Ga naar inhoud

knagen


Big Tasty

Aanbevolen berichten

Je kan ook niet met een stukje gaas o.i.d. werken zodat ze er niet meer bijkomen?

Ik kan me voorstellen dat het lastig is alles weg te werken hoor, de meeste mensen hebben tegenwoordig ook nogal wat kabels liggen.

Ik zou me een beetje zorgen maken wanneer je te laat bent, al is het maar als je even naar de wc bent, een wasje doet ofzo. Een kabel doorknagen lijkt me zo gebeurt en mocht er stroom opstaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is mijn konijn ook wel braaf hoor, dan heb je dat probleem helemaal niet, maar op sommige momenten knaagt hij toch aan de meubels. Meestal zelfs als wij er bij zijn, soms denk ik wel eens dat hij dat opzettelijk doet. :P Inderdaad vermoeiend, maar het is dat of hem opsluiten in zijn hok. Hij heeft wel een redelijk ruime ren, maar toch vind ik het een beetje zielig om hem daar altijd te laten zitten, zeker omdat hij nu nog alleen is. Kabels en zo zijn weggewerkt, maar meubels wegwerken gaat wat moeilijker... Niet zo leuk als er in gebeten wordt, maar dat is dan ons probleem, als hij aan kabels kan is het inderdaad een groter risico.


Zoals Anjo zegt, ze zijn soms heel snel, toen Medes hier nog maar net was, dacht ik ook alles onder controle te hebben, maar terwijl ik even naar de wc ging, is hij toch op één of andere manier door mijn "hekje" geraakt en had hij al een half blad palm op... 


Ik probeer hem nog steeds af te leren de meubels op te eten, maar hem straffen voor kabels op eten ipv ze weg te werken, vind ik gevaarlijker.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, helaas wil dat niet Anjo. Maar ik laat ze niet onbeheerd alleen in de kamer, juist omdat ze de weg naar de kabels hebben gevonden. Deed ik met Stamper ook al niet, om zijn ondeugende streken en ik heb nu 2 van die ondeugende donderstraaltjes (wel leuk hoor, breekt de dag tenminste). Achter de bank heb ik nu een soort "alarmsysteem" gemaakt (een frisdrankfles rechtop gezet, die valt dan om) en ik hoor ook konijnenpootjes trippelen. En dan ga ik met mijn kop over de bank en gelijk mopperen en roetsj, weg konijn. Ze zijn inmiddels niet meer onder de stoel geweest, blijkbaar vonden ze enkeltje hok niet leuk. Ze hebben ondertussen wel wat nieuws bedacht: plint knagen. Stamper deed dat al wel eens en dan kreeg hij moppers, maar Cassie vindt het ook een leuk spelletje. Dus dan steeds ff checken wat ze nou weer uitvreten en na een paar keer waarschuwen en mopperen gaan ze in hun hok. Ik ga van 't weekend denk ik maar even een wilgenbal halen, dan hebben ze weer even wat nieuws te doen voor een dag of 2. ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

marley kan er ook van wat ben benieuwt of haar toekomstige vriendje ook zo ondeugd is :P marley vind achter de bank ook heel leuk juist omdat het daar smal is vind ze het fijn, en daar gaat ze knagend aan het carpet het liefst als ik het nie zie want anders weet ze het donders goed hahaha :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het scheelt dat Stamper best goed luistert (al kan hij ook als een echte schijnheil om het hoekje kijken als ik waarschuwend zijn naam noem. Zoiets van: ik deed niks hoor.). Cassie niet, die snapt niet eens dat ik haar bedoel als ik Cassie roep. :P Ze heeft inmiddels wel door dat "happerdehap" iets bijzonders betekent omdat Stamper dan loeihard aan komt sjezen. Maar dat kan ik dus niet gebruiken als strafwoord. "Nee" snapt ze inmiddels wel. Net als opstaan, dat is "oh oh, vrouwtje is boos". ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .