Ga naar inhoud

waarschuwing voor lupine in hooi, lees dit echt even!


breezer

Aanbevolen berichten

Mijn konijn ligt momenteel te stuipen in haar kooi, ik heb lupine gevonden in de kooi, kan alleen tussen het hooi gezeten hebben dierenarts kan niks doen aangezien de synptomen vaak pas wat later komen en niet meer uit haar luchaam kan, word dus afwachtwn of haar lichaam het aankan en ze het overleefd. Ik wil jullie waarschuwen het hooi kwam van de boerenbond en was virige week in de aanbieding dus mis hebben meer mensen dit gekocht.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat heftig, bedankt voor de waarschuwing!


Ik zal duimen voor een goede afloop!


 


Ik zou ook de fabrikant even mailen en langsgaan bij de winkel, kunnen ze misschien het resterende hooi uit de winkel halen als dat van dezelfde partij is of controleren? Geen idee of ze daar zo actief mee bezig zouden gaan, maar proberen kan altijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft het tot nu toe gelukkig gehaald, zie haar niet meer schrokken/stuipen. maar ze is nog niet in haar doen. ze is normaal heel erg druk en nu heel rustig. ik heb er melding van gemaakt op speciaal meldpunt ervoor, hun gaan ermee aan de slag zoals begrepen heb, ook hebben ze het al op Facebook gepost. Ik zal maandag even na de winkel bellen, om ze op de hoogte te stellen. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het gelezen op Facebook maar niet dat het jouw konijn is. Hopelijk komt het weer helemaal goed met haar. Zal voor je duimen!! Ik had laatst van de Jumper een zak en die heb ik netjes terug gebracht en mijn geld terug gekregen. Van Kenner heb ik het al vaker gehoord dat er lupine in zit maar van Happy Home niet. Ook weer iets om in de gaten te houden. Sterkte!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had lupine zelf ook al op google ingetypt, maar dan krijg je alleen maar de bloem te zien.


Zo de kan de lupine er toch nooit uit zien wanneer deze in het hooi zit? Dan stel ik me eerder een gedroogd iets voor, maar hoe dat er dan precies uitziet… Ik dacht inderdaad ook hoe Iris laat zien op de afbeelding. Zo'n 'harig' geval.


Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik gevonden heb is wat iris Q als afbeelding erop gezet heeft, en ik kwam toen op meldpunt site uit (weet niet of zomaar link van andere site mag plaatsen zonder toestemming) waar ook zo soort afbeelding bijstaat. Misschien dat het als zaadjes anders uitziet dan als bloem zijnde? Heb er verder ook weinig verstand van, het is ik ooit iets over gelezen had dat nu gelijk doorhad wat er aan de hand was. 


 


ze heeft het in elk geval gered, en daar ben ik heel blij mee, zoals ik ze zaterdag zag had ik niet verwacht ze  het zou halen, misschien ik geluk heb gehad ze er niet veel van opheeft, en het geluk me mannetje momenteel moeilijk eet vanwege (waarschijnlijk tumor maar is nog niet bevestigd door andere dierenarts) maar denk als hij het op had gegeten anders verlopen was, zij is pas 2 jaar oud kan meer hebben dan hoogbejaard konijn. en ze is ook nooit ziek verder gelukkig, dus misschien een geluk bij een ongeluk dat juist zij het op had en niet een van de andere. 


 


Ik blijf haar wel in de gaten houden, maar neem aan dat nu beter gaat het " grootste" gevaar geweken is. 


 


ik trek zo even de andere zak los, kijken of daar ook inzit, en dan neem ik ff contact op met de winkel. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

in de andere zak zitten ook dingetjes, maar nu veel kleiner. wel zelfde vorm en kleur maar echt veel kleiner. als trosjes hangt het aan een dun takje. in de zak die in de kooi al lag zaterdag vond ik ze in het groot zoals op de afbeelding. vraag me af of deze kleine dingen hetzelfde zijn maar nog niet volgroeid zeg maar, of het weer iets anders is. ik durf in elk geval ook deze zak weer niet te geven. ik ben niet zo goed in foto's posten. dus ik probeer hem even in me album te zetten, misschien iemand me dan ff kan helpen om hem hierheen te zetten? ( heb alleen die grote niet meer, die had ik al in kliko gegooid met alle kooi inhoud eroverheen. wou gene risico nemen voor de andere konijnen, en niet aan gedacht apart te houden , beetje stom achteraf. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

he wat naar zeg... gelukkig lijkt het goed af te lopen.


 


Ook zeker even bij de winkel langs gaan. Ik zou de zak waar je het nu in gevonden had ook even meenemen zodat ze het ook kunnen zien, dan kun je ook je geld terug krijgen waarschijnlijk. Bedenk wel dat zij er ook niks aan kunnen doen. Het is een natuur product en helaas verspreiden die zaden zich naar de hooivelden. Het is dus helaas niet altijd te voorkomen dat ze tussen het hooi komen. Daarnaast pakken die mensen in de winkel dat hooi niet in ;) Maar zeker heel belangrijk om het te melden. ook in de winkel zodat ze op de hoogte zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .