Spring naar bijdragen
Junior

Konijnen Speeltjes zelf maken.

Recommended Posts

Hoi-Hoi! :star:

Ik heb een heel actief konijn maar ze raakt gauw verveeld. Ik heb op andere topic's gekeken of er leuke ideeen waren maar dat schoot niet echt op! Hebben jullie leuke speeltjes om je konijn te vermaken.

Because:

In de Winkel zoals Welkoop, Discus, Hertog zijn konijnen speeltjes heel duur! zoals 7,50 voor de kleinste voederbal.

De Action heeft wel leuke kattentunnels voor je konijntje MAAR; Dat is het wel weer .. Wibra en Zeeman hebben ook niet echt iets voor konijnen.

Maar wat zijn jullie ideeën?

En waar vermaak je hem mee?

Want mijn Konijn heeft ook geen Maatje..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een maatje voor jouw konijn zou inderdaad de allerbeste oplossing zijn tegen verveling.

Speeltjes die konijnen vaak leuk vinden en je zelf kan maken.

-Een eetbare groenteslinger: een stuk sisaltouw met daaraan een wilgentakje, groente, dennenappel, appelschijfje enz.

-Een wc rol met in het midden een paar stukjes wortel of appel en links en rechts dicht gestopt met hooi

-Een lege eierendoos met daarin een paar brokjes zodat het ook lekker rammelt

-Een kartonnen doos met daarin kruidenhooi en in het midden brokjes of groente. Aan de zijkant kun je dan een paar gaatjes maken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt alles ook zonder eten erin leggen maar de kans is dan minder groot dat ze er dan ook echt mee gaan spelen en er wat mee gaan doen. Waarom zou je de brokken die je ze normaal geeft niet in zo'n spelvorm geven :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kunt alles ook zonder eten erin leggen maar de kans is dan minder groot dat ze er dan ook echt mee gaan spelen en er wat mee gaan doen. Waarom zou je de brokken die je ze normaal geeft niet in zo'n spelvorm geven :)

Inderdaad! Mijn konijnen hebben niet eens een voerbak voor hun brokjes! Zij moeten werken voor de kost en hun brokjes bijelkaar zoeken. Dat kan in een intelligentiespel voor honden, een voerbal of tussen het hooi/stro op verschillende plaatsen in hun verblijf. Wel in de gaten houden of ze allebei ongeveer de helft vinden! Zo zijn ze lekker een poosje bezig met het bij elkaar scharrelen van hun kostje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inderdaad! Mijn konijnen hebben niet eens een voerbak voor hun brokjes! Zij moeten werken voor de kost en hun brokjes bijelkaar zoeken. Dat kan in een intelligentiespel voor honden, een voerbal of tussen het hooi/stro op verschillende plaatsen in hun verblijf. Wel in de gaten houden of ze allebei ongeveer de helft vinden! Zo zijn ze lekker een poosje bezig met het bij elkaar scharrelen van hun kostje!
Dat is heel leuk ja!! ;-))

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .