Ga naar inhoud

tumor in haar hoofd?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Hoi


 


Ik zal het een beetje uitleggen hoe de situatie is. Ik woonde eerst samen met mijn vriend (antikraak) we hadden 2 konijnen aangeschaft. Me vriend had genoeg geld op zn spaarrekening dus als de konijnen iets nodig hadden aan medische zorg dan was dat geen probleem.


 


We konden na dat we uit de antikraak moesten niks vinden, dus beide moesten naar ouderlijk huis weer, me vriend kon de konijnen meenemen.


Door gebrek aan tijd om er voor te zorgen gingen de konijnen naar zijn broer en zijn vriendin (zij doen een dierenopleiding).


 


De 2 konijnen kunnen niet echt samen, tenminste ik had 2 weken na castratie proberen te koppelen maar het ging 1 1/2 dag helemaal goed heel lief waren ze tegen elkaar totdat het vrouwtje het niet meer pikte het gerij en toen werd het gewoon echt vechten met wondjes. Ik had ze uit elkaar gehaald en ik dacht ik wacht wel totdat de hormonen compleet weg zijn van de ex-ram.


 


Bij zijn broer hadden ze weer geprobeerd te koppelen maar dat ging volgens hun niet samen. Daarna hoorde ik iets over de ex-ram gebit dat die incompleet was en speciaal voer moest hebben, ik dacht naja okee geen probleem speciaal voer (ik gaf science selective) daarna hoorde ik dat de voortanden eruit moesten getrokken worden, daar was ik best van geschrokken want ik had totaal niks te zeggen en ik kon ook geen bewijzen zien... nu zijn de voortanden van de ex-ram eruit. Donderdag hoorde ik iets veel ergers en daarom start ik deze topic. De voedster heeft erg last van schijnzwanger en trek al haar haren eruit, ook heeft ze een gedragsstoornis volgens de DA (ze had hoknijd ontwikkeld bij hun) en volgens de DA heeft ze een tumor in haar hoofd (er is geen foto's of scan ofzo gemaakt) nu kon hij 250 euro te betalen voor foto's/scan en als ze daadwerkelijk een tumor heeft kon hij 60 euro betalen voor inslapen of gelijk 60 euro voor inslapen.


 


Wat moet ik doen?? Hoe kan die DA weten of ze een tumor heeft?? Ik kan haar niet zomaar laten inslapen en waarom is er geen operatie mogelijk voor die tumor?? Dit gaat allemaal totaal buiten mij om ik heb niks te zeggen lijkt het wel... ik ben wel dankbaar voor hun zorg maar waarom rennen zo vaak naar de dierenarts en wat is dat voor dierenarts lijkt wel of hij alleen maar geld probeerd te trekken of heb ik gewoon pech dat me 2 konijnen zoveel mankeren??


 


De voedster was toen de tijd heel lief en tam bij mij,ik kon alles met haar doen, ik wil haar niet kwijt. Heeft iemand advies?? Want ze willen geen 250 euro betalen voor als ze toch ingeslapen moet worden.... (ja ik ben wel zo'n gek die een keer 500 euro heeft betaald voor me konijn en daarna was hij overleden maar ik gaf niet op, alleen momenteel heb ik het nu niet zo breed :( ik ging ervanuit dat me vriend voor medische zorg zou zorgen)


 


Ik hoop dat iemand raad heeft


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het vreemd dat een dierenarts zonder een rontgenfoto te maken zegt dat je konijn een tumor in haar hoofdje heeft. Als hij een vermoeden zou hebben moet hij dit toch echt eerst via een foto constateren. En dan €250 voor een foto/scan vind ik enorm veel. Ik zou ook denken dat het deze dierenarts om het geld te doen is.

Schijnzwangerschap is vaak een hormonenkwestie, en daarbij kunnen ze haren gaan plukken.

Was je konijn bij jullie gewend veel los te lopen en zit ze nu wellicht vaker in haar hok, want dat kan een verklaring voor het hoknijd zijn.

Ik ben natuurlijk geen dierenarts maar als ik het verhaal zo lees heb ik mn twijfels over een tumor. Je zou kunnen overwegen om een andere dierenarts te raadplegen.

Is er ook geen mogelijkheid dat je konijnen weer bij jou komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan op een rontgenfoto geen tumor in de hersenen vast stellen, daar zal je op zn minst een ct of mri voor moeten maken. Laat staan dat je een tumor op basis van gedragssymptomen kan vast stellen (hoknijd = tumor???)

Is er geen mogelijkheid ze terug te halen? Het zijn toch jouw konijnen uiteindelijk! Als ik jou was zou ik eens goed uitzoeken waarom er gedacht wordt aan een hersentumor en of het gedrag niet te maken heeft met de situatie waarin je nijn leeft (te kleine ruimte bijv). Ik zou ze mee nemen naar een andere dierenarts voor een algemene check, want het is duidelijk dat jij die mensen waarbij ze nu zitten niet vertrouwt. En als het verhaal zo is, zoals jij het vertelt, zou ik ze ook niet vertrouwen en mn nijnen lekker op gaan halen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan ik niet direct plaatsen, maar ik reageer toch nog even.

Naar mijn mening kan een dierenarts onmogelijk weten dat het konijn een tumor in het hoofd heeft. Het wordt wel vaker gezegd als een konijn hoknijd oid heeft. "Zal wel iets in de kop hebben". Maar het klinkt alsof de hormonen vooral erg op hol zijn. Voor de helft van dat geld kun je haar laten castreren. Daar hebben jullie volgens mij meer aan.

(En persoonlijk zou ik dat bij een andere dierenarts laten doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het idd met christa eens. Klinkt veel meer alsof haar hormonen op hol zijn geslagen. Zou bij haar zeker de moeite waard vinden om haar te laten castreren. Hoknijd kan verschillende oorzaken hebben, waaronder hormonen (als zij steeds denk dat ze jongen krijgt die ze moet beschermen, geef haar eens ongelijk) ook als ze alleen zitten of in een klein verblijf kan dat hoknijd geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .