Ga naar inhoud

Weekendje weg

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Binnenkort gaan mijn vriend en ik (en ons dochtertje) een weekendje weg. We gaan ongeveer zaterdag ochtend/ middag en verwachten zondag in de avond weer terug te zijn. Maar dan moeten de 2 konijntjes alleen thuis blijven... Ze kunnen helaas niet mee. Kan ik hun bakje voer vol doen en dan met een gerust hart gaan? Of bestaan er ook een soort voer automaatjes? Wat kan ik het beste doen? Graag jullie hulp en tips.

Bedankt alvast!

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik weet wel dat je voor katten een automatische voerbak hebt. Collega heeft dat omdat wij veel wisselende diensten draaien en de kat dan altijd op zelfde tijdstip eten krijgt ongeacht of we werken, liggen te slapen of thuis zijn.

maar voor 1 dag zouden ze het denk ik wel redden, (maar heb je konijnen die alles in 1x op eten of laten ze wel een beetje liggen) want schiet natuurlijk niet op als ze alles in 1x op eten. en zorgen dat er genoeg hooi ligt.

.

aangepast door nico
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou gewoon hun dagelijkse portie biks op zaterdag geven en voor de rest hooi en water voor een hele week, bij wijze van spreken, zodat ze zeker toekomen, en dan zondagavond, als dat lukt, of maandag weer hun portie biks. Van één dag geen biks zullen ze niet dood neervallen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zou gewoon hun dagelijkse portie biks op zaterdag geven en voor de rest hooi en water voor een hele week, bij wijze van spreken, zodat ze zeker toekomen, en dan zondagavond, als dat lukt, of maandag weer hun portie biks. Van één dag geen biks zullen ze niet dood neervallen.

Precies :). In principe ben je er gewoon beide dagen, dus is er niks aan de hand.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zorg dat ze een back-up hebben wat drinken betreft, dat als de fles lekt of verstopt zit, ze alsnog een bakje of andere fles hebben. Maar ik zou geen extra brokken geven, dat is anders dan anders en wie weet reageren hun darmen daar juist op. Gewoon de normale afgemeten hoeveelheid. Ik zou zaterdagochtend de portie geven die ze die dag normaal zouden krijgen en dan heeeeel veel hooi en dus ruim voldoende water geven, liefst in meerdere flessen/bakjes. Dan zondagavond weer hun voeding voor zondag.

Heb je geen buren die als extra nog even zondagochtend bij je konijntjes kunnen checken of alles ok is? Meestal regel ik dat mijn ouders in zo'n geval toch nog even komen controleren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .