Ga naar inhoud

advies


Pomme

Aanbevolen berichten

Heey iedereen


 


Ik heb nogal n probleem.


Pomme en soes hebben n nieuw hok gekregen met meer ruimte,


Alleen nu jaagt en bijt soes pomme al de hele avond, na 2 uur geen verbetering heb ik ze dan maar uit elkaar gehaald.


Pomme zit nu int nieuwe hok en Soes in de oude ren.


 


Iemand n idee wat ik met deze situatie aan moet?


Link naar reactie
Delen op andere sites

het is me niet helemaal duidelijk, was dit eerst al een hecht koppeltje? De nieuwe plek was voor beiden nog onbekend terrein?

Aangezien je ze nu uit elkaar hebt gehaald kan je denk ik het beste morgen even een koppelpoging doen ergens, misschien gewoon in de badkamer of ergens waar het in ieder geval beiden spannend en nieuw is voor ze. Als dat goed gaat weer in het nieuwe verblijf (misschien wel even schoonmaken en wat opnieuw inrichten zodat ze het niet meer herkennen van vandaag).

 

Vervelend hoor... eerst maar lekker slapen zo, succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op advies van de konijnenopvang te Dordrecht onze Nijntjes laten opereren zonder narcose maar met plaatselijke verdoving. Dat scheelt niet alleen in de kosten maar schijnt ook veel veiliger te zijn voor ze. En idd, s'avonds huppelden ze rond alsof er niets gebeurt was, kosten 65 euro. Ik weet niet of dat veel scheelt bij jou dierenarts maar is misschien dan een overweging  om te informeren? groetjes Heleen


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn voedster vorige week laten steriliseren en ik merk nu al dat het een goede beslissing is geweest. De hormonen zijn er nog niet helemaal uit, maar ze is wel al een stuk rustiger. Nu is het wel zo dat mijn koppel hiervoor al redelijk stabiel was, maar het gebeurt ook vaak bij minder hechte koppeltjes dat ze na sterilisatie niks van elkaar moeten hebben. 


 


Ik hoop voor je dat alles goed gaat met de sterilisatie en dat ze daarna weer gewoon gelukkig met elkaar zijn!!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd weet ik dat niet zeker maar je zou het kunnen vragen.

 

Ik kan het me bijna niet voorstellen. Sommige klinieken doen het laproscopisch (dus met kleine sneetjes via waar de tangetjes de buikholte in gaan) maar bij de meeste is het gewoon een volledige buikwond. Lijkt me niet dat je zoiets met alleen plaatselijke verdoving wil doen. Voor voedsters is het ook een zwaardere ingreep dan voor rammetjes.

 

Beiden zijn bij mij geholpen, maar bij de voedster heb ik het laten doen ivm vekleining kankerkans, dus niet vanwege het gedrag. 13 mei is al best snel, spannend hoor! De mijne moest ik overigens daarna opnieuw koppelen, want meneer vond mevrouw maar raar ruiken toen ze van de dierenarts af kwam en zij kon zich niet verweren vanwege de sufheid. Ik heb ze toen een tijd apart gehouden en opnieuw gekoppeld, daarna is het gewoon prima gegaan. Hopelijk bij jou ook Pomme!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pomme noemen we ook wel de deur stopper, zijn activiteiten per dag bestaan vooral uit liggen, liggen, nog meer liggen. Eten en daarnaast n half uur per dag heen en weer door het huis crossen op zoek naar eetbare dingen. Soes is bij ons de drukke ondernemer die altijd voorop loopt, Pomme probeert mee te sleuren en in beweging te krijgen. Ze waren altijd enorm verliefd en elkaar wassen en naast elkaar liggen deden ze zon 80% van de dag. Hoop dat ik dat hierna weer terug krijg. Ze zitten nu ook weer samen en zoeken elkaar nog wel op af en toe. maar zodra pomme t idee krijgt dat ze op hem wil rijden is ie weg :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Soes is vandaag gecastreerd en ze is nog niet de oude, ze plast en poept wel, maar eten wil ze nog niet. Ook mag ik pomme er niet bijlaten van de da.maar ze zoeken elkaar wel steeds op, er zit alleen n stuk een tussen.

wat zouden jullie doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze aan het eind van de dag nog niks heeft gegeten zou ik voordat je gaat slapen een beetje dwangvoeren en kijken of het morgen al wat beter met haar gaat, grote kans dat ze dan alweer begint met eten.


Ik heb mijn konijnen na de castratie wel samen gezet en in mijn ogen heeft ze daar best veel aan gehad, maar als je dierenarts heeft gezegd om ze niet bij elkaar te zetten zou ik daar ook even mee wachten, want er is vast een goede reden voor.


 


Succes en ik hoop dat Soes zich snel beter voelt


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je zei dat het leek alsof ze veel pijn had vroeg ik me dat af. Maar als ze nu weer vrolijk en alert is heeft ze geen pijnstillers nodig. Heb je toevallig wat van dat gruis uit een oude zak biks ofzo? Als ze echt niets eet kan je daar vanmiddag/vanavond misschien een dwangvoer hapje van maken met een beetje water. Wortelhapje kan je namelijk wel gebruiken voor een avondje maar als ze niks eet dus ook geen hooi ed. krijgt ze erg weinig vezels en voedingsstoffen binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .