Ga naar inhoud

Konijn valt aan


skachonka

Aanbevolen berichten

Ik heb het idee dat ze weet dat je bang voor haar bent en dan maken ze er misbruik van. Ik heb dit nog niet met een konijn meegemaakt maar wel met paarden. Als ze eenmaal door hadden dat ik niet bang was van ze was de lol er snel af. Ik weet niet of dit ook met een konijn werkt, maar ga je haar water of eten geven, blijf haar in de gaten houden, blijf tegen haar praten en zodra je ziet dat ze je wil aanvallen roep heel streng haar naam en NEE erachter. Als ik dit fout heb dan hoor ik dat wel en jij ook natuurlijk. ;)

Suc6 en laat je niet op je kop zitten door een konijntje hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe handschoenen aan en blijf volhouden!

Haal je handen pas uit de kooi wanneer dat ze niet meer bijt of aanvalt.

Want wat je nu waarschijnlijk doet (en heel normaal is:)) is je handen wegtrekken, maar zo beloon je haar alleen maar.

Zorg er trouwens voor dat het dikke handschoenen zijn:)

Castratie/sterilisatie help niet altijd hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijt ze ook echt of is het meer alleeen op je af rennen en dreigen? Ons vorige nijn deed dit namelijk ook af en toe (dat was een mannetje en wilde af en toe proberen de baas te zijn maar beet nooit hard) en inderdaad als je niet aan de kant ging en hard riep en/of hem aan de kant zette dan had ik dus gewonnen en ging het weer een tijd goed.

Nu hebben we een ander konijn dat eerst ook beet. Ik zorg altijd dat ik hem eerst iets te eten geef en dan pas iets in z'n hok doe (water geven of bakje weghalen). Dat helpt (afleiden), ook idd heel rustig bewegen en rustig praten.

Misschien is er ook iemand die niet bang is om je te helpen? Mijn vriend heeft ons konijn als 1e weer geaaid en ging goed, nu doe ik het zelf ook weer heel voorzichtig en tot nu toe gaat het goed.

In ieder geval veel succes en probeer zeker rustig te blijven, ze merken het volgens mij heel goed als je bang bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar ren is nu nog wel HAAR territorium, maar in haar bovenhok mag ik al komen en haar aaien. Er zit dus al vooruitgang in. Ik ga nu ook 2x per dag extra nasar haar tooe om tegen haar te praten terwijl ik bijvoorbeeld de planten water geef ofzoiets :D

TIPS ZIJN NOG STEEDS WELKOM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ken het probleem, heb dat ook met een voedster hier. Ik ben in therapie met dr haha. Ik ga met dr in een ren zitten, dan word ze toch wel nieuwsgierig naar me en komt snuffelen. In haar hok moet ik nog steeds niet komen, maar als ze los is kan ik dr wel wat voeren uit mn hand, is echt al n hele vooruitgang. Als ik n tip mag geven, neem de tijd...kan lang duren, ben zelf al n paar maanden bezig. Ze zit nu sinds gisteren samen met n gecastreerd rammetje, en dat gaat erg goed, ook echt aan te raden. Ik mag dr nu ook aaien in dat hok, maarja dat is nog niet zo haar terrein denk ik. Succes ermee!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .