Ga naar inhoud

trauma/opnieuw vertrouwen


knaco

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 


Ik zit al een tijdje met een probleem,


Mijn konijntje Coco hebben we gekregen van kennissen uit de straat, hun hadden baby konijntjes en ik mocht er een hebben als ik wou,


ik ging dus kijken en ik werd meteen verliefd op een grijs meisje, ze was zoooo lief! Heel klein nog natuurlijk, rustig en helemaal grijs met 1 wit vlekje op haar neusje, het leek een beetje een muisje  :love:


Ik kreeg dat konijntje dus, maar ze hadden gezegd dat het een vrouwtje was maar het bleek dus een jongentje, we hebben  hem laten castreren omdat we hem bij mij andere pas gekochte konijntje wouden zetten, dat ging fout want ze gingen vechten...  :frown:


We noemden hem Coco.


 Coco was wel een beetje schrikkerig, steeds als je hem wou aaien ging ie brommen en uitvallen naar je hand. We dachten dat het kwam door het castreren maar toen we beter nadachten, kwamen we erachter dat Coco een paar snorharen mist.  Die snorharen heeft mijn kleine buurmeisje eruit getrokken toen ze een keer bij ons was.


We hadden het een hele tijd niet doorgehad want zoals ik al zei, we dachten dat het door het castreren kwam en dat het wel weer overging.


Nu is Coco 1 jaar en wordt ze in september 2, en ze is nog steeds hetzelfde. Daarmee bedoel ik dus dat ze nog steeds als je hem wilt aaien dat hij bromt en naar je uitvalt.


We gingen een keer naar de DA en die zei dat het traumatisch is voor een konijn als er snorharen worden uitgetrokken door een klein kind dat erbij lacht en door blijft gaan. Ja ik weet dat ik iets had moeten doen en ik zei ook dat ze moest stoppen maar ze ging gewoon door. 


Het lijkt zegmaar alsof hij ons vertouwen is kwijtgeraakt, doordat wij niks doorhadden en niks deden enzo. 


 


Hebben jullie tips? Want ik wil gewoon een lief konijntje die je normaal kan aaien en waar je mee kan knuffelen enzo. 


 


Groetjes Kim


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

oei dat niet is zo leuk van de snorharen, ik heb al eerder gehoort van jou dat je buurmeisje de snorharen eruit heeft getrokken. als ik jou was zou ik niet meer proberen hem te aaien, maar laat je konijn zelf naar jou toekomen. laat hem uit je hand eten bijvoorbeeld, niks forceren als hij niet wil gewoon met rust laten. of ga gewoon op de grond zitten laat hem aan je snuffelen en praat zachtjes tegen hem, op die manier gaat hij jou weer beetje bij beetje vertrouwen !


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, zoals ricksem zegt:


 


Ga in de ren zitten met lekkers in de hand.


Maak je zo klein mogelijk zodat jij op jouw konijn zijn hoogte komt.


Laat je konijntje naar je toe komen voor eventuele lekkere groentjes.


Forceer niets en laat je konijn, op zijn eigen tempo, naar je toe komen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad erg traumatisch voor een konijn als de snorharen er uit worden getrokken, al helemaal als die er steeds mee door gaat. Mijn teddy is erg verlegen, maar zo doet ze zich niet voor. ze bijt en hapt uit zelf verdediging omdat ze heel bang is dat je haar iets aandoet. maar als je d'r vertrouwen hebt gaat ze voor je door het vuur en is niet verlegen meer schuilt niet meer achter d'r vriendje weg maar hapt nog wel gewoon. beetje nare gewoonte. maar ik heb d'r lang over gedaan om haar vertrouwen te winnen, ik heb eerst urenlang in de ren gezeten tot ze bij me kwam, het is een kwestie van veel geduld hebben.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .