Spring naar bijdragen
Jojo124

Nest spreeuw onder dakgoot?

Recommended Posts

Ik hoorde gepiep van jonge vogels en ik zag een vogel heel de tijd met wormen heen en weer vliegen onder de dakpan daar is haar nest kan het zijn dat het het nest van een spreeuw is?

Want ik zat met mijn verrekijker te kijken en ik dacht dat het een spreeuw is

Kan dat onder de dakpannen

Ben vrijwel zeker dt het een spreeuw is maarja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

huismussen zitten vaak onder dakpannen, maar spreeuwen ook, want het zijn allebei holenbroeders.

het zou dus wel kunnen, en je mag er niet aanzitten, want het is een bedreigde diersoort.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

kan ook nog van een zwaluw zijn.

hebben wij elk jaar opnieuw bovenop de regenpijp maar onder de dakpannen. geweldig om in de zomer pa en ma te zien rondvliegen en dan ineens het nest in duiken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben nu ook spreeuwen onder het dak. Ik vind het altijd weer geweldig schattig. Vooral als ze op het punt van vliegen komen en ze op de rand van het dak hipsen en dan piepen. Beetje hoogtevrees zeg maar. :P

Onze buren hebben elk jaar zwaluwen. Helaas niet bij ons, vind ik ook zulke leuke vogels. En uiteraard de koolmezen en in onze blauwe regen zit ook elk jaar een nest met vogeltjes (geen idee welk soort). In de kastanje en appelboom ook duiven. Altijd erg gezellig die vliegende dieren. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

huismussen zitten vaak onder dakpannen, maar spreeuwen ook, want het zijn allebei holenbroeders.

het zou dus wel kunnen, en je mag er niet aanzitten, want het is een bedreigde diersoort.

Bedreigd?? Spreeuwen??? Waarom hebben wij dan ieder jaar last van tienduizenden spreeuwen die hier de hele buurt verzieken met hun uitwerpselen en de bijbehorende stank? Oude mensen glijden zowat uit over de rotzooi die ze produceren en de herrie is echt slecht voor je nachtrust.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, als ze weer hier zijn om zich klaar te maken voor de grote trek, mag je met alle liefde even langskomen, samen met de mensen die beweren dat het niet goed met ze gaat ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Hoogeveen worden kanonnen ingezet vanwege de herrie. Overdag om de zoveel tijd hoor je ineens een luide boem en dan ziet het weer zwart in de lucht.

Ik vind het echt gezellig. In de blauwe regen zitten nu ook minimaal 2 nesten en ik geniet echt van het gekwetter in mijn tuin. Ook van de spreeuwen onder mijn dakpak. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .