Ga naar inhoud

Konijnenriempje schadelijk?

Jillesvs

Aanbevolen berichten

Ik had eerst een tuigje.

Konijnen haten deze dingen doe ze dus niet om maar koop een ren om ze buiten te zetten.

En inderdaad konijnen springen veel en kunnen dus wat breken als ze aan een kort tuigje zitten.

Hier moet je dus erg mee oppassen het beste is gewoon geen tuigje omdat je konijn bang word als hij niet weg kan en vast zit aan een riempje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een tuin hebt zou ik voor een ren gaan. Heb je dat niet, dan zou een tuigje kunnen, maar dan moet je altijd met je konijn mee lopen. Je kunt het konijn niet mee trekken zoals bij een hond. Tuigjes lijken mij inderdaad niet geheel veilig, want als het konijn een rare onverwachte sprong maakt, kan hij inderdaad wel wat breken.Ik ben er dus zelf geen voorstander van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker niet aan een tuigje beginnen! Konijnen kunnen er inderdaad hun rug/nek mee breken. Ook  al loop je mee zoals hierboven wordt genoemd kan je konijn altijd een onverwachtse beweging maken. Geef je konijn een grote ren waar hij  zelf lekker de pootjes kan strekken. Een konijn hoor je niet uit te laten maar heeft altijd bewegingsruimte nodig. Succes!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik had ook een keer een tuigje voor mijn konijn ik heb hem nog steeds maar gebruik hem niet. Niet omdat het slecht is maar gewoon geen tijd.

Er is natuurlijk een mogelijkheid dat hij/zij zijn rugbreekt maar het is niet de bedeoeling om hem vast te maken aan dingen en dan tijdelijk weg telopen dan zou hij inderdaat gaan lopen en rennen springen want dat is natuurlijk gek dat hij nergens heen kan gaan.

Ik gebruik/Gebruiktte het tuigje voor buiten ik liep met hem buiten zodat hij nieuwe dingen kon leren kennen. Ik kon hem niet buiten neer zetten want ik heb ook caviás ende combi met mijn cavia en konijn is neit altijd even goed. Daarom deed ik hem buiten aan een tuigje. Ik laat hem lopen en ik loop met een tuihgje er achter aan voor het gevan hij ergens heen gaat waar dat niet mag.

Dus ja het is schadlijk maar het hoeeftn niet persee schadelijk te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bunnylovemylife: Klopt, het hoeft inderdaad niet schadelijk te zijn, het kan goed gaan. Maar je neemt zeker een (onnodig) risico, die ik zelf niet zou willen nemen. Je doet een konijn geen plezier met hem 'nieuwe dingen laten ontdekken'. Een konijn is namelijk geen hond, en kan er gestrest van worden. Het is inderdaad niet handig om hem bij de cavia's te laten lopen, daarom is het beter om hem een eigen ren te geven met een eigen maatje. :)

Zelf heb ik trouwens ook een tuigje gehad toen ik een jaar of 7 was. Toen wist ik (natuurlijk) nog niet dat het gevaarlijk was, en zag kinderen door het dorp lopen met konijnen aan een lijntje. Dat wilde ik ook! alleen mijn konijnen niet.... :( Dus heb ik het na een paar keer opgegeven, gelukkig maar achteraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 6 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .