Ga naar inhoud

Konijn eet al niet vanaf vrijdag


kikker

Aanbevolen berichten

Sluit ik me bij aan. Een konijn stopt niet zomaar met eten en het is dan toch wel belangrijk om te weten waarom ze (de rest) niet eet.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het niet eerst eet ze 3 dagen niet, en blijkt ze dan toch wat te eten? het hooiruifje trekken ze hier helemaal leeg normaal dus daaraan kan ik ook duidelijk zien of ze er van eten.


 


daarnaast ben je bij de  geweest maar is er zoals k t lees eigenlijk geen onderzoek gedaan.. dat vind ik vreemd..


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker in 3 dagen moet het op gaan vallen dat het hooi of stro minder wordt...  En zijn die keutels nu ook nieuw? Of valt het kikker ook daar niet op of er keutels bij komen of niet.


 


Vrolijk zegt opzich niks... Gijs heeft ook eens een week niet gegeten (wel behandeld uiteraard) en toch bleef hij vrolijk.


 


Ook in de winkel regelmatig humpies gezien die helemaal verstopt zaten en uitgedroogd waren voor je er iets aan merkte dat ze dus rustiger werden. (kregen toen nog een volle bak voer, dus merk je ook niet zomaar dat ze niet eten en collega's letten er toen niet op en ik kwam er alleen op donderdag en zaterdag. Donderdag nog vrolijk en zaterdag wel rustig)


 


Konijnen zijn prooidieren zoals we allemaal weten. Dus voor die laten zien dat ze ziek zijn, zijn ze echt heel ziek....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maals ik doe me best !!!!!

Ik ben bij de dieren arts geweest en volg zijn advies op .

Als het nu niet gaat eten terug na de dierenarts voor vedere onderzoeken .

Jullie moeten ook goed begrijpen dat dit een opvang konijn is en niet me eigen konijn .

De opvan krijg geld geld van instanties en gaan daarom zelf er al helemaal niets mee

Doen !

Dus doe dit al op eigen kosten !

Terwijl ik ook zelf heel wat dieren van me zelf heb waar ik kosten aan heb.

Dus mocht het zo zijn dat er echt flink wat mis is met het konijn en bv geopereerd zou moeten worden heb ik daar het geld al helemaal niet voor .

Klinkt Mischien hard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar dus helaas niet .

Ik heb 4 konijnen voor ze herplaatst

En er zijn er twee gebracht dus afstands kosten .

Maar wat ze met dat geld doen is mij onduidelijk .

Ik ga dus zo bellen met de db en zeggen dat ik meer zeggenschap wil hebben of er anders mee ga stoppen want vind indien nodig is medische hulp noodzakelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij heel verstandig. Geld wat binnenkomt voor de konijnen is van de konijnen. Daar wordt een potje mee opgebouwd. Ik vind de prijzen best hoog, gezien er niet gecastreerd en geënt wordt. het moet dus zeker mogelijk zijn om een potje voor de konijnen op te bouwen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

12,50 vind ik niet bepaald hoog .

20 euro afstand kosten is om niet zo veel konijnen binnen te krijgen denk ik.

Maar ben het eens geld hoort voor de konijnen te zijn dn wil daar verandering in brengen elk geholpen dier is er 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

12.50 valt mee idd, maar ik doelde idd meer op de afstandskosten. je hebt dus 32.50 inkomsten per konijn. qua kosten in de meeste gevallen alleen wat voer, hooi en bodembedekker. Voor je daar 32.50 aan opgemaakt hebt...


 


en dat lijkt mij de foute motivatie... om niet zoveel dieren binnen te krijgen. Dan heb je dus liever dat mensen ze op straat zetten omdat ze er geen 20 euro voor willen betalen, dan dat men ze netjes brengt. En mensen die er geen 20 euro voor willen betalen zullen zeker zo redeneren zoals hier boven staat.


 


En als dat geld dan ook nog eens ergens anders naartoe gaat dan naar de konijnen... dan krijg ik daar helemaal de kriebels van...


Link naar reactie
Delen op andere sites

de opvang is bij kinderboerderij en die hebben vast meer kosten die waarschijnlijk ook niet door alles gedekt worden daarom zullen ze het geld voor iets anders gebruiken. Dit is heel anders dan mensen die thuis een opvang beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt kinderboerderij krijgt al geen subsidie meer dus moeten hun hoofd boven water houden.


neem t niet weg dat dingen beter kunnen .


maar daar zijn we druk mee bezig .


dat is slechts een kwestie van tijd.


wel heb ik me hart weer eens verloren dus besloten dit konijn zelf te adopteren .


dus er alles aan te doen haar beter te maken


Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dan zien zij de konijnen dus niet als opvang om de dieren te helpen, maar als inkomsten bron dieren verkopen om de kinderboerderij draaiende te houden.


Dat zal niet de bedoeling zijn neem ik aan bij wat kikker voor ogen heeft? In mijn ogen zou dit niet anders moeten zijn, de opvang hoort in mijn ogen gescheiden te zijn van andere ondernemingen. Zowel in inkomsten als uitgaven.


Link naar reactie
Delen op andere sites

De darmen waren nog wel op gang omdat ze wel poepte .


gebit was goed en buik voelde goed.


omdat ze niet heel veel poepte en ook niet at .


heb ik nu wel medicijnen mee gekregen .


en heb net olvarit appel gehaald .


dat gaat makkelijker is zo klein ini mini sspuitje .


heb haar net de medicijnen gegeven en 5 spuitjes pap .


de medicijnen moet ik een week lang geven.


nu hopen dat ze op knapt en niet van binnen iets heeft .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .