Ga naar inhoud

zinderlijk

Iloveanimals

Aanbevolen berichten

hi,

happy poept overal.... en dan vooral onder de tafel. ik leg de keutels wel elke keer in haar kooi maar het helpt helemaal niks. ze plast ook op de bank. gister sprong ze voor het eerst bij mij op schoot en ging zitten voor 5 seconden en toen rende ze heel hard weg en had ze lekker tegen mij aan geplast-____- hoe kan ik dit het beste oplossen? ik wil haar graag zinderlijk maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik heb in de wc van mijn konijn houten korrels die eigenlijk voor in de kattenbak bedoelt zijn. Ik vind het echt super werken omdat de korrels goed absorberen en het stoft niet... Je hebt het bijv. van Plosplan. Ik weet niet wat je verder voor bodembedekking hebt maar misschien kun je enkele dagen geen (of krant) als bodembedekking gebruiken (als ze iig in huis gehouden wordt, buiten is dat natuurlijk te koud).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in ieder geval belangrijk dat je in de wc en erbuiten heel duidelijk een a dere bodem hebt inderdaad. Zelf heb ik een tijdje niks op de bodem gehad en alleen in de hoek een kleedje. Dan gaat ze leren dat de wc is om te plassen, en zal ze die wc ook gaan herkennen in een andere omgeving (ik heb bv een wc in de kooi en een in de kamer. Ze linken nu de wc zelfs zo erg met behoefte doen dat wanneer ik ze schoonmaak en weer ga vullen, ze soms voordat ze gevuld alweer erin hebben gekeuteld!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm, volgens mij had je daar al advies over gehad dacht ik? Maar beiden absorberen het vocht niet, het loopt er gewoon langs. In het toiletje kan ik je erg houtkorrels aanraden. In de rest van het hok hoef je eigenlijk niks te leggen, dat uitglijden valt vast wel mee... of je kan er een katoenen doek inleggen (wel even oppassen of je konijn er niet aan knaagt). Stro lijkt me voor binnen misschien zelfs wat warm.

Je kan natuurlijk door het hele hok bodembedekking leggen (hennep schijnt fijn te zijn, zelf geen ervaring mee) maar ik weet niet of zindelijk maken dan wel makkelijk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zijn nu een paar dagen verder en ze is nog totaal niet zindelijk. ze plast heel erg veel op de bank. als ze op de bank plast dan zet ik haar gelijk in haar kooi als straf en dan leg ik het papiertje met de plas in haar wc. poepen doet ze ook nog overal terwijl ik al haar keutels in de wc leg. doe ik wat fout of is ze gewoon hardleers? kan ze het nog wel leren eigenlijk want ze is natuurlijk niet zo heel jong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zijn nu een paar dagen verder en ze is nog totaal niet zindelijk. ze plast heel erg veel op de bank. als ze op de bank plast dan zet ik haar gelijk in haar kooi als straf en dan leg ik het papiertje met de plas in haar wc. poepen doet ze ook nog overal terwijl ik al haar keutels in de wc leg. doe ik wat fout of is ze gewoon hardleers? kan ze het nog wel leren eigenlijk want ze is natuurlijk niet zo heel jong.

Je zei dat je haar eerst in de kooi ging proberen zindelijk te maken en volgens mij ook de bodembedekking zou gaan aanpassen... hoe is dat gegaan?

De tip van Bart is ook een goeie... sommige konijnen zijn best zindelijk maar gewoon erg eigenwijs in waar ze hun plas willen doen. Je kan dan het beste gewoon daar een wctje neerzetten en die dan heel langzaam steeds een stukje verplaatsen richting de plek waar je ze wilt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ze is nog steeds niet zindelijk.... Ik heb nu sinds al een poosje haar wc ergens in de kamer staan zodat als ze los loopt ze daar in gaat poepen en plassen. Dat ze in haar kooi niet zindelijk is maakt me niet uit. Maar ze doet nog steeds alles op de bank. Ik weet echt niet of ze ooit nog zindelijk gaat worden hoor.... Kan ik nog wat anders proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik haar de komende twee of drie weken niet meer op de bank laten. Als ze al die tijd niet meer op de bank zit, is ze misschien vergeten dat ze daar gaat zitten voor een plasje, want dat mag nu dus niet meer.

Pak haar dus ook niet op om met haar op te bank te knuffelen. Doe dit gewoon op de grond. Bank is verboden terrein. Zo heb ik het ze hier ook afgeleerd en nu is het geen probleem meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .