Spring naar bijdragen
Iloveanimals

Teddy konijn kammen

Recommended Posts

Wij gebruiken een anti vlooienkam voor langharige honden/katten. Kammetjes en borsteltjes voor konijnen heb je niets aan. 

Er zijn filpjes op Youtube te vinden waar je kunt zien hoe je een Teddy moet kammen en knippen. Dat laatste wil ik je echt aanraden. Ze hoeft niet heel kort, maar je merkt het verschil met kammen. Ze hebben minder kluiten, nemen minder bodembedekking mee en kunnen konijn zijn  in plaats van een wandelend pluisje.

Zo'n kammetje gebruiken wij: d03f70c8da7f9532ddf5d5e80f123bf2.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb haar zonet opgehaald alleen ze heeft diarree!!! Hoe kan je dit het beste schoon maken? We hebben haar kondje in lauw water gedaan en geknipt. Kan je ook een beetje shampoo gebruiken? Gewoon voor mensen of moet je speciale shampoo kopen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je shampoo wilt gebruiken moet dat dierenshampoo of babyshampoo zijn. In pricipe moet water voldoende zijn. 

Als het nog nat kun je het ergste met een nat doekje weghalen. De rest laat je opdrogen en kam je er later uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt de pluk haar tussen twee vingers nemen. Als je je vingers dan tegen de huid houdt kun je niet in je konijntje knippen. 

Je kunt ook de pluk haar vastpakken en de poep eruit kammen. Dan kun je niet hard aan je nijn te trekken zodat het zeer doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik ga het ook kort houden alleen ze heeft nu een knoop zo groot als een pingpong bal en die wil er moeilijk uit. Kammen laat ze toe maar als we de schaar erin zetten spartelt ze tegen. Het is ook moeilijk knippen want je kan niet zien waar de huid zit. Iemand tips?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met die km heb ik geen ervaring.

Wat de knoop betreft: in dit gval is het het makkelijkste als 1 iemand haar vasthoudt en 1 iemand knipt of kamt.

Kammen: trek  de kluit heel voorzichtig met je handen in tweeen, splits beide helften zo verder tot je allemaal kleine kluitjes hebt die je redelijk gemakkelijk weg kunt kammen.

Knippen: plaats je kam achter de kluit, tegen de huid van je konijn aan. Knip langs de kam (aan jouw kant, niet aan de kant van de konijnenhuid). Kam de restjes kluit nu weg.

Een trimmer is nergens voor nodig als je dat niets wilt. Als je op deze manier de kluiten aanpakt en haar vervolgens gewoon bijhoudt, komen zulke kluiten (bijna) niet meer voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .