Ga naar inhoud

mijn konijn bijt!


*jwoww&gumbie*

Aanbevolen berichten

hello!


 


Ik heb mijn konijn overgenomen van iemand anders toen ik hem voor het eerst zag leek hij heel rustig. Die mensen die hem verkochten konden  hem ook gwn oppakken enzo. Mr toen ik thuis kwam ging het de eerste 3 dagen goed tot ik hem wou aaien en toen beet hij me!  :oh:  ik schrok heel erg en haalde meteen mn hand uit de kooi. Ik heb hem nu al 2 jaar en hij bijt en gromt nog steeds! Ik kan hem wel aaien maar dat is het dan ook egt  :s 


wie kan me helpen! wat moet ik doen?  :neutral: 


Link naar reactie
Delen op andere sites

is het een ram of een voedster? (sommige konijnen zijn erg dominant en kunnen dan dit gedrag gaan vertonen(hoeft niet!!)je kunt het dan miss verhelpen door hem/haar te casteren/stelliiriseren

wat je ook kan doen is een stevige handschoen aan doen en als hij/zij gromt of bijt dan je hand niet terug trekken!

hoegroot is de ruimte waar je konijn is zit? te kleine ruimte (kleiner dan 1vierkante meter) kan dit allemaal ook veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee voedsters samen gaat meestal niet goed nee, ik denk dat je ze allebei meer plezier doet met een gecastreerde ram en een grotere ruimte, want een halve vierkante meter is eigenlijk niet genoeg. Als een grotere ruimte en een geschikt maatje allebei niet helpen en ze blijft bijten en grommen zou je een castratie/sterilisatie kunnen overwegen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn heeft minstens 1m² oppervlakte (in 1ruimte) nodig.


Jouw konijn heeft hier maar de helft van. Dit is dus echt te klein...


Hierdoor kan een konijn hoknijd krijgen en agressief overkomen.


Wat je kan doen is je konijn de mogelijkheid geven om dag en nacht in een vaste ren te gaan...


Hier heb je erg veel keuze in: puppyren, kleinere panelenrennen, trixie ren, zelfgemaakte ren,...


Zorg er vooral voor dat je konijntje veel kan rennen, springen en gek doen.


Want daar hebben ze erg veel nood aan en als ze dit niet kunnen dan kunnen ze geen konijn zijn.


En hier worden ze niet gelukkig van...


 


Staat je konijn binnen of buiten? Want de rennen kunnen zowel binnen als buiten gebruikt worden hoor.


Ik heb zelf een puppyren van 8x80cm met (voorlopig) een grote hondenbench aan vastgemaakt die binnen staat maar binnen dit en een week verhuizen mijn 2 kleintjes naar een oppervlakte van 5m² buiten...


Link naar reactie
Delen op andere sites

1 van mijn oudste konijnen bijt ook en hapt ook naar mij. Dat doet ze naar iedereen. Mijne heeft wel een maatje en genoeg ruimte in tegen stelling tot jouwe maar mijn konijn doet het vooral uit zelf verdediging. Ze wil niet dat iemand haar pijn doet en daarom verdedigt zij zich zelf maar dat vind ik echt niet kunnen. Het gaat voor mij al te ver dat ze uberhaupt mij bijt, ik heb haar namenlijk al bijna 3 jaar en we hebben vertrouwen in mekaar maar ze hapt en bijt en alles nog steeds. Ik pak haar daarom ook niet vaak op als ze op het gras mag dan gaat ze zelf wel daar naartoe. ik weet natuurlijk verder niet hoe het met jou konijn zit maar mijne doet het voornamenlijk uit zelf verdediging.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is veel te weinig!


Hoe zou je zelf zijn als je de hele dag in een klein toiletje zou moeten zitten en dan maar 1uurtje buiten zou mogen...


Je kan haar het best naar buiten verhuizen en daar een ruime ren aan zetten!


Dan kan ze tenminste lekker springen en rennen...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is echt hoknijd. En eigenlijk vind ik het heel erg zielig dat ze in zo'n klein hokje zit. Als je haar wereldje alleen al een stukje groter maakt (door er bv een panelenren omheen te zetten), dan is denk ik het ergste probleem al verholpen. En je maakt haar heel erg gelukkig met een gecastreerd mannetje. Maar dan heb je wel nog wat meer ruimte nodig (minimaal 2 vierkante meter). Een uurtje uit zo'n klein hok is echt veel te weinig. Zoals hierboven al staat: jij zou ook gek worden als je de hele dag op de wc moest blijven en er maar 1 uurtje uit mocht. Dat heeft jouw konijn nu ook, die voelt zich met recht opgesloten.


 


Probeer het maar eens en ga dan proberen haar vertrouwen terug te winnen door lekkere en gezonde dingen uit je hand te voeren. Dan weet ze na een tijdje dat het niet eng is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier moet ik een beetje aan mezelf denken toen ik marley nog klein huisveste in alleen een kooi . Had ze ook hoknijd met voeren bromde ze ook en vloog op het voerbakje aan. Nu is dat niet meer. Ze heeft 2.5m2 veel knaagspul en krijgt een maatje en mag los door de kamer als ik thuis ben! !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 konijnen en ik heb ze wel een paar  keer samen laten lopen op het balkon en ze waren constant aan het vechten. Jwoww ( het konijn dat bijt) is ook een heel stuk ouder dan mn ander konijn. ze heeft Gumbal ook meerdere keren gebeten en Gumbal was de hele tijd aan het schreeuwen ( logisch als ze gebeten werd) Dus vandaar dat ik ze nooit samen zet!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dat heeft er toch niets mee te maken dat je konijn bijt?


Vrouwtjes gaan vaak niet goed samen (er zijn uitzonderingen!) maar als je konijn naar jou bijt is het toch echt wel teken dat ze VEEEL te klein zit!


Je begint altijd te vertellen dat je konijnen niet samen zitten maar dit maakt het voor je Jwoww nog altijd niet beter hoor.


Jwwow wilt je duidelijk maken dat ze het hok te klein vind en dat ze wilt kunnen rennen en springen.


Hier moet je echt eens HEEL goed over nadenken want zo is het gewoon helemaal niet aangenaam voor je konijntje hoor.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dat heeft er toch niets mee te maken dat je konijn bijt?

Vrouwtjes gaan vaak niet goed samen (er zijn uitzonderingen!) maar als je konijn naar jou bijt is het toch echt wel teken dat ze VEEEL te klein zit!

Je begint altijd te vertellen dat je konijnen niet samen zitten maar dit maakt het voor je Jwoww nog altijd niet beter hoor.

Jwwow wilt je duidelijk maken dat ze het hok te klein vind en dat ze wilt kunnen rennen en springen.

Hier moet je echt eens HEEL goed over nadenken want zo is het gewoon helemaal niet aangenaam voor je konijntje hoor.

En dit :)

(mijn reactie ging echt over mogelijk koppelen - maar dat doet er inderdaad niks aan af dat je genoeg ruimte moet hebben, per konijn. )

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit :)

(mijn reactie ging echt over mogelijk koppelen - maar dat doet er inderdaad niks aan af dat je genoeg ruimte moet hebben, per konijn. )

Mijn reactie was echt bedoeld op de TS... En niet op jouw reactie want daar heb je ook gelijk in...

Maar het is best wel frustrerend dat ze gewoon niet luisterd naar wat er gezegd word en telkens over haar 2 konijntjes begint in plaats van al het eerste probleem aan te pakken en dat is te weinig ruimte.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn reactie was echt bedoeld op de TS... En niet op jouw reactie want daar heb je ook gelijk in...

Maar het is best wel frustrerend dat ze gewoon niet luisterd naar wat er gezegd word en telkens over haar 2 konijntjes begint in plaats van al het eerste probleem aan te pakken en dat is te weinig ruimte.

Ik dacht het al :) Maar nog even ter verduidelijking voor TS, want ruimte is hier denk ik echt het sleutelwoord ja!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .