Konijnenopvangknaller Geplaatst: 12 januari 2014 Delen Geplaatst: 12 januari 2014 (aangepast) Hoi AllemaalZoals misschien al een aantal mensen op onze facebookpagina hebben gelezen, hebben we gisteren een verwaarloosd konijn bij een dierenwinkel meegenomen. Dit lieve konijn Sinbad genoemd had een flink kaakabces. Helaas hebben we dit mannetje gisteren in moeten laten slapen aangezien heel zijn bekje vol zat met pus. Hij had dus een kaakabces, mijt en urinebrand.De reden dat ik de foto's hier plaats is dat ik er mensen van bewust wil maken dat er nog steeds wanpraktijken plaatsvinden bij sommige dierenwinkels. De naam van de dierenwinkel waar we dit konijn hebben gehaald wordt door ons niet vernoemd aangezien we nog verdere stappen hebben ondernomen en het niet aan ons is om dit verder bekend te maken. Sinbad zat in een klein, vochtig smerig donker hok buiten. De eigenaar gaf aan dat de wond kwam door ouderdom. Het was hun oude dekram. Dagelijks spoelen met gekookt water was voldoende en het was niet nodig dat ik met hem naar de dierenarts zou gaan, want dat kost allemaal te veel geld en met d.m.v. het spoelen zou Sinbad weer helemaal genezen. Er zaten daar nog veel meer konijnen en cavia's. De eigenaar gaf aan dat hij heel het jaar door konijnen doorfokt. Ook wanneer het heel koud is in de winter. Volgens hem is dat geen enkel probleem. Ook de voedsters met jonkies zitten in deze vieze natte hokken. Wij hebben zonder veel moeite Sinbad meegekregen helemaal gratis. Niet wetende dat wij van een konijnenopvang waren. Ook heb ik verder absoluut geen verdere voorlichting gekregen over hoe ik een konijn moet verzorgen. Er werd ook totaal niet gevraagd of ik al ervaring had. De DA heeft bevestigd dat het abces al langer heeft moeten bestaan. Dit was niet iets van een paar dagen. Dit lieve manneke heeft waarschijnlijk ongeloofelijk veel pijn gehad. We konden hem daar absoluut niet laten zitten wetende dat hij een pijnlijke dood te gemoed zou gaan. Rust zacht lieve Sinbadhttps://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1604893_183128895229993_1969233023_n.jpghttps://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1508020_183128968563319_316323517_n.jpghttps://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1517877_183129015229981_1837416255_n.jpg 12 januari 2014 aangepast door ZaZa Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Quinty01 Geplaatst: 12 januari 2014 Delen Geplaatst: 12 januari 2014 (aangepast) Aahww arm kereltje! Maar bij de meeste dierenwinkels kun je toch niet naar buiten of wel? Echt super zielig dit! Fijn dat je dit kereltje nog even hebt opgevangen en liefde hebt gegeven. Zou je mij misschien de naam van de winkel willen pbt omdat ik weet dat de opvang niet zo ber van mij vandaan is dus de winkel misschien ook niet.... 12 januari 2014 aangepast door Quinty01 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 12 januari 2014 Delen Geplaatst: 12 januari 2014 Ja, had het verhaal al meegekregen op de achtergrond via skb.. Zit ook in de mailcorrespondentie namelijk. Heftig verhaal en zo sneu voor het diertje! Gelukkig dat hem een pijnlijke dood bespaard is gebleven. Ben zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shane Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 ah gossie, vreselijk!Ik hoop dat jullie het zo ver kunnen krijgen dat hij stopt met de verkoop... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stamper2011 Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Wat vreselijk! Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand zoiets kan doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleintje Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Triest. Heel erg triest. Gelukkig hebben jullie Sinbad mee kunnen nemen en hem verder lijnden zo kunnen besparen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nico Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 wat vreselijk. Zo iemand moet gestopt worden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MopsaSnoes Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 wat vreselijk. Zo iemand moet gestopt worden.Inderdaad!Hoe kunnen sommige mensen toch zo keihard zijn om dieren zo te laten lijden?Ik heb er geen woorden voor.Ik hoop dat jullie deze man aan zullen geven bij de Dierenbescherming,Dierenpolitie en misschien ook bij de gewone politie?Dit is pure verwaarlozing,en dierenmishandeling,bewust het dier onthouden van medische zorg.En wat ontzettend zuur dat toen de hulp eindelijk kwam voor dit arme dier,dat ie het niet meer kon redden en stierf.Gatver wat ontzettend verdrietig.:( :( :( Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joseeke Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Dit is weer zo'n mooi voorbeeld waarom dierenwinkels geen dieren meer mogen verkopen...Zo vreselijk dit... :'-( Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 (aangepast) Eerst dus geld verdienen voor je baas (was dekram) maar daarna heeft je baas geen geld en zorg voor jou over als je dat nodig hebt... ik word zo verdrietig van dit soort meldingen... 13 januari 2014 aangepast door Bammyflurry Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MopsaSnoes Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Dit is weer zo'n mooi voorbeeld waarom dierenwinkels geen dieren meer mogen verkopen...Zo vreselijk dit... :'-(Helaas denk ik dat dit meer achter gesloten deuren voorkomt dan in winkels.Want in winkels komt publiek wat er wat van kan zeggen en het kan zien.Ik vrees meer voor volle schuurtjes waar een hoop leed verborgen word gehouden.Maar ik vind ook dat winkels geen dieren zouden moeten verkopen.Ook geen vogels die zitten er ook altijd zo vreselijk slecht bij.:( Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flappietjes Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Waar halen mensen het recht vandaan om andere levende wezens zo te laden lijden? Ik walg er van! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flappietjes Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Foto is zo zielig en te erg voor woorden!Jammer genoeg wordt veroorzaken van dierenleed vaak te licht of niet gestraft! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ricksem Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 aaa niet normaal ik krijg er de rillingen van ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nico Geplaatst: 14 januari 2014 Delen Geplaatst: 14 januari 2014 Helaas denk ik dat dit meer achter gesloten deuren voorkomt dan in winkels.Want in winkels komt publiek wat er wat van kan zeggen en het kan zien.Ik vrees meer voor volle schuurtjes waar een hoop leed verborgen word gehouden.Maar ik vind ook dat winkels geen dieren zouden moeten verkopen.Ook geen vogels die zitten er ook altijd zo vreselijk slecht bij.:(Lijkt me toch dat de meeste dierenwinkel niet zo een konijn laten zitten, want dat trekt nou niet bepaald positieve reacties. Volgens mij ga je als dierenwinkel altijd voor kleine 'lief' uitziende konijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anjo Geplaatst: 14 januari 2014 Delen Geplaatst: 14 januari 2014 Vre-se-lijk. Die moest een verbod krijgen voor het fokken en houden van dieren, levenslang. Wat ontzettend sneu voor het beestje, goed dat jullie actie ondernemen hierin zodat er hopelijk geen konijnen daar meer zo aan hun eind hoeven te komen. Echt barbaars gewoon. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nemolientje Geplaatst: 14 januari 2014 Delen Geplaatst: 14 januari 2014 Vreselijk, dit soort mensen moeten ver bij levende wezens uit de buurt blijven. Walgelijk gewoon. Arm beestje.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ChoCho Geplaatst: 14 januari 2014 Delen Geplaatst: 14 januari 2014 arm nijntje :( Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anjo Geplaatst: 14 januari 2014 Delen Geplaatst: 14 januari 2014 Wordt uiteindelijk de naam en plaats van deze winkel wel bekend gemaakt na evt afhandeling van de stappen die ondernomen zijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iloveanimals Geplaatst: 14 januari 2014 Delen Geplaatst: 14 januari 2014 fantastisch dat jullie dat arme beestje hebben gered van een pijnlijke dood! vreselijk... ik zit hier echt met tranen in mijn ogen te lezen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joseeke Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Lijkt me toch dat de meeste dierenwinkel niet zo een konijn laten zitten, want dat trekt nou niet bepaald positieve reacties. Volgens mij ga je als dierenwinkel altijd voor kleine 'lief' uitziende konijnen.Ze hebben dit verwaarloosd konijn gratis meegekregen van de dierenwinkel, staat hierboven... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Ach wat ongelooflijk zielig voor het beestje! Heb er geen woorden voor dat mensen zo met een beestje om kunnen gaan. Zit hier gewoon met tranen in mijn ogen na het lezen van het bericht en het zien van de foto's.Rust zacht lieve Sinbad. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marga Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 zucht.:no: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Konijnenopvangknaller Geplaatst: 17 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2014 Lijkt me toch dat de meeste dierenwinkel niet zo een konijn laten zitten, want dat trekt nou niet bepaald positieve reacties. Volgens mij ga je als dierenwinkel altijd voor kleine 'lief' uitziende konijnen.@ Nico,Naar alle waarschijnlijkheid heeft nooit iemand dat konijn in die toestand gezien. Ik moest ook goed kijken en zoeken voordat ik Sinbad had gevonden. De hokjes waar de konijnen inzaten waren heel klein en donker. Sinbad zat met zijn rug naar ons toe. Het is dat ik zag dat hij een kaal plekje op zijn rug had zitten en dat ik hem van dichterbij wilde bekijken. Toen de voorkant van het hok werd weggehaald draaide Sinbad zich na enkele tellen om en kregen mijn collega en ik een hartverzakking. Toen pas zagen we pas goed hoe erg het met hem was gesteld.vr. groet Solange Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Woezel en Pluk Geplaatst: 17 januari 2014 Delen Geplaatst: 17 januari 2014 wat verschrikkelijk zeg... die foto's, brrrrrr. wat eng en zielig! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten