er destijds 2 gekocht bij de intratuin en elke keer de stekjes verpot en nu heb ik er een stuk of 10. Ik heb ze bij de Intratuin toen ook helemaal uitgevraagd, omdat ik zeker wilde weten dat de planten veilig waren. Dat waren ze volgens het personeel, en ook nog eens onbespoten. :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al mijn planten in huis vervangen voor dergelijke plantjes die aangeboden worden voor de nieuwsgierige knagers. In praktijk is de kat de enige die ik er af en toe van zie eten.


(maar ik vind het wel een veel rustiger gevoel dat die tropische gif-bommetjes). Overigens zijn de ook best decoratief en doen ze het erg goed!


 


 


Dat de winkel het verkoopt is natuurlijk geen garantie dat het ook gezond is, winkels verkopen tenslotte ook 'snoepjes' :P


Maar, ik sluit me aan bij Domino dat als het echt giftig is dit niet goed voor de reputatie van de winkels zou zijn...


Link naar reactie
Delen op andere sites

1x geprobeerd en Stamper had m in 10 minuten kaal gevreten..... Het toeval wil dat we zelf ook dit soort planten hebben gehad (met die lange sprieten, is eigenlijk een hangplant). Alleen die zijn ooit in de winkel bespoten. De medewerker zei dat de stekjes die eraf komen, niet bespoten zijn en dus wel gegeven mogen worden, maar ik heb mijn twijfels. Zoiets zit toch in het "bloed" (sap dus) van de moederplant?


 


Het is dat die plantjes redelijk aan de prijs zijn, anders had ik ze wel vaker gehaald. Maar nu met 2 konijnen 5 minuten lol wordt het al vrij prijzig. ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het zebragras was... er is eens een topic over geweest, ik zal eens zoeken...


 


Hier lusten ze het snuffelblad in ieder geval niet, we hebben al jaren zo'n plant, hij staat nu maar bovenop de kast. Het is een enorm ding geworden....


 


 


Edit: deze was het: http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/44592-eetbare-plantjes-intratuin-snuffelblad/


aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alrighty! Bedankt! Ik heb een kortingsbon voor de Intratuin :P Dus ff wachten en dan nog een keer de dierenafdeling volledig uitspitten voor koopjes... 


 


En dan is de vraag of ze het wensen te eten... Ik ga zo het eerste bakje konijnengras inzaaien, dat gaat vast enthousiast ontvangen worden. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .