Ga naar inhoud

waarschuwing voor lupine in hooi, lees dit echt even!


breezer

Aanbevolen berichten

Helemaal mee eens....  ben s' avonds ongeveer een half uur bezig hooi aan mijn 4 konijnen te geven.Maak het dan voor de avond  "klaar"  en alvast een portie voor de volgende morgen.....  Durf het niet meer zomaar in het hok te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zaad op de foto ziet er wel uit zoals het lupinezaad dat was gepost op de 4e pagina van dit topic Dingski en Vianen, dus ik zou het zeker niet vertrouwen.


 


Ik pluis nu ook alles maar uit voor een paar dagen, kost wel even tijd, maar dan hoeft het tenminste niet in het donker in de avond. 


Ik wissel tussen Barn-i kruidenhooi en gewoon hooi van Barn-i, ben gelukkig nog niks tegengekomen. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist iets wat erg op lupine lijkt gevonden in Barn-i kruidenhooi! In dit geval in de smaak korenbloem en berkenblad. Ik zal er vanavond even een foto van plaatsen. Het is wat al eerder in dit topic voorbij kwam, die donkere zaden/zakjes. Ik hoopte nog wel zo dat barn-i er buiten zou vallen...

Hoop maar dat het goed gaat want ik had dit hooi dus gisterenavond laat in t donker in het hok gelegd en ik vind het net dus pas in het hok. Het meeste andere was opgegeten van het hooi dus ik hoop dat ze zo slim zijn geweest de lupine te laten liggen. ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb (paarden)hooi bij de boer vandaan.. Neem ik mee van de buren die twee paarden hebben staan. Zij zijn heel kieskeurig wat hooi betreft dus hoop dat het goed zit.


 


Ik zou zeggen probeer wat van mijn hooi, haha, maar je woont vast niet in de buurt :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ik in Noord Brabant dus gaat 'm niet worden denk ik 


 


Ja ik was even aan het kijken, ik geloof dat er niets bij zat qua merken die hier genoemd werden.


 


Duitse site is trouwens iets goedkoper naar mijn idee, zooplus.de


Link naar reactie
Delen op andere sites

ja,  ik heb van Zooplus het JP farm hooi.  ( bergweide hooi....  zou uit beieren komen geloof ik)


Tot nu toe niks gevonden,  sta elke avond een half uurtje het hooi uit te pluizen. Is wel een mooie baal van


20 euro.  ruikt goed en lange stukken. Hoop inderdaad dat mijn vertrouwen in dit hooi blijft en ik er niks in ga vinden.


Tot nu toe heb ik die bruine lupine gevonden in Divro hooi en het meadow hooi van Supreme  ( zag er echt waardeloos uit,  net


of het bermhooi was) . In het Bio hooi van zooplus heb ik trouwens ook ( nog )  niks gevonden.     

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hierbij dus de foto:


 


928lupine.jpg


 


Ik vraag me dus af of het wel lupine is omdat je steeds van die harige zaadzakjes ziet.


Ik zag deze ook al eerder in dit topic dus nam aan dat het ook lupine was, maar ik heb dus eigenlijk geen flauw idee.


 


Dit is in ieder geval wat ik gevonden heb in het barn-i kruidenhooi


Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, dat is wel schrikken, zat ook al hard te hopen dat Barn-i er buiten zou blijven omdat dat het enige verpakte hooi is wat goed gegeten wordt door Teddy.. 


Qua vorm heeft het inderdaad veel weg van lupine, ben benieuwd of een fabrikant binnenkort meer informatie kan geven nu er zoveel wordt gevonden in allerlei verschillende merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al verschillende merken hooi gevoerd, namelijk: HappyHome, Intratuin, Welkoop paadenhooi (baal van 15kg) en Barn-i kruidenhooi.


Schrik erg van deze berichten!


Betekent dit dat ik voortaan ook ieder plukje hooi moet uitpluizen voordat ik het aan mijn nijnen geef?


Dit vind ik eigenlijk te gek voor woorden, dat je een gekocht product nog helemaal zelf moet controleren.


Ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat, dat controleren voor ze het hooi in zakken stoppen, dus ik zal er niet over oordelen. Maar ik baal er flink van!


Ga nu meteen het hooi checken, want ow wat zou ik het vreselijk vinden als ze iets overkomt door het eten van lupine...


 


Als iemand een idee heeft wat we hieraan zouden kunnen doen, laat van je horen. Ik doe mee!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou bijna denken dat er ook dingen zijn die op lupine lijken maar het niet is....kan me niet voorstellen dat er ineens in meerdere merken lupine zit als dat zo gevaarlijk is......

 

waarom zou dat niet kunnen? Van 1 veld worden meerdere merken verpakt. Dus het is juist logisch.

 

En wat je kunt doen: het is al vaker gezegd: Hooi van de boer ;) ik ben nog steeds niks tegen gekomen en een boer let echt wel op wat hij in zijn hooiveld heeft staan als hij het ook aan zijn eigen dieren voert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij barn-i lijkt het om 1 smaak van het kruidenhooi te gaan. Ik heb het nu al in 2 blauwe zakken (korenbloem en berkenblad) gevonden en in de andere smaken helemaal niks.

Die smaak is ook wat fijner/dunner hooi dan de andere smaken. Dus misschien dat het van een ander veld komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou dat niet kunnen? Van 1 veld worden meerdere merken verpakt. Dus het is juist logisch.

 

En wat je kunt doen: het is al vaker gezegd: Hooi van de boer ;) ik ben nog steeds niks tegen gekomen en een boer let echt wel op wat hij in zijn hooiveld heeft staan als hij het ook aan zijn eigen dieren voert.

Ja dat deel wel, maar al die merken controleren dan niet wat er in hun verpakking hooi gaat terwijl het dodelijk is voor de dieren die het eten? Dat is toch hartstikke schadelijk voor die merken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .