Ga naar inhoud

Complicaties sterilisatie


Laura020

Aanbevolen berichten

30 januari is Roos gesteriliseerd/gecastreerd. Ging allemaal volgens boekje, heb carprofen meegehad (gaat standaard) en het flesje leeggemaakt. Bijna 5 dagen dit gehad. Een week nadat ze geholpen was ( vrijdagavond) at ze 's avonds haar brokjes niet meer, wel hooi en groen. Omdat het natuurlijk net voor het weekend was, toch maar da gebeld. Carprofen opgehaald om dit nog te geven, maar omdat ze het later toch ging eten dit niet gegeven. Maandagavond zelfde verhaal, ook geen carprofen gegegeven omdat het niet ernstig leek. Dinsdag terug voor wondcontrole, zag er allemaal goed uit.

Donderdagochtend (2 weken na sterilisatie) at ze helemaal niet meer.... Pijnstiller erin en da gebeld. Helemaal nagekeken, enige plek waarop ze reageert is waar ze geopereerd is, waar de eistokjes/ baarmoeder zaten, verder hoort en voelt alles goed. Tempratuur goed. Da had dit eigenlijk nooit meegemaakt, ze kan wat extra gevoelig zijn...

Moet haar nu een week op de pijnstiller zetten, is ook ontstekingsremmer. En dan verder kijken.

Mijn vraag was of andere ervaring hiermee hebben....

Ze ging de 2de avond nadat ze geholpen was weer zelf eten en buiten de momenten dat ik aangaf dat ze niet at, heeft ze altijd gegeten. Ze krijgen hier ook 4 keer per dag wat, net als de katten... Hooi zelfs nog niet meegenomen...valt dus altijd extra op als ze niet eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring mee, maar wel met verschillende pijnstillers en je zou eens een andere kunnen proberen. Heb ook een konijn dat van Carprofen slecht gaat eten. Niet dat dat het per sé is, maar het kan altijd en dan is het natuurlijk een kleine moeite om dat even uit te sluiten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

Ze ging donderdag een klein uurtje nadat de ik de pijnstillers had gegeven gewoon weer eten, nam een inhaal slag en is weer levendig. Nu onder carprofen eet ze goed en is ze levendig. Hoop dat ze na een week pijnstiller het zonder ook goed blijft doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat rot joh. Met deze specifieke klachten geen ervaring, maar de mijne had een hechting eruit getrokken die weer opnieuw gehecht moest worden en waardoor ze langer ontstekingsremmer moest omdat de DA het wondje niet helemaal vertrouwde. Het is vervelend, zeker als je een preventieve ingreep hebt laten doen, om een beestje zo te zien kwakkelen. Even los van dat het allemaal extra kosten zijn en bij de meesten het geld ook niet op de rug groeit. Ik kan je verder over de pijnstilling geen tips geven, dus bij deze alleen veel succes gewenst, even doorzetten nog ermee het komt allemaal echt wel goed over een tijdje!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan goed zijn dat ze echt gewoon buikpijn heeft. Als je de eierstokken en baarmoeder er uit laat halen is er natuurlijk een periode van herstel nodig. Het is immers een flinke buikoperatie.  Het ene konijn heeft er minder last van dan de ander. Keutelt ze wel gewoon goed op het moment? Ik zou niet zomaar stoppen met de pijnstillers maar in dit geval afbouwen (wel even in overleg met de DA). En dan in de gaten houden of ze dan goed eet en op welke momenten. Veel beterschap!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .