Ga naar inhoud

Snot


Nemolientje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,


Sinds zaterdag middag merk ik dat Muffin erg veel aan het niezen is. Ook wast ze na het niezen haar neusje steeds. Ik heb toen al het hooi weggehaald want dit was het laatste uit het pak en een nieuwe zak open gemaakt en dit gegeven. In de hoop dat dit zou helpen. Ze niest normaal af en toe wel als ze op een stoffig plekje is geweest maar dat houd na een paar keer ook op.


 


Ze is de 14e gesteriliseerd en sindsdien niet meer op gekke plekjes geweest dus dit kan het nu niet zijn. Ik controleer elke dag haar neusje en pootjes voor de zekerheid maar vind het erg moeilijk om bij het neusje wat te zien. De pootjes zijn droog. Vanochtend zag ik wel echt een snottebel in haar linkerneusgat, pootjes waren verder schoon en droog.


 


Ik zal straks de dierenarts even bellen maar heeft iemand hier ervaring mee en/of tips?


 


Alvast bedankt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede nieuws: ze kon nog ademen door beide neusgaten en we zijn er erg vroeg bij. Geen koorts, hartje, ademhaling en haar oogjes waren in orde. Ze eet en drinkt nog goed en was verder dus ook niet afgevallen.

Slechte nieuws (korte versie): haar wond van de sterilisatie is open gegaan. Er zat dus echt een gaatje in haar buik. We zijn er heel erg van geschrokken, kwam echt uit het niets want de hechtingen waren er zaterdag uit gehaald en toen ging alles goed. We hebben haar en Mars er ook nooit aan zien zitten. Dit was al een beetje aan het ontsteken. Gelukkig was alles van binnen nog heel.

Ze hebben het gehecht zonder verdoving en we zijn zo trots op hoe goed Muffin alles heeft gedaan. Ze heeft nu haar pakje weer aan en we hebben antibiotica mee. We gaan de wond in ieder geval elke dag goed in de gaten houden en d'r snot natuurlijk ook.

Wat een zorgen weer om dat lieve kleine beestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel!

Ik heb net een nieuw pakje besteld want ze had de vorige al flink kapot geknaagd en door het trekken werd het wat wijder bij d'r voorpootjes waardoor ze m op een gegeven moment gewoon uit trok. En dan hebben we er 1 die eigenlijk iets te strak was. Wat lubberen ze snel uit zeg. Hebben jullie hier ook last van?

Voor de snot heeft ze nu antibiotica en inderdaad geluk bij een ongeluk dat we daar waren en dat ze het ging controleren. Ze eet en drinkt gelukkig nog steeds goed. Ze is wel wat meer vermoeid af en toe.

Zo rot als je (bijna) niks kan doen om ze beter te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .