Ga naar inhoud

Poept door de hele kamer en plast op mij en andere plekken


Dvw

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik had een paar vraagjes.

Wij hebben een vrouwtjes hangoor dwergkonijn van ongeveer 4 maanden oud.

Eerst poepte en plaste ze netjes op haar wc ( en helaas op de bank, dat proberen wij af te leren maar lukt nog niet zo goed dus daar zijn ook tips voor welkom) maar sinds 3 dagen keutelt ze door het hele huis en plast ze ook op plaatsen waar ze dat nooit deed. Ook heeft ze in 3 dagen tijd mij al 4 keer onder geplast ( ik hou haar niet lang op schoot want ze springt zelf voor ze het doet bij mij op schoot ) ook rent ze rondjes om mij voeten. Ik heb gelezen dat dat hormonen(pubertijd) zijn en dat ze verliefd kan zij, maar is ze nog niet beetje te jong daarvoor? Ze heeft ook de gewoonte om aan mijn haar te eten en ook echt op weet iemand waarom ze dat doet? (Dit doet ze al vanaf dat ze 2,5 - 3maanden was) ik hoop dat jullie kunnen helpen want dat plassen op mij en plassen op de bank word ik nu Een beetje zat

Groetjes debbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Debbie, 


 


Ik heb dit ook gehad met mijn ram. (als je op mijn gebruikersnaam klikt kan je dat topic denk ik nog wel vinden) volgens mij was het gewoon zijn puberteit. Zelfs na zijn castratie duurde het wel 6 tot 7 weken voor het over was. Ik moet wel zeggen, Poef spong gelukkig altijd van de bank af om op het kleed te plassen haha :sarcastic: 


 


Je kan een bepaald deel van je kamer afzetten met een panelenren en een kleed van de kringloopwinkel ofzo er onder, om de 'schade te beperken' zegmaar tot dat de puberteit over is. (dan kan je haar evt castreren, want dat plassen kan ook met hormonen te maken hebben en na castratie komen de hormonen allemaal wat tot rust)


 


Succes er mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik hoor vaker dat rammetjes doen maar dit is een vrouwtje en ik vind haar beetje jong voor de pubertijd of klopt dat wel als ze 4 maanden is? En hoelang duurd de pubertijd bij een konijn?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is beginnen de meeste konijnen met een maand of 4-5 te puberen tot ze een jaar zijn, maar jou konijntje is nu geslachtsrijp en het is lente dus zouden het ook hormonen kunnen zijn. Ik heb er zelf ook zo eentje (topic: castreren? ) maar die valt haar vriendje ook de hele tijd lastig daarom hebben wij besloten dat we eens rustig rond gaan kijken en vragen bij verschillende dierenartsen hoe zij castreren, hoe de nazorg verloopt en hoe duur de castratie van een voedster is in de hoop dat zij en haar vriendje daarna weer rustig met elkaar kunnen leven. Mijn tip kijk even hoelang het aan houd. Echt veel kan je er namelijk niet aan doen.. alleen alle plasjes en keuteltjes opruimen en in de wc gooien. Blijft het aan houden en begint ze ook op jullie te rijden dan zou je evt. een castratie kunnen overwegen. Alleen worden vrouwtjes vaak pas gecastreerd vanaf een leeftijd van 6 maanden aangezien het een zwaardere operatie is dan de castratie van een mannetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn doet dit sinds bijna een jaar opeens (ze is rond de zomer 2 jaar). Ze heeft heel lang gewoon los in de woonkamer gelopen. Ze sliep altijd op de bank en wilde gezellig knuffelen. Maar van de een op andere dag begon ze met op de bank te poepen en plassen en daar is ze ook niet mee opgehouden. Ik heb het haar geprobeerd af te leren door op haar kont water te spuiten met een planten spuit.. maar ze blijft elke keer stiekem op de bank springen en als ik dan eventjes niet op let is het weer raak =S ik weet echt niet meer wat ik daar tegen moet doen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel normaal gedrag voor een konijn inderdaad. Wel voor de zekerheid verstandig het geslacht na te kijken, want het komt vaker voor bij rammetjes dan bij voedsters, maar ook zeker voedsters kunnen dit gedrag vertonen.


Het zijn en blijven natuurlijk konijnen.. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .