Ga naar inhoud

Verwaarloosd konijn! LET OP FOTO"S KUNNEN ALS SCHOKKEND WORDEN ERVAREN!

Konijnenopvangknaller
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal

Zoals misschien al een aantal mensen op onze facebookpagina hebben gelezen, hebben we gisteren een verwaarloosd konijn bij een dierenwinkel meegenomen.

Dit lieve konijn Sinbad genoemd had een flink kaakabces. Helaas hebben we dit mannetje gisteren in moeten laten slapen aangezien heel zijn bekje vol zat met pus. Hij had dus een kaakabces, mijt en urinebrand.

De reden dat ik de foto's hier plaats is dat ik er mensen van bewust wil maken dat er nog steeds wanpraktijken plaatsvinden bij sommige dierenwinkels. De naam van de dierenwinkel waar we dit konijn hebben gehaald wordt door ons niet vernoemd aangezien we nog verdere stappen hebben ondernomen en het niet aan ons is om dit verder bekend te maken.

Sinbad zat in een klein, vochtig smerig donker hok buiten. De eigenaar gaf aan dat de wond kwam door ouderdom. Het was hun oude dekram. Dagelijks spoelen met gekookt water was voldoende en het was niet nodig dat ik met hem naar de dierenarts zou gaan, want dat kost allemaal te veel geld en met d.m.v. het spoelen zou Sinbad weer helemaal genezen. Er zaten daar nog veel meer konijnen en cavia's. De eigenaar gaf aan dat hij heel het jaar door konijnen doorfokt. Ook wanneer het heel koud is in de winter. Volgens hem is dat geen enkel probleem. Ook de voedsters met jonkies zitten in deze vieze natte hokken.

Wij hebben zonder veel moeite Sinbad meegekregen helemaal gratis. Niet wetende dat wij van een konijnenopvang waren. Ook heb ik verder absoluut geen verdere voorlichting gekregen over hoe ik een konijn moet verzorgen. Er werd ook totaal niet gevraagd of ik al ervaring had.

De DA heeft bevestigd dat het abces al langer heeft moeten bestaan. Dit was niet iets van een paar dagen.

Dit lieve manneke heeft waarschijnlijk ongeloofelijk veel pijn gehad. We konden hem daar absoluut niet laten zitten wetende dat hij een pijnlijke dood te gemoed zou gaan.

Rust zacht lieve Sinbad

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1604893_183128895229993_1969233023_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1508020_183128968563319_316323517_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1517877_183129015229981_1837416255_n.jpg

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aahww arm kereltje! Maar bij de meeste dierenwinkels kun je toch niet naar buiten of wel? Echt super zielig dit! Fijn dat je dit kereltje nog even hebt opgevangen en liefde hebt gegeven.

Zou je mij misschien de naam van de winkel willen pbt omdat ik weet dat de opvang niet zo ber van mij vandaan is dus de winkel misschien ook niet....

aangepast door Quinty01
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat vreselijk. Zo iemand moet gestopt worden.
Inderdaad!Hoe kunnen sommige mensen toch zo keihard zijn om dieren zo te laten lijden?Ik heb er geen woorden voor.Ik hoop dat jullie deze man aan zullen geven bij de Dierenbescherming,Dierenpolitie en misschien ook bij de gewone politie?Dit is pure verwaarlozing,en dierenmishandeling,bewust het dier onthouden van medische zorg.En wat ontzettend zuur dat toen de hulp eindelijk kwam voor dit arme dier,dat ie het niet meer kon redden en stierf.Gatver wat ontzettend verdrietig.:( :( :(
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is weer zo'n mooi voorbeeld waarom dierenwinkels geen dieren meer mogen verkopen...

Zo vreselijk dit... :'-(

Helaas denk ik dat dit meer achter gesloten deuren voorkomt dan in winkels.Want in winkels komt publiek wat er wat van kan zeggen en het kan zien.Ik vrees meer voor volle schuurtjes waar een hoop leed verborgen word gehouden.Maar ik vind ook dat winkels geen dieren zouden moeten verkopen.Ook geen vogels die zitten er ook altijd zo vreselijk slecht bij.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas denk ik dat dit meer achter gesloten deuren voorkomt dan in winkels.Want in winkels komt publiek wat er wat van kan zeggen en het kan zien.Ik vrees meer voor volle schuurtjes waar een hoop leed verborgen word gehouden.Maar ik vind ook dat winkels geen dieren zouden moeten verkopen.Ook geen vogels die zitten er ook altijd zo vreselijk slecht bij.:(

Lijkt me toch dat de meeste dierenwinkel niet zo een konijn laten zitten, want dat trekt nou niet bepaald positieve reacties. Volgens mij ga je als dierenwinkel altijd voor kleine 'lief' uitziende konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vre-se-lijk. Die moest een verbod krijgen voor het fokken en houden van dieren, levenslang. Wat ontzettend sneu voor het beestje, goed dat jullie actie ondernemen hierin zodat er hopelijk geen konijnen daar meer zo aan hun eind hoeven te komen. Echt barbaars gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me toch dat de meeste dierenwinkel niet zo een konijn laten zitten, want dat trekt nou niet bepaald positieve reacties. Volgens mij ga je als dierenwinkel altijd voor kleine 'lief' uitziende konijnen.

Ze hebben dit verwaarloosd konijn gratis meegekregen van de dierenwinkel, staat hierboven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nico,

Naar alle waarschijnlijkheid heeft nooit iemand dat konijn in die toestand gezien. Ik moest ook goed kijken en zoeken voordat ik Sinbad had gevonden. De hokjes waar de konijnen inzaten waren heel klein en donker. Sinbad zat met zijn rug naar ons toe. Het is dat ik zag dat hij een kaal plekje op zijn rug had zitten en dat ik hem van dichterbij wilde bekijken. Toen de voorkant van het hok werd weggehaald draaide Sinbad zich na enkele tellen om en kregen mijn collega en ik een hartverzakking. Toen pas zagen we pas goed hoe erg het met hem was gesteld.

vr. groet Solange

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .