Ga naar inhoud

Magic heeft E.cuniculi


Maggy

Aanbevolen berichten

Wat vervelend zeg. Ik heb inmiddels drie konijnen gehad met EC, en ze hebben het gelukkig allemaal overleefd. Helaas geldt dit niet voor alle konijnen, maar het is ook afhankelijk van welke symptomen je konijn heeft en welke behandeling gestart is.

Vaak wordt gezegd dat je na een week wel verbetering moet zien, maar er zijn ook gevallen waar het langer bij duurt. Je moet in ieder geval niet te snel opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze draaide op dag 1 oncontroleerbaar haar ogen naar achter en heeft toen drie dagen achter elkaar een inenting gekregen.


Nu krijgt ze Panacur, dat ik haar (vloeibaar) met een spuitje in haar mond moet geven 's ochtends, vier weken lang.


Ze ligt op haar zij en trilt, ze rolt om en om en om, haar hoofdje hangt..


Maar af en toe zit ze recht, met alleen haar hoofdje scheef.


En ze eet steeds meer zelf, en ze rolt steeds minder...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 1 van m'n konijnen gingen haar ogen heen en weer, en ze kon haar hoofdje niet recht houden. Zij is toen drie dagen op de kliniek geweest en heeft daar 2 soorten injecties gehad. Eenmaal weer thuis moest ik haar de eerste twee weken 2x per dag panacur geven, en de twee weken daarna 1x per dag. De behandeling die jou konijn krijgt is nagenoeg hetzelfde,

Zo te lezen slaat de behandeling bij je konijn aan, je ziet vooruitgang. Mooi toch. Als je vol blijft houden gaat het denk ik wel goed komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het! Ik heb geen ervaring met deze ziekte en de symptomen zijn idd best heftig.


De ene dag denk ik vooruitgang te zien, en even later zie ik het nog lang niet goedkomen.


Haar ene oogje is vochtig en zit dichtgeplakt, is ze door iets nats gerold of hoort dit er ook bij?


Het geven van de panacur is best fijn. Dat is het enige moment dat ik haar echt moet oppakken, en dan hou ik haar dicht tegen me aan.


Ze wil het niet nemen of haar spieren trekken haar hoofdje steeds weg. Ik kan haar dan stevig tegen me aanhouden en haar stil houden.


Ik hoop dat ze zich veilig voelt, en ik hoop dat het goedkomt.


Volgens de dierenarts heeft ze gelukkig geen pijn, maar is ze vooral gedesoriënteerd.


Ik weet niet of er hier mensen zijn die wel eens getript hebben, maar het gevoel dat er door Magic heen gaat op dit moment lijkt mij te vergelijken met een bad trip.


Dat is niet pijnlijk, maar heel erg eng en eenzaam en ik hoop dat ze doorheeft dat er mensen om haar heen zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

E Cuniculi kan heftig zijn voor zowel je konijn als jijzelf.

Ze heeft heus wel door dat je er voor haar bent.

Krjjgt ze alleen panacur of krijgt ze ook metacam? Dit is een pijnstilling en ontstekkingsremmer. Vanwege het laatste geef mjjn dierenarts ook altijd metacam, blijkt bij te dragen aan het herstel.

Met E Cuniculi moet je echt geduld hebben. In het genezingsproces is het soms twee stappen vooruit en dan weer een stap achteruit. De ene dag gaat het beter dan de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgt alleen Panacur.


Ik merk inderdaad dat de ene dag beter gaat dan de andere.


Ze ligt in de hondenbench die we niet meer gebruiken.


Eerst hadden we er stro en een deken in gelegd, tot ze zich vast begon te rollen in het stro.


Toen alleen wat dekens, maar die trokken zich vol met urine.


Toen wat houtvezel en een beetje stro.


Ik heb het idee dat ze alleen op de open plekken tussen de bodembedekking plast en poept, en daarna rolt ze erdoorheen geloof ik.


Ze zit vol met haar eigen uitwerpselen, maar ik ben bang dat het veel te veel prikkels zijn als ik het af ga wassen.


Wat een heftige ziekte is dit, dit gun je niemand. Ik hoop dat jullie konijntjes allemaal gezond en wel zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn, waarvan haar ogen heen en weer gingen en haar hoofdje niet recht kon houden, heeft drie dagen dexamethason-injecties en vitamine B injecties gehad. Toen ze na drie dagen weer thuis was moest ze nog 4 weken lang Panacur, metacam en duplocilinne-injecties (=antibiotica). Maar na die drie dagen op de kliniek geweest te zijn was ze al een heel eind vooruit gegaan. Haar ogen waren weer goed en haar kopje stond nog een klein beetje scheef. Die injecties hebben haar echt heel goed geholpen. 


 


Wat voor inenting heeft jouw konijn dan precies gekregen?


Ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar wellicht heeft ze toch wel wat meer aan medicatie nodig om het EC te bevechten. Misschien toch nog eventjes overleg met je dierenarts.  


Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee welke inenting ze heeft gekregen. De dierenarts heeft ook niks gezegd over de mogelijkheid om naar een kliniek te gaan? 


Ik zou het idd fijn vinden om nog eens met de da te overleggen, aangezien die ook niet kan zien hoe het herstelproces verloopt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts neemt konijnen met zulke symptomen bij EC minimaal drie dagen op in zijn praktijk, omdat de injecties intraveneus gegeven worden en de vitamine B injecties pijnlijk zijn. Wellicht kan je eens op de site van dierenkliniek Wilhelminapark kijken, daar staat het eea beschreven over EC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .