Ga naar inhoud

Afhankelijk konijn?


Cubi

Aanbevolen berichten

Een van mijn twee konijntjes, Cubi, welke ik gekregen heb als enorm klein bolletje pluis zo'n 1,5 jaar geleden lijkt steeds afhankelijker van mij te worden. Natuurlijk heeft hij een erg lief vriendinnetje, voldoende ruimte om te rennen en springen en voldoende eten en speelgoed, maar toch blijft hij om mijn aandacht vragen. Hij gaat enorm lopen drammen om hun hok uit te mogen, als ik niet reageer dan gaat hij heel erg driftig aan de deur lopen trekken en ertegen slaan. Als ik dan vervolgens niet reageer dan uit hij zijn frustratie op Lily (zijn vriendinnetje.) Ze hebben momenteel 2 vierkante meter en krijgen zodra het weer het toelaat 4 vierkante meter. Hij heeft van alles om zich te vermaken en krijgt regelmatig dingen zoals een snackbal etc. Ik begrijp dus niet waarom hij persee het hok uit moet en dan ook nog eens mijn aandacht wil. Als mijn vriend hem het hok uit laat dan loopt hij 1 rondje en gaat vervolgens weer terug, als ik hem het hok uit laat gaat hij mij uitdagen om te spelen en als hij die aandacht niet krijgt gaat meneer weer lopen driften en dingen slopen. 


 


Hij luistert ook naar niemand anders dan mij en laat zich ook door niemand anders voeren. Hij vertoond redelijk agressieve voernijd bij andere mensen. Dit is heel vervelend want als ik dus geen tijd/mogelijkheid heb om te voeren dan heb ik eigenlijk al een probleem.


 


Kent iemand dit gedrag of heeft iemand enig idee waardoor dit komt? Het lijkt mij dat ik dit zelf 'veroorzaakt' heb door hem zijn zin te geven in het begin maar het gedrag wordt steeds erger en ik heb geen idee hoe ik hier vanaf kom. Zelfs met de negatieve aandacht is hij blij en mijn rug toe keren wil ik liever ook niet want dan valt hij Lily net zo lang lastig tot ze in paniek stampend in een hoekje is gekropen..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .