Ga naar inhoud

Agressief of wennen?


Allison

Aanbevolen berichten

Ik was op zoek naar een leuke nieuwe man voor mijn eenzame meisje. Die heb ik gevonden, een Vlaamse reus, ruim 1 jaar en gecastreerd. Tussen de nijnen was het liefdde op het eerste gezicht en ik Cuddles gigantisch opbloeien. Ze huppelt weer vrolijk binnen en buiten en gaat heerlijk tegen haar reus aanliggen.


Alleen meneer de Vlaam, Buddha, vindt mij nou niet echt geweldig (en dan druk ik het nog zachtjes uit). Zodra ik in het hok kom voor eten drinken etc begint hij heel hard te stampen en schiet meteen naar voren om met zijn voorpoten over mijn hand te krassen.


Nou maakt dat mij niet veel uit, ik ben wel wat gewend met alle honden, maar ik snap niet waar dit gedrag ineens vandaan komt. Ik trek ook express niet mijn hand weg als hij dat doet en dan doet hij 2 passen naar achteren en gaat zitten fixeren naar mij. Ik ga gewoon door met hetgeen ik mee bezig ben en dan hoor ik hem af en toe snuiven.


 


Zou dit komen doordat het allemaal nieuw is voor hem, of hoort dit soort gedrag bij een Vlaamse reus?


Het is echt niet zo dat hij mij perse leuk moet gaan vinden, het gaat vooral om Cuddles, maar hij zal toch regelmatig met mij te maken krijgen. Loslopen erg leuk, maar weer in zijn hok krijgen is een enorm leuk spelletje voor hem, kijk eens hoe vlug ik ben :sarcastic:


Ik doe daar dus niet aan mee, ik ga niet achter hem aan lopen en loop weg en pak Cuddles op. Meestal denkt hij dan dat ze eten krijgen, want dan gaat hij zelf zijn hok in en ik negeer hem dan maar even.


 


Zijn er nog tips hoe hier mee om te gaan? Ik doe wat het eerste in mij opkomt, maar misschien moet ik het heel anders aanpakken?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n rammetje maar dan een dwerg. Mijn kleine man heeft gewoon een trauma waardoor die het niet zo op mensen heeft. Hij woont nu 8 maanden hier en nog steeds ia hij geen mega fan van me, ik heb hem vooral heel veel zn eigen ding laten doen maar de band aan gesterkt door hem uit mn hand te voeren. Ook helpt het hier als ik ze allebei tegelijk aai. Dan ga ik bij ze op de grond zitten als ze bij elkaar zitten en kriebel ik over hun kopje. Ik laat hem zien dat hij mij kan vertrouwen door heel veel dingen voor te doen bij zn vriendin. Zij vertrouwd mij wel volkomen wat maakt dat hij haar toch wel langzaam aan begint na te doen. Het heeft veel tijd en geduld nodig en ik verwacht ook niet dat hij ooit net zo'n knuffelkont wordt als zn vriendin maar hij vertrouwt me toch al meer dan in het begin.

Misschien kun je beginnen met vertrouwen te winnen door wat lekker of gewoon wat brokjes uit je hand te voeren als je hun verblijf binnen komt. Zo laat je zien dat je in vrede komt en zal hij na verloop van tijd misschien niet meer aanvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn de afmetingen van je hok? Lengte en de breedte?
Is het een witte Vlaamse met rode ogen?
Pak je hem inderdaad ook op na het loslopen?

Hoe lang heb je hem nu? 

 

Even een aantal vragen om het verhaal wat duidelijker te krijgen.

Voer en water moet denk ik vrij eenvoudig te geven zijn zonder krassen te krijgen. Vanuit een bakje oid in het drinkbakje of etensbakje doen zodat je handen niet te dichtbij hem komen, maar waar het vandaan komt. Dat is nog even uitzoeken vandaar de aanvullende vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zo weg, maar ik zal even proberen snel wat vragen te beantwoorden.


Het hok is groot, hij kan er met gemak doorheen lopen en ook op de bovenverdieping kan hij alle kanten op. Verder lopen ze veel los, dan hebben ze de hele tuin.


Ik heb hem nu ruim 1,5 week


Het is geen witte Vlaamse, ik zou niet zo snel weten hoe ik de kleur moet omschrijven, maar hij heeft een hele mooie kleur. Ik pak hem niet op, ik til hem ook niet op zolang hij mij niet vertrouwd.


Dat van dat bakje om ze hun voer te geven is inderdaad handig. Uit mijn hand wil hij niets eten, dan gaat hij stampen. Terwijl Cuddles het liefst uit mijn hand eet (ik ben personeel voor haar haha). Cuddles vindt het heerlijk om bij mij te zitten en gekriebeld te worden, ze kruipt het liefst in mijn nek en blijft daar zitten.


Buddha is weg bij zijn 3 vorige dames en moet het nu alleen met Cuddles doen, ik vroeg me af, kan het ok frustratie zijn misschien?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Een klein dwergje moet minstens 1m² ruimte hebben (op 1 zelfde verdieping) en zo gaat het telkens omhoog.


2kleine konijnen 2m², 3kleine konijnen 3m²...


Een Vlaam is een erg groot konijn wat dus logischer wijze ook wijst op veeeel meer ruimte dan een dwerg...


Ook moet hij op de achterpoten zich kunnen strekken zonder de bovenkant van het hok te raken...


 


Een ren is een mogelijkheid om gemakkelijk het hok uit te breiden...


Ga hierbij voor een heel stevige ren aangezien een vlaam met het doodste gemak een klein panelenrennetje kan wegduwen.


Een puppyren is aan te raden...


 


Je hebt hem ook nog maar kort dus hier zal ook wel vertrouwen in meespelen...


Ga vaak bij hen zitten, probeer te voeren uit de hand, heel rustig opbouwen...


Niet overhaasten want dit komt de vertrouwensband niet ten goede...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is handiger om de afmetingen van je hok te zeggen  :wink2:


Voor een vlaam vind ik sws 3 m2 nodig en dan met en maatje zou ik al 


naar de 5 tot 7 m2 kijken minimaal. Als je hok toch niet groot genoeg blijkt te zijn zou ik


naar een stevige puppyren op zoek gaan zoals MaddyB ook al zegt.


 


Natuurlijk is loslopen nog beter! Ik kon er niet echt uitkomen 


of ze nou 24/7 los lopen of een paar uurtjes. Als ze 24/7 los lopen


is wat ik hier boven heb gezegt niet nodig maar anders wel.. 


 


Nog verder voor de "agressie" je zou ook rustig op de grond kunnen zitten


en wachten tot konijn naar jou toe komt en je hand op de grond leggen


met daar wat groenvoer in of wat anders wat je vlaam lekker vind. 


Dat hielp hier wel!!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben toch heel benieuwd naar de afmetingen van het hok en hoe de opbouw is, waar hij de bedreiging ziet. Nog makkelijker zou een foto zijn.


Het kan een deel rouw zijn, maar zo klinkt het niet, want meestal bij rouw gaan ze niet meer eten en reageren ze anders. Het klinkt meer als gefrustreerd gedrag om omgeving en vernieuwing. Waarom moest hij eigenlijk bij zijn dames weg? Was daar een reden voor waar wat achter te zoeken is? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hok is net geen 12m2, groot dus. Ze lopen los vanaf dat ik wakker ben totdat het schemerig wordt. Ook als ik er niet ben er is nl altijd iemand in huis. Hij wil wel graag zijn hok in, want als hij losloopt en ik ben binnen (kan precies zien wat ze doen) gaat hij soms uit zichzelf het hok in.

Waar hij weg moest zei zij dat hij alles voor een stukje banaan deed en dat klopt. Net toen ik ze losliet ging ik op de grond zitten met banaan en na wat getwijfel kwam hij banaan eten bij me!

Hij moest weg, omdat de vorige eigenaar een jaar weg gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh de afmetingen zijn dan prima!!! Het gaat al wat vooruit dus gewoon elke dag herhalen tot ze niet meer twijfelt. natuurlijk niet alleen maar banaan doen ook kijken wat ze verder super lekker vind! Deed je vlaam dit zelfde ook bij zijn vorige baasje?

Nee bij zijn vorige eigenaar deed hij dit niet. Toen wij hem kwamen halen was hij wel erg terug getrokken en wilde het hok niet uit. Maar dat is denk ik wel te verklaren, het was donker, vreemde mensen en een vreemd konijn wat mee was. Uiteindelijk heeft ze hem eruit getild en toen ging hij wel meteen bij Cuddles kijken en ons bekeek hij niet en huppelde met een grote boog om hem heen. Toen hebben we hem even samen met Cuddles in een hok gezet en dat was echt zo lief, zij meteen wassen en hij ging er heerlijk voor liggen. En dat was voor mij het belangrijkste; ze moeten iets aan elkaar hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel extreem giga groot voor een hok? Weet je het wel zeker, bedoel je geen schuur ipv een hok?

Dan kan je toch ook makkelijk bij hem uit de buurt blijven en hem zijn ding laten doen?

Nee het is echt een hok, of eigenlijk een oud kippenhok. Mijn camera van mijn telefoon doet het niet, daarom kan ik er geen foto van plaatsen. Hij neemt ong de helft vd tuin in beslag. Ik denk dat als je een beetje handig zou zijn je er zelfs een voiliere in kan bouwen

Hij had me net goed beet, ze liepen los en is zat op een emmer met wat fruit. Cuddles kwam naar me toe en wil dan meteen op schoot. En jawel daar kwam Buddha aangehuppeld, heel vrolijk, ging tegen mijn been op staan. Ik dacht voor het fruit dus geef hem een stukje banaan en hij hing in mijn vinger. Hij beet niet express in mijn vinger denk ik hoor, dacht vast dat het banaan was, maar ppff auw haha.

Verder komt hij steeds meer naar mij toe. Is ook erg nieuwsgierig. Als ik in de schuur bezig ben met voer voor de honden bv, of spullen voor hun hok komt hij kijken of er nog wat te halen valt, dus echt bang is hij niet. En hij weet ook dat als ik Cuddles in haar hok zet dat hij ook in het hok moet en huppelt er keurig achteraan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt wel goed denk ik hoor...


Ik denk dat hij misschien een enthousiast konijn is als het op eten aankomt...


Ik heb hier een dame zitten die ook erg enthousiast is als ik haar eten geef en hierdoor dan perongeluk een beet zou kunnen geven...


 


De vertrouwensband moet groeien en als je hem uit de hand blijft voeren (grote stukken fruit en groente?) en je gaat hij hem zitten dat het wel erg veel gaat veranderen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het is echt een hok, of eigenlijk een oud kippenhok. Mijn camera van mijn telefoon doet het niet, daarom kan ik er geen foto van plaatsen. Hij neemt ong de helft vd tuin in beslag. Ik denk dat als je een beetje handig zou zijn je er zelfs een voiliere in kan bouwen

Hij had me net goed beet, ze liepen los en is zat op een emmer met wat fruit. Cuddles kwam naar me toe en wil dan meteen op schoot. En jawel daar kwam Buddha aangehuppeld, heel vrolijk, ging tegen mijn been op staan. Ik dacht voor het fruit dus geef hem een stukje banaan en hij hing in mijn vinger. Hij beet niet express in mijn vinger denk ik hoor, dacht vast dat het banaan was, maar ppff auw haha.

Verder komt hij steeds meer naar mij toe. Is ook erg nieuwsgierig. Als ik in de schuur bezig ben met voer voor de honden bv, of spullen voor hun hok komt hij kijken of er nog wat te halen valt, dus echt bang is hij niet. En hij weet ook dat als ik Cuddles in haar hok zet dat hij ook in het hok moet en huppelt er keurig achteraan

Ik bedoel het ook niet verkeerd, maar 12m2 is de afmeting van een kleine garage voor een auto en dan kan ik me niet voorstellen dat je hem niet dusdanig uit de weg kan blijven dat je geen problemen met hem hebt haha, maar meneer zal wel heel opdringerig zijn ;)

Ik ga er dan vanuit dat je er in kan stappen, dan zou ik zeggen goede laarzen aan en strooi biks gewoon lekker in de rond, heeft hij meteen een bezigheid.

Zo te lezen inderdaad helemaal gek op eten, heeft vast niet bewust gebeten, maakt het voor jou natuurlijk alleen niet minder pijnlijk. Ik zou persoonlijk in ieder geval biks los rond strooien zodat hij ook meteen wat te doen heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel het ook niet verkeerd, maar 12m2 is de afmeting van een kleine garage voor een auto en dan kan ik me niet voorstellen dat je hem niet dusdanig uit de weg kan blijven dat je geen problemen met hem hebt haha, maar meneer zal wel heel opdringerig zijn ;)

Ik ga er dan vanuit dat je er in kan stappen, dan zou ik zeggen goede laarzen aan en strooi biks gewoon lekker in de rond, heeft hij meteen een bezigheid.

Zo te lezen inderdaad helemaal gek op eten, heeft vast niet bewust gebeten, maakt het voor jou natuurlijk alleen niet minder pijnlijk. Ik zou persoonlijk in ieder geval biks los rond strooien zodat hij ook meteen wat te doen heeft. 

Weet ik hoor dat je het niet verkeerd bedoelde ;-), maar we worden nog wel vrienden, want ik kwam net thuis en wie stond mij op te wachten; Buddha met ijn vriendinnetje :love:

Hij kwam echt naar mij toe en toen ik ging zitten (ik had nog geen eten oid in mijn hand) kwam hij echt zo voor me staan van aai me dan. Ik helemaal blij natuurlijk! Hij ging met Cuddles spelen, nou ja, achter elkaar aan rennn erg leuk om te zien. En mijn vinger gaat vanzelf wel open, laat ik het zo zeggen, een Rottweilerbeet is harderen pijnlijker haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .