mammafelina Geplaatst: 20 februari 2014 Delen Geplaatst: 20 februari 2014 Is de kleine Trixie ren geschikt als permanent buitenverblijf voor Snuf?Zo ja, hoe kan ik deze dan het beste (gedeeltelijk) overdekken zodat hij ook in de regen droog zit.Welk schuilhokje zouden jullie adviseren i.c.m. deze ren?Snuf heeft een nieuw hok nodig, en omdat ik niet zoveel ruimte heb in de tuin lijkt dit mij wel een goede oplossing. Marjolein Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 20 februari 2014 Delen Geplaatst: 20 februari 2014 De tinnen trixieren is zeker geschikt als permanente ren! Ik heb zelf de grote variant gekoppeld aan een etagehok, ook buiten. De kleine is natuurlijk niet zo groot (maar als je niet meer ruimte in de tuin hebt...). Als ik het goed begrijp is het voor 1 konijn? Je kan er een plaatje boven leggen, bijvoorbeeld een pvc-golfplaat. Aan de zijkant zou je het dan nog gedeeltelijk (niet helemaal, want dan gaat het broeien) dicht kunnen maken met doorzichtig tafelzeil. Voor een hok er aan kan je eens op zooplus.nl kijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Woezel en Pluk Geplaatst: 20 februari 2014 Delen Geplaatst: 20 februari 2014 ik heb die ren, en hij is fantastisch! ik heb hem voor de cavia's, en hij gaat alleen 's zomers naar buiten. alleen er zat een klein beetje roest op na een paar regenavonden (alleen bij de scharnierpunten)... je kan hem gebruiken als permanent verblijf.een golfplaat of een simpel zeil is al genoeg. ik heb er zo'n klein schuilhokje van 50cm x 50cm bij staan voor als ik ze van de ochtend tot de avond er in laat. als je nog vragen over de ren hebt: stel ze gerust! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 20 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2014 @ lienappelsien: Het is inderdaad voor 1 konijn. Ik heb helaas niet zo'n grote tuin en ik wil er ook graag zelf van de zomer ook nog van kunnen genieten.Ik probeer snuf alles te geven wat hij nodig heeft, goed en genoeg broken, hooi, groenvoer, verschillend speelgoed,en genoeg ruimte om te bewegen.Het enige wat ik hem niet kan geven is een vriendinnetje. ( mijn vriend wil absoluut geen tweede konijn meer) @ woezel en pluk: Jij geeft aan de ren alleen in de zomer te gebruiken en dat hij na een aantal regen buien al begint te roesten.Is hij dan wel geschikt om permanent buiten te laten staan? Nog even algemeen:Ik ben een enorme twijfelaar waar het gaat om het welzijn van mijn konijn. Twijfel dus de hele tijd tussen een redelijk ruim houten konijnenhok zonder ren of tussen de Trixie ren als permanent buiten verblijf i.c.m. een schuilhokje. Waar zou snuf nou het gelukkigst mee zijn??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Christaaa Geplaatst: 20 februari 2014 Delen Geplaatst: 20 februari 2014 wat mij betreft: zoveel mogelijk ruimte op 1 oppervlak is fijner. Ik zou dus voor de trixieren kiezen.een hok zonder ren is eigenlijk altijd te klein. wat een vriendinnetje betreft; je zegt dat je hem alles probeert te geven, maar wat mij betreft is een maatje wel 1 van de basisbehoeftes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
piccaso123 Geplaatst: 20 februari 2014 Delen Geplaatst: 20 februari 2014 Je kunt je vriend over halen door schattige filmpjes te laten zien dat konijnen elkaar wassen enz. (helpt meestalwek zo heb ik ook mijn 2De konijn gekregen nu inmiddels 3...) De trixieren is heel goed als permanent verblijf! Zou ik zeker doen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 20 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2014 Even kort over waarom snuf alleen zit. 3 jaar geleden heb ik van mijn college 2 konijntjes overgenomen, Snuf en Stamper 2 rammetjes.Volgens een bevriende dierenarts van de betreffende collega, konden de 2 broertjes prima samen blijven in een normal hok met ren.Ik vertrouwde op zijn menig, naief misschien maar goed. Snuf en Stamper kwamen dus toen ze ruim 10 weken oud waren bij ons wonen, en het leek allemaal heel goed te gaan.Op een dag ongeveer 3 maanden later wilde ik de nijntjes uit de ren in hun hok zetten omdat ik moest werken, beide nijnen lagen languit in de ren.Stamper reageerde echter niet toen ik aan kwam lopen en bij aanraking voelde hij al helemaal stijf. Het meest waarschijnlijke is dat ze hebben gevochten en dat Snuf stamper heft dood gebeten. Na dit incident durfde ik er geen tweede konijn meer bij te zetten.Vorig jaar zomer vond ik het wel heel erg zielig voor snuf, dus hadden we besloten om hem dan maar weg te doen als wij hem geen vriendin konden geven.We hebben hem naar de konijnen heuvel gebracht, en grote binnen tuin van het verpleeghuis waar ik werkte, helemaal ingericht voor de konijnen.Snuf kwam hier samen met nog een aantal andere konijntjes. Helaas ging dit ook niet goed, er werd flink gevochten in de groep en er is zelfs meerdere malen bloed gevonden. Als ik ging kijken lag Snuf altijd zielig in een hoekje, bang voor de andere nijnen maar wel weer gelijk heel erg op mij gericht.Na een week heb ik besloten om hem daar weer weg te halen, ik kon het gewoon niet langer aan zien.Op dat moment heb ik besloten dat hij de rest van zijn leven bij mij blijft, ook als dat betekent dat hij dan alleen zit.Ik wil hem die stress gewoon niet nog een keer aan doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Christaaa Geplaatst: 20 februari 2014 Delen Geplaatst: 20 februari 2014 Het klinkt mij alsof je 2 keer geen goede combi hebt gehad. twee ongecastreerde rammen gaat vrijwel nooit goed (hoewel ik doodbijten wel erg extreem vind) en de tweede keer begrijp ik dat je hem in een bestaande groep rammen hebt gezet?Ik weet eigenlijk wel zeker dat je hem met een vriendinnetje een hoop plezier zou doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 20 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2014 Het was nog geen bestaande groep, maar het waren wel allemaal rammen bleek achteraf.Ik zal het binnenkort nog wel eens ter sprake brengen. Er zit hier in de buurt een goede opvang, die mij dan misschien wel willen helpen met koppelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Woezel en Pluk Geplaatst: 20 februari 2014 Delen Geplaatst: 20 februari 2014 @ woezel en pluk: Jij geeft aan de ren alleen in de zomer te gebruiken en dat hij na een aantal regen buien al begint te roesten. Is hij dan wel geschikt om permanent buiten te laten staan? hij is zeker geschikt! dat kleine beetje roest is denk ik alleen voor de scharnierpunten op de hoeken. dat dit er zit is niet erg, en ik denk niet dat het zich ooit nog zal uitbreiden. als close-up is het misschien te zien, maar verder niet... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caatje1988 Geplaatst: 20 februari 2014 Delen Geplaatst: 20 februari 2014 Ik heb zelf de grote variant hier 2 jaar gebruikt in huis en ik vond hem zeker erg handig (uiterlijk voor in huis iets minder dus nu een zelfbouw hok staan)Maar voor buiten is zoiets volgens mij wel goed geschikt. (Die van mij staat in het vraag en aanbod hoekje te koop ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 21 februari 2014 Delen Geplaatst: 21 februari 2014 Die van mij staat sinds afgelopen zomer buiten en roest nog niet (alleen het kettinkje van het slotje bij de kleine opening).Een vriendinnetje zou natuurlijk geweldig voor hem zijn. In de opvang vindt hij vast een dame waar het mee klikt. De kleine ren is alleen wel te klein voor 2 konijnen. Voor 2 konijnen wordt meestal 2 m² gerekend (gelijkvloers)... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2014 De plek waar de ren moet komen te staan, ligt van de zomer wel een aardige tijd in de zon.Kan ik dan iets doen waardoor Snuf er niet zoveel last van gaat hebben? Wat betreft een vriendinnetje, ik moet eerst op meten hoe groot het stukje tuin is waar de ren moet komen te staan.Ik geloof echter niet dat dit 2 m2 is.Als ik wil dat er een vriendinnetje bij komt zou dat dus op een plek moeten gebeuren die eigenlijk te klein is.Dan moet ik een afweging maken over wat er beter is, Snuf alleen laten zitten of een vriendin erbij zoeken, maar dan wel op een kleinere oppervlakte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Woezel en Pluk Geplaatst: 21 februari 2014 Delen Geplaatst: 21 februari 2014 als je de grote versie neemt is er volgens mij wel ruimte voor 2 konijnen (voor 20 euro heb je er al één! http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/73105-binnenkort-beschikbaar-groot-formaat-trixie-ren/)en een vriendinnetje is een hele goede (en leuke) keus! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nini Geplaatst: 21 februari 2014 Delen Geplaatst: 21 februari 2014 voor meer schaduw zou je er ook een parasol in/naast zetten.en ik denk dat een vriendinnetje best wel belangrijk is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2014 De grote ren gaat gewoon echt niet passen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten