Ga naar inhoud

Advies gevraagd


Nijnka

Aanbevolen berichten

We hadden 2 konijen ex ram Bram en voedster Nijn. Onze Bram is donderdag ingeslapen. En we hebben Vrijdag een nieuw konijntje een ram gehaald van 8 weken. Ze zitten apart van elkaar. Kleine konijn Pip zit bij het andere hok bij Nijn, zoeken elkaar wel op met tralies tussen ze.

Nu komt de vraag, het ziet er naar uit dat Nijn haar oude vriend Bram mist. Wat kunnen we doen haar gemis kleiner te maken of weg te nemen?? Koppelen aan kleine Pip is nog niet mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom je dan zo'n jong konijntje neemt waar ze de komende 3 maanden nog helemaal niks aan heeft? Nu moet ze nog zo lang alleen zitten. :/

Ik weet niet waar dat konijntje vandaan komt, maar kan die misschien nog terug en dat je haar bij een opvang een gecastreerde ram laat uitzoeken? Daar wordt ze een stuk gelukkiger van, en je helpt een konijn die dat echt nodig heeft aan een huisje en vriendje en je hoeft geen castratie meer te laten doen, plus dat je ten minste weet of ze wel bij elkaar passen, want dat is nu ook maar de vraag. Straks heb je ze maanden alleen laten zitten, geld uitgegeven aan castratie en met de zorg rond een castratie, en dan blijkt het helemaal niet te klikken.

Terwijl met een gecastreerd konijn uit een opvang de boel morgen rond was geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu een ander topic van je van 4 maanden terug waarin je zegt dat het tussen Bram en Nijn niet klikte, Nijn moest weg en is naar een andere plek met een nieuw vriendje voor haar gegaan.

Wat is daarmee gebeurd? Is ze uiteindelijk nooit meer gegaan?

Ik lees ook dat ze nogal pittig is. Dan lijkt me uithuwelijken na zo'n ervaring helemaal risicovol eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .