Ga naar inhoud

Konijn eet al niet vanaf vrijdag


kikker

Aanbevolen berichten

Ik heb uit onze opvang een konijn mee genomen na huis .


het konijntje zou vals zijn.


vrijdag heb ik hem mee na huis genomen maar sinds die dag valt me op dat ze niet eet,.


ook geen wortel ,appel hooi brok .


vandaag nog niet gegeten .


konijn ziet er vrolijk en levendig uit .


maar zit nu wel wat ik moet gaan doen .


want weet ook niet of het de dagen er voor in de opvang wel gegeten heeft.


konijn zit er al vanaf woensdag.


morgen ga ik toch de dierenarts opbelllen .


maar wat vinden jullie?


de keutels zij trosvormig en beetje vochtig 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou naar de dierenarts gaan! misschien heeft ze wel een vertopping in haar darmen ergens of haakjes op de tanden.. er zijn allemaal aanleidingen naar waarom ze niet eet. je kan eventueel ook de groenten in een blender o.i.d. doen dan is het vloeibaar misschien eet ze dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja...dat is een opvang ;) veel dieren geeft grote kans op zieke dieren.

Niet eten is ook wel basiskennis als het gaat om konijnen. Vind persoonlijk dat je al erg lang gewacht hebt voor je actie onderneemt. Het viel je vrijdag al op, waarom dan zondag je pas afvragen wat je moet doen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn dat langer dan een halve dag niet eet vind ik persoonlijk een spoedgeval. Of je moet weten wat er aan de hand is. Maar in dit geval weet je het niet en zou ik echt actie ondernemen voor je te laat bent. 3 dagen helemaal niks eten is echt foute boel in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel apart dat je nog vindt dat ze vrolijk en levendig is terwijl ze niks eet. Weet je zeker dat ze niks eet, of zal ze toch wat hooi eten, vaak moeilijk te zien met hooi vind ik.

Toen Roos kwam at ze ook eerste 2 dagen nauwelijks maar werd wel steeds beter. Dit duurt al een dag langer.

Ik zou idd ook naar de da gaan als ze echt niks eet. Hoop dat het dan morgen niet te laat is..

Succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgenvroeg actie is 3dagen te laat... of nou ja, misschien zelfs 5dagen.... of een konijn wel of niet eet is je eerste observatie bij het voeren. Niet alleen thuis, maar zeker in een opvang. Vind het dus vreemd dat je niet weet of ze in de opvang heeft gegeten. Of je nou zelf gevoerd hebt of iemand anders.

En een konijn wat verder levendig is, is niet zo gestressed dat het daarom niet eet... een gestressed konijn zit gestressed in een hoekje...

Daarnaast gaan de darmen stilliggen als ze niet eten, dus nee, na 2 dagen niet eten gaat een konijn niet uit zichzelf weer eten... basiskennis die je als opvang in huis moet hebben in mijn ogen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop ook niet dat het te laat is morgen .


ik kan nu helaas echt geen kant op.


heb me dierenarts al wel gebeld .


en aangezien het nog heel levendig is en vrolijk in huis rond huppelt is dat een goed teken .


ik ga morgen vroeg er gelijk heen ,


kan zijn dat ze mischien toch iets gegeten heeft ,.


heb hooi in zo bal hangen maar dat ze geen appel of wortel eet en en volgens mij ook geen brokken weg zijn .


maak ik me zorgen is een heel klein poolkonijntje .


ze mist een stuk uit haar oor heeft een kromme teen en allemaal plekjes in de vacht zie ik net of het oude wondjes zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .