Ga naar inhoud

Graven en ander grappig gedrag


kathy1978

Aanbevolen berichten

Hallo,


Ik heb twee franse hangoren. Een mannetje Brammetje en Bram´s huidige lover Mimi. Mimi is nu ongeveer 5 mnd en die heeft wel grappig gedrag. Zo vond ik haar een keer morsdood. Ze lag op haar rug en dan bedoel ik echt op de rug. Alle vier de pootjes om hoog. Kop naar achteren en de hangoren uitgestrekt. Brammetje, de oranje Fransoos keek heel triest naar haar, snuffelde aan haar en keek mij aan, zo van ze doet het niet meer. Ik helemaal in paniek. Mimi mimi roepen. Springt dat gekke ding ineens op 4 poten. Ik heb nog nooit zo iets gezien en Bram denk ik ook niet, want die schoot ook weg. haha.


 


Op dit moment is het trouwens feest in de tuin. Ze lopen lekker los rond en slapen waar ze zin in hebben. Soms midden op het terras en soms in het hok. Dan weer beneden in het hok, dan weer boven. Of in de hooiruif. Daar schijn je ook lekker te liggen. Nu heb ik wel een hele grote hooiruif die goed vast zit anders komt die met 6kg konijn naar beneden zetten. Mimi gaat nu los in het voorjaar. Ze heeft al zeker 5m gangen gegraven in de bloemperken. Ik heb moeten ingrijpen toen ik de appelboom scheef zag gaan. En ook de rand van het terras moet ik even in de gaten houden. Op het terras ligt nu al een heleboel aarde. Allemaal uitgespit van die man Bram steekt geen poot uit. Die kijk het met zijn luie oog allemaal van een afstandje. Maar Mimi die graaft en graaft. Hebben jullie ook zulke graaf konijnen? Wacht jullie mannetje ook altijd of er ontbijt is door te luisteren naar het opengaan van de keukendeur en de tijd die het vrouwtje wegblijft. Bram wacht een tijdje als hij de deur hoort en Mimi rent dan gelijk van achter in de tuin naar de keukendeur. Hij blijft dan nog 2-3 min liggen en trekt dan zijn conclusie dat hij nu echt moet lopen. Hij kan echt de hele dag luieren. Hij eet en drinkt goed, maar lui!!!???


Hoe gaan jullie konijnen om met katten? Mijn katten hebben respect voor ze. Mimi jaagt de zwarte vaak in de schutting. De achtertuin is echt het terrotorium van de konijnen. Toen DeeJee, de zwarte, vers uit het asiel 2 jaar geleden de konijnen voor het eerst zag zat hij bij wijze van spreken al te likkebaarden. Alleen toen hij greep deed joegen ze hem gelijk in de schutting. Nu loert hij wel eens maar is het meer spel, want ze hebben hem wel eens te pakken gehad.


 


Jullie nog grappig, leuk gedrag?


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een konijn die op haar rug ligt te slapen. De eerste keer schrik je inderdaad enorm daarvan. Ik zie het maar als een teken van goed ontspannen zijn.

Verder graaft een andere konijn van me alle hokken overhoop. Zelfs de poep/plasbakken gaan helemaal overhoop, ook degene die los op de grond in de keuken staan. Het hutje van de cavia's is ook niet veilig. Dit gooit ie het liefs omver zodat hij er triomfantelijk midden in kan gaan zitten, en dan kijkt hij echt zo van "kijk nou eens hoe stoer ik ben". En als hij er overal een bende van heeft gemaakt gaat hij snel naar de woonkamer om heerlijk op z'n kleedje voor de open haard te gaan liggen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stamper gaat altijd opzitten bij de la als we daar naartoe lopen en een la opentrekken. Tot voor kort lagen daar rozijntjes. :D Idem voor de cv in de keuken. Daar lag altijd gedroogd brood.

Verder weten Stamper en Cassie dat ze niet in de gang mogen komen. Stamper is het er niet mee eens en gaat op het uiterste randje van de drempel zitten :P

Hij springt ook gewoon op de rug van onze hond Dazzle. Die kijkt even gek maar laat het gewoon toe.

En als ik het deurtje van zijn hok los maak (dubbel beveiligd met haak en carabiner), dan "helpt" hij mee om het deurtje open te krijgen door op de tralies te knagen. Doet hij alleen dan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar een franse hangoor een poos opgevangen en die sliep ook met de pootjes in de lucht, helemaal ontspannen! Mijn eigen konijnen liggen wel vaak op hun zij, ze zijn dan echt relaxed.

'smorgens weten ze zodra ze me horen ze eten krijgen. Soms horen ze me al rommelen op de badkamer en hoor ik er een stampen, ze staan direct aan het hekje als ze me zien.

Luie dagen hebben ze hier ook haha. En met de kat gaan ze prima om, geen enkel probleem.

Heerlijk toch dat je zo kan genieten van je konijnen! Zo te lezen een leuk stel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik dacht dat mijn konijnen erg waren.


Muffin had ik aan 4 weken oud doordat ze werden aangevallen door een ander konijn en het niet meer veilig was.


Ze stond vol aanvalswonden en ik heb ze meer als een maand iedere dag 2x verzorgd...enz...


UIteindelijk ben ik onze Marcel, Celle vo de vrienden, uit een opvang gaan halen...


Beetjes met beetjes is Muffin konijnengedrag gaan leren.


Man,man,man...tegenwoordig maakt ze niet anders dan nesten. Rijden die constant op elkaar (hij is gecastreerd)...een beetje 'living la vida loca'.


Muffin die ploegt heel de kooi om als het is gekuist en Marcel...diene  eet alleen maar.


Iedere moment van den dag, ziede diene zijn snuitje gaan...hooi, groentjes, korrels...maakt niet uit als het maar eetbaar is.


 


Daarstraks kwam ik thuis...tref ik die twee aan op hun zijde, den ene met zijn pootje over den andere en ZzzzzZZZZZZzzzzZZZZ...


Te schattig!!!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me echt doodschrikken als ik een van mijn konijnen op zn rug zou zien liggen en zo onverwacht op zie springen! Haha


 


Mijn kat (Kitty) en konijnen (Turtle en Rouge) kunnen goed met elkaar opschieten. De kat wil wel vaak met de konijnen spelen (mag alleen nadat ik eerst haar nageltjes heb gecheckt en eventueel geknipt), maar de konijnen spelen helaas niet echt mee, omdat ze haar kattenspelletjes niet begrijpen :(


Mijn ene konijn, Rouge, wil nog wel eens wegvluchten voor de kat en dan komt het roofdier wel een beetje in haar naar boven, want dan rent ze erachter aan. Rouge rent dan meestal snel het hok in, want daar laat de kat hr gewoon met rust. 


Toen Rouge schijnzwanger was wilde ze ook nog wel wat plukken haar uit de staart van de kat trekken voor haar nest. 


 


Turtle en de kat zijn samen echt één team één taak, echt een ondeugend stel met zn tweeën. De konijnen mogen ook hier niet op de gang, omdat het voerbakje van de kat daar op de grond staat. Turtle is echt gek op kattenvoer, maar het is natuurlijk gewoon niet goed voor hem. Kitty heeft er totaal geen problemen mee om haar eten te delen, dus ze maakt rustig de gangdeur open voor Turtle. Ook als er iets te eten op tafel ligt springt de kat op tafel om het eraf te gooien en Turtle staat onderaan te wachten en rent er daarna mee weg.


 


Je moet ze af en toe goed in de gaten houden, maar ze zijn zo leuk om naar te kijken allemaal


Link naar reactie
Delen op andere sites

Noga is heel erg mensgericht dus die loopt altijd om je voeten te dartelen als je de tuin in komt. Volgt je overal naar toe. Heeft wel eens een dag in de schuur opgesloten gezeten omdat ik niet doorhad dat ze met me meegelopen was. Als dank hadden we beiden lekke fietsbanden, had ze doorgebeten! Ook komt ze graag bij je liggen/zitten als we in de loungeset zitten.

Lex is verliefd op de hond. Dus die wil altijd bij haar zijn of bovenop haar springen/aan de staart trekken als ze lekker aan het chillen is in de tuin. Komt vaak genoeg voor dat ze naar binnen komt sjeesen met een wit konijn achter haar aan. Puur spel, geen gejaag.

Dax kan ook ontzettend voor dood in de tuin liggen. Ik denk gemiddeld twee keer per week dat dat arme beest de geest heeft gegeven. Iedere keer weer wordt ik gefopt.

De hond gaat er ook wel eens voor dood naast liggen. Massamoord denk ik dan altijd...!

Jak is echt de graver en de ontsnapper. Kan ook gigantische sprongen maken en vreselijk hard rennen, in haar eentje. De idioot.

Stuk voor stuk weer andere beestjes, erg leuk.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Obi is net anderhalve week hier, nu 10 weken oud (teddy widder)


Hij springt elke ochtend op mijn schoot wanneer ik de bench open maak, loopt ook continue mij achterna en tussen mijn voeten door. Met zijn neus duwt hij mij alle kanten op om iets duidelijk te maken en gaat zitten voor de kast met snoepjes. Wanneer hij mijn dochter op de grond ziet spelen, komt hij ook bovenop haar zitten.


Het is echt net een hondje! Oja, hij loopt ook met mij mee terug naar de bench wanneer hij er in moet en dan springt hij vrijwillig na mijn "hop!" zo in de bench, om vervolgens aan de andere kant te wachten op zijn snoepje! :love:


Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke dingen ey... 


 


Max heeft een tralie van zijn *gepuntlaste* kooi gedemonteerd? Gewoon echt helemaal uit het deurtje getrokken, toen zat er een gat van 5 cm in zijn kooi -lol- Ma en ik zaten echt van  :oh: wtffff... Zo sterk ey... Die kon je ook serieus laten werken voor een trekspel met een touw of ketting... 


 


Op een gegeven moment heb ik een rij kettingen aan de tafel gehangen waar hij dan aan begon te trekken en rommelen, trok gewoon hele ogen open en ging er dan met het restant vandoor... 


 


En de huisbaas had een oud vies matras op de zolder staan, voor mijn kamer, en als ik vergat de deur dicht te doen of de acrylplaat ervoor te zetten, zat hij erachter (1 minuut weg voor de wc bijvoorbeeld... konijn pleite). Ik vroeg me altijd af wat hij aan het doen was, maar ja, wat voor kwaad kan je met zoiets? Totdat hij met een mond vol tijk naar binnen kwam, compleet triomfantelijk... Die had dus de volledige rand eraf zitten knagen waar hij erbij kon en was begonnen het polyester schuim eruit te  graven en de springveren uit te trekken... Damn... Destructie 101... Daar heb ik ook nog flink op zitten beunen om dat weer tot 1 geheel te krijgen alsof er niets aan de hand was. 


 


Ook waren de stereo-kabels (alleen die, heel typisch) altijd de pineut, als ik die ook maar een seconde uit het oog verloor had ik geen geluid meer. Altijd wel om kunnen lachen, ik zou beter moeten weten... En toen mijn huisgenootje koste wat het kost op hem wilde passen toen ik even weg moest (weet je het zeker?) heeft hij haar PS controller-snoer doorgeknaagd terwijl ze zat te spelen... Zo van t een op t andere moment. Alleen laagvoltage, dat is het typische.. Alsof ie wist dat rest gevaarlijk was. 


 


Verder hoorde ik een keer een luidkeels gemauw van het balkon komen. Ik dacht dus dat een kat over de afzetting was gekomen en mijn konijn te grazen had, dus als een bezetene naar buiten (ik haat het als je last hebt van andermans huisdier...)... Nou, de kat was eroverheen gekomen (en een flinkerd ook) maar die had een kleine misrekening gemaakt in het karakter van mijn konijn :P Die had m beet in t nekvel en had ontzettend veel plezier, en dat beest krijsen en proberen weg te komen... Nog nooit een kat zo hard zien rennen (en nooit meer teruggekomen ook) nadat ik het konijn van 'het' afgeplukt had, hèhè. Trauma voor t leven... 


 


En dan de keren dat hij met honden aan het spelen was in het park, of achter ze aanging als ze te vervelend waren (tot jankend met de staart tussen de poten aan toe). Of dat ik de ramen voor aan het zemen was en hij door de voordeur naar buiten kwam stuiven, de gang op, met binkies ruim 50 meter over de gang crosste, op de rem ging, omdraaide en met dezelfde noodgaf weer terugkwam om dan in je enkels te hangen... 


 


Of dat we mijn moeder op gingen halen bij de bushalte en dan in het gras gingen zitten wachten, en dat hij dan gaten begon te graven en de wortels begon te eten... De meeste konijnen die ik ken beginnen bij het gras, maar hij ging gelijk recht de grond in... Hij is een keer in volle vaart achter de conducteur aangegaan die van hem schrok, oren in zijn nek *knor*. Mens springen als een bezetene... Want konijnen zijn zo gevaarlijk... 


 


En hij kwam altijd bij me zitten als ik aan het werk was. Zagen, schilderen, tekenen, naaien, het maakte hem geen meter uit. Achter de stofzuigerstang aanjagen, haha... 


 


Jaja. Was een maf beest... 


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maximus was een "ik weet niet wat ik wil", hij heeft een fototopic als je m wilt zien. Ook op reis, gewoon snoepen van zn paksoi, fruit, geen vuiltje aan de lucht. Ook geen pitbull hoor, schat van een beest, kon je uren af zitten/liggen lebberen en viel zo naast je op de bank in slaap. Hij was alleen wat sadistisch tegen anderen op zn tijd en wat beschermend en hebberig over mij :P

Hij ging idd mee aan een kittentuigje met een retractable riem. Die kan je remmen zodat hij niet zomaar aan het einde van zn lijn komt, en de afstanden die hij afgelegd heeft.. hij leek er altijd wel plezier in te hebben (binkies, zigzag een meter of 3 weg en dan weer terug met binkie) Mocht ook los op t hondenveldje, gek beest. Lag languit onder de bank in t park waar we huiswerk maakten... en je kon k met 1 hand zo oppakken, die ging precies goed hangen, achterpoten op je heup en keek/rook altijd waar we heen gingen, klom soms omhoog om op je schouder te zitten. Once-in-a-lifetime-bunny zeggen we dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger had ik een konijn, echt een schatje, ze was ook heel stressbestendig. Ze zat buiten in haar hok en was in haar neus gebeten door een beest (een rat denk ik), ik was echt bang dat ze dood zou gaan maar ze overleefde het gewoon. Toen verhuisden we naar zweden en de kooi was nog in Nederland dus toen hadden we haar tijdelijk in een wasmand gezet en haar etensbakje was een plastic schaaltje die regelmatig door de kamer vloog. Ze maakte de kat ook altijd bang;)

Nu is ze dood, ik mis  haar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vroeger een rammetje we hadden 6 volières en daar aangrezend een hele grote volière voor de 2 schapen en 3 geiten. De deur tussen die 6 volières en de schapen volière zat altijd dicht maar ik moest na het eten geven van de konijnen ook hooi bij de schapen vullen dus ik ben door die deur gegaan en had niet door dat stamper mee geglipt was. Dus ik stond hooi te vullen en opeens hoor ik de schapen en geiten geluid maken alsof ze in paniek zijn dus ik kijk achter om was stamper heel hard rondjes om hun heen aan het rennenen als ze weg probeerden te komen beet ie ze in de poot.. heb hem eerst maar weer terug gezet maar we hebben wel heel hard gelachen toen ik het later op de camera's liet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een paar weken heb ik Buster in huis. Nu is ze duidelijk gewend aan alles en rent ze met een rot vaart de bank op en af. En geen probleem als je er zelf zit hoor, dan rent ze gewoon over je heen! Erg gezellig maar heb haar er gisteravond toch maar een keer vanaf gezet, probeerde wat op de laptop te doen vloog mevrouw constant over het toetsenbord! Stiekem toch wel erg grappig hoor!!


Daarnaast is Spook echt een lief en rustig sukkeltje, Buster met haar drukke streken springt gewoon over hem heen als hij in de weg ligt. En Spook zit dan steeds weer verdwaasd te kijken wat voor stipje weer langs hem kwam. :rofl:


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .