Ga naar inhoud

Van SS naar HFST


Charita

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb eens een zakje HFST gekocht om te kijken of de meiden dat ook lusten.

Ik zit er namelijk aan te denken om ze over te gaan zetten op dit voer

De SS koop ik relatief goedkoop 20 kilo voor 52 euro maarja HFST is 30 kilo voor 30 euro.

Ik ben echt niet te beroerd om geld uit te geven hoor maar ze eten ook alleen maar kruidenhooi vsn Barn-i waar zeker 4 zakken per week van leeg gaan en ik heb geen volwaardige baan dus er gaat een groot deel van t loon op aan de konijnen.

Maar nu zou ik willen weten: doe ik ze echt tekort als ik van SS naar HFST ga?

Want als SS veel beter is en ik ze tekort ga doen, dan moet k maar bij SS blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op dat er de laatste tijd hier op BB bijna alleen nog maar over SS gesproken wordt als het om goede biks gaat (Trovet wordt ook nog wel genoemd). Een jaar geleden had iedereen het hier over SS en HFST, maar HFST wordt nu bijna nooit meer genoemd. (Dit is mij al een poosje een doorn in het oog, maar nu heb ik dus de gelegenheid om er iets over te zeggen ;)).

Ik voer nu 2 jaar HFST en ben er erg tevreden over. Destijds heb ik de samenstelling van een aantal brokken vergeleken en dus voor HFST gekozen. Het is een goede brok die ook betaalbaar is. Ik koop altijd 15 kg zakken bij BunnyBunch. Sommige konijnen schijnen het niet te lusten, zelf heb ik dat nog niet meegemaakt. Dus eerst een proefzakje testen is wel handig, maar dat is bij elke brok.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope farms is geen slechte brok. Mijn konijnen hebben dat de eerste jaren gehad en doen het er goed op. Je doet je konijnen er niets te kort mee hoor. Als je echt konijnen hebt met gevoelige darmen of slechte hooi eters zou ik het afraden om over te stappen. Maar als dat niet het geval is, doe je ze niets te kort met hope farms en is het alleen maar fijn voor je portemonee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op dat er de laatste tijd hier op BB bijna alleen nog maar over SS gesproken wordt als het om goede biks gaat (Trovet wordt ook nog wel genoemd). Een jaar geleden had iedereen het hier over SS en HFST, maar HFST wordt nu bijna nooit meer genoemd. (Dit is mij al een poosje een doorn in het oog, maar nu heb ik dus de gelegenheid om er iets over te zeggen ;)).

Is dat zo ja? Ik had zelf juist het idee dat ook over SS steeds meer negatieve reacties verschijnen.

Grappig dat dit toch erg verschillend over kan komen.

Ik sluit me er trouwens helemaal bij aan dat hope farms een prima brok is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan gaan we het gewoon proberen!

Laatst wilden ze SS ineens niet meer hebben, toen ik nieuwe zakken kreeg.

Inmiddels eten ze het weer maar wel minder en veel meer hooi.

Natuurlijk is dat heel fijn, maar het viel wel op.

Ik heb een klein beetje bij de SS gestrooid, een paar korreltjes dus we zullen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat zo ja? Ik had zelf juist het idee dat ook over SS steeds meer negatieve reacties verschijnen.

Grappig dat dit toch erg verschillend over kan komen.

Ik sluit me er trouwens helemaal bij aan dat hope farms een prima brok is.

Haha dat is inderdaad grappig!

Ik ben er ook al een tijd tevreden over en helemaal met die prijs. Er staat hier op bunnybunch ook ergens een topic van iemand die de inhoud heeft vergeleken en dat bleek best weinig verschillen te hebben met SS :)

Ja dat heb ik 2 jaar terug ook gezien; de vergelijking van de samenstelling en ook de 'eisen' van de waardes. Ik geloof dat er in HFST iets minder ruwe vezels zit, maar nog wel meer dan er als norm gesteld is. Op bepaalde punten was HFST geloof ik weer beter. Is gewoon allebei een goede brok voor een gezond konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was om dezelfde reden ovgestapt op hfst. Volgens mij een prima brok, maar ze wilden het helaas niet eten. De helft bleef staan. Uiteindelijk toch gezwicht en nu krijgen ze weer ss.

Volgens mij zijn de meeste soorten biks echt prima. Zolang je biks met mate voert en vooral veel hooi geeft zal het wel goed komen.

Wel voorzichtig omwennen na de recente gasbuik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ik heb nog meer dan zat SS dus voorlopig gaan ze nog niet helemaal over, ik wil alleen graag weten of ze het lusten om in de toekomst eventueel over te kunnen stappen. Ze krijgen er nu wat brokjes overheen, maar aangezien de voerbak door mevrouw Leyla de afgelopen tijd steeds omgegooid werd weet ik nog niet veel :P

De hormoontjes zijn weer wat gaan zakken, dus ik hoop dat ik het nu beter kan zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij zijn vanuit financiële redenen overgestapt van SS naar HFST.

In het begin moesten onze 4 hupsels erg wennen.

Nu eten ze zonder problemen.

Merk wel dat ze minder schrokken, ggoed teken dus.

Controle bij de DA wijst ook uit dat ze nog mooi op gewicht zitten.

De overstap is dus goed gegaan.

Konijnen blij, wij blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Ik voer HFST, mijn vorige konijnen kregen dit, mijn halfwildjes ook en omdat ik gewoon niet in de gaten kan houden dat Flip zijn eigen biks eet, is ook hij aan het overstappen op HFST.


 


Ik vind dat er niet gek veel verschil in zit, en HFST is in ieder geval beter dan die hele goedkope biks. Ik voer geen SS omdat ik dit gewoon te duur vind, zowiezo en ik woon op mezelf als student.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .