Ga naar inhoud

Konijn gaat z'n hok niet meer uit


schoenveter

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Mijn nijn Rembrandt heeft altijd wanneer ik thuis was gezellig buiten z'n hok gehuppeld en kwam hij vaak bij me kijken hoe het er mee was. Nu sinds we een jaar geleden verhuisd zijn, komt hij steeds minder vaak z'n hok uit.

Tijdens de verhuizing heb ik ook een nieuw hok voor hem gekocht (een grote met 2 verdiepingen) zodat hij wat meer leefruimte zou hebben voor als we niet thuis zijn.

Ik heb wat rondgekeken op het forum naar andere konijnen die hun hok ook niet uit gingen, maar dat ging voornamelijk om het niet durven. Rembrandt durft wel. Hij komt ook een keer per dag z'n hokje wel uit, maar dan heeft hij het na 5 minuten ook meestal wel weer gezien. Ook komt hij wel eens knuffelen, maar het is allemaal toch minder dan toen we nog met z'n 2tjes op n studentenkamer zaten.

Kan het zijn dat hij gewoon content is met z'n grote hok dat hij niet meer de drang heeft vaker dan 1 keer rond te hupsen? Komt het omdat hij geen puber meer is (hij is nu 3)? Of is hij misschien toch eenzaam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad laminaat en daar lees je veel over dat sommige nijnen daar niet van houden. Echter dacht ik niet zozeer dat het daaraan lag, omdat Rembrandt best nog wel buiten komt/is gekomen (ook in het nieuwe huis) en rond hupst(e)...

Misschien dan toch maar meer info zoeken over een 2e nijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja....goed overwegen of je de ruimte en (financiële)zorg kan bieden die twee konijntjes toch nodig hebben...

Qua schoonhouden is het ook weer iets intensiever...qua geur..stof...geen idee...noem het..

En stel je gaat er serieus voor; Haal geen konijn bij een dierenwinkel o.i.d, maar kijk eens bij een opvang...

Dat is een absoluut voordeel bij het koppelen en de slagingskans..

Maar goed...eerst maar eens kijken en rustig nadenken...

Geef je konijn ondertussen eens wat speelgoed...WCrolletje met hooi...een speelbal(waar je voer in kan doen) en zo is er wel meer te vinden hier op het forum..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .