Ga naar inhoud

Kale plek


isislovechoco

Aanbevolen berichten

Even goed in de gaten houden dan. Vaak zie je naar enige tijd wel weer de haartje terug groeien.
Of eventjes opletten of de partner constant daar likt.

Zolang het plekje er rustig uitziet, de huid mooi roze, geen schilfertjes, geen wond enzovoort hoef je je niet zo heel veel zorgen te maken want de kans is groot dat de partner de boosdoende is! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je verhaal zo lees moet ik denken aan vachtmijt, maar zo een diagnose stellen is natuurlijk wat lastig ;)

Hier staat wat meer over vachtmijt; http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/vachtmijt.html

 

En ja, even naar de DA gaan is denk ik een goed idee. Mijt is goed te behandelen, maar je moet wel zeker weten dat het mijt is. :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Newbie, kan je alsjeblieft je eigen topic beginnen?


 


Ik ben eergister naar de DA geweest met de kale plek van mijn konijn Choco. Ik heb alle twee mijn konijnen ook gelijk weer ingeënt. De DA dacht dat het mijt was of schimmel, ze hebben wat druppels op de rug gedaan tegen mijt en een zalfje meegegeven tegen schimmel dat ik 2x per dag op moet smeren. Ik zie nog geen verschil en het wordt nog steeds groter.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Update: de plek is wel al genezen en er groeien weer haartjes op, maar het andere konijn trekt de nieuwe haartjes er weer uit... Kan ik misschien iets op zijn voorhoofd smeren wat voor de konijnen niet schadelijk is maar wel vies zodat het andere konijn er niet meer aan gaat likken/trekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .