Ga naar inhoud

waarschuwing voor lupine in hooi, lees dit echt even!


breezer

Aanbevolen berichten

Met carnaval waren de winkels hier dicht dus ik stond twee keer aan een gesloten deur vorige week. Kreeg geen reactie op mails, toen ik een bericht op hun fb pagina poste werd ik direct gebeld.

Ik kan maandag terug met de zak en ze beloven er werk van te maken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk zo leer je nog elke dag, dit wist ik ook niet. Ik heb het gelukkig nog nooit bewust gezien, of gegeven.


Maar nu zal ik toch nog wat extra opletten. En wat betreft het verhaal over fabrieken en oogsten, dat is zeer zeker waar. Vaak wordt op een locatie voor heel diverse merken artikelen ingepakt. Dus het hooi dat van een boer c.q. stuk land komt zal bij dezelfe fabrikant verpakt worden in verschillende verpakkingen en dus andere merken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond dit vandaag bij Sam in zijn hok... Zoiets kwam ik eerder ook tegen dat het waarschijnlijk lupine is.

Had het dus niet gezien bij geven... Stom...Kwam uit een zak van puik kruidenhooi paardebloem.

Ik las eerder bij andere dat het ook uit de kruidenhooi paardebloem kwam, ik koop dit maar niet meer.....post-26569-0-04857100-1395765818_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond gisteren ook zo'n ding als op de laatste foto's in het hooi. Had ze al eens eerder in een krul-vorm  gezien.  


Dacht toen: zal wel los lopen. maar toen ik gisteren echt een gesloten zwarte ( gladde)  zaad zag met hele kleine pitjes er in ging ik


eens googelen en zag tot mijn schrik deze berichten.  pfff.....   echt waardeloos dat dat gewoon in goed aangeschreven hooi zit.


Eerst dacht ik:  het lijkt er niet op ( die groene harige zijn toch anders ) maar toen zag ik dus hier de foto's staan.


Ik vond het in Divro hooi ( gekocht in de Bunnybunch webwinkel) en in supreme meadow hay.


Ook ik durf haast geen hooi meer te geven.....   Heb gisteren gelijk het hele hok uitgeruimd en nieuw hooi er in waar ik zo gauw niks in kon vinden.


( na het goed uitgepluisd te hebben. )  Ik hoop niet dat ze er iets van gegeten hebben!!   


Ik durf juist geen hooi te nemen van de boer ( mijn vriendin woont op de boerderij en heeft zat balen hooi liggen voor haar paarden) maar ik ben dan weer bang dat daar blaadjes tussen zitten enzo.


Maar zit er dus nu wel over te denken om daar een baaltje vandaan te halen. Maar voor zover ik nu dus begrijp zit het in Beapar hooi , hooi van Welkoop en bij mij dus in het divro hooi ( misschien handig dat de Bunnybunch winkel dit weet,  mits het dus lupine is he.....  ,  wat ik gevonden heb) en dus ook in het dure supreme hooi)      


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .